Gisteren nog is de volledige route gedaan.Sommige pijltjes zen verdwenen!Verder op het kasseistrookske richting autostrade in wezemaal lag een boompje omver(vakkundige jumpgedaan) ook lag er een rode emmer op de weg(vakkundig omgereden).Aja nog iets ze hebben de beklimming richting moedermeulen komende van beneden aan de autostrade omgedaan dus verschiet u niet als het loodzwaar word(ze waren dat aan het doen als ik daar net aankwam).
ps.Als bewoner van werchter zou ik ook langs deze weg is willen horen of er soms bikers zen die deze route gebruiken als vaste training door de week en wanneer ze dat dan doen.Zo kunnen we mss is samen rijden.(men gemiddelde ligt rond de 24/25 dus ni terap he)
Rotselaar - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Heb gisteren blauw-rood gereden en toch wat moeite gehad om de juiste weg te volgen.
Vooral aan de aansluiting met de Aarschot route is het nogal onduidelijk aangegeven, kan aan mij liggen ook zenne..
Ook een pijltje opgeraapt dat één of andere plezante op de grond had gesmeten! (aan de E314) Heb het dan maar zo zichtbaar mogelijk neergezet.
Tof parcour wel, veel plassen door alle regen van de laatste tijd.
Vooral aan de aansluiting met de Aarschot route is het nogal onduidelijk aangegeven, kan aan mij liggen ook zenne..
Ook een pijltje opgeraapt dat één of andere plezante op de grond had gesmeten! (aan de E314) Heb het dan maar zo zichtbaar mogelijk neergezet.
Tof parcour wel, veel plassen door alle regen van de laatste tijd.
Kan het dat de groene in Rotselaar niet veel voorsteld?
Was eigenlijk via de Dijle de blauwe van Bornem, de rode van Willebroek aan het verbinden richting Aarschot, toen ik de rode
pijltjes van Haacht tegenkwam. Die even gevolgd en waar de Dijle op de grote weg komt (in Werchter denk ik) kom je ineens de groene van Rotsleaar tegen.
Vond het wel verwarrend want op dezelfde weg hingen er groene mtb pijlen (waar gelukkig op eentje Rotselaar stond) en je zag ook nog rode pijlen en in tegengestelde richting blauwe pijlen
.
Soit, ik dacht ik volg die groene van Rotselaar maar want Haacht is toch meestal een zompig gedoe met dit weer.
Voor ik het wist (na een enkele singeltrack, wat boerenwegen en veel beton en asfalt stond ik terug aan de Dijle, na een km of 10 schat ik.
Heb ik ergens iets gemist?
Was eigenlijk via de Dijle de blauwe van Bornem, de rode van Willebroek aan het verbinden richting Aarschot, toen ik de rode
pijltjes van Haacht tegenkwam. Die even gevolgd en waar de Dijle op de grote weg komt (in Werchter denk ik) kom je ineens de groene van Rotsleaar tegen.
Vond het wel verwarrend want op dezelfde weg hingen er groene mtb pijlen (waar gelukkig op eentje Rotselaar stond) en je zag ook nog rode pijlen en in tegengestelde richting blauwe pijlen
Soit, ik dacht ik volg die groene van Rotselaar maar want Haacht is toch meestal een zompig gedoe met dit weer.
Voor ik het wist (na een enkele singeltrack, wat boerenwegen en veel beton en asfalt stond ik terug aan de Dijle, na een km of 10 schat ik.
Heb ik ergens iets gemist?
- mtb-fltn
- Mountainbiker
Waarschijnlijk wel. Was je langs de Dijle of Demer aan't fietsen? Het groene stuk van de route van Rotselaar volgt de Demer vanaf de splitsing Dijle-Demer tot aan een bruggetje over de Demer aan jouw linkerkant. Daar kan je naar rechts (groene lus volgen), of rechtdoor (aansluiting met blauw). Zou het kunnen dat je hier groen bent blijven volgen ipv rechtdoor te rijden?
Een tijdje geleden de groen-blauwe-rode gereden. Maar op de rode was ik helemaal verkeerd (op een moment geen pijltjes meer) en kwam ik ineens terug in het begin van de rode lus uit???? Ik vond nergens de goede weg en ben dan maar terug gereden naar de blauwe route.
Op het einde van de blauwe route, net voor je naast de E314 komt, passeer je een school. Daar (bij de Thomas sheap range) hadden een paar 'leukerds' de weg overspannen met takken, koord, zilverpapier en nog van die rommel... zodat je kon afstappen en erdoor wringen...
Leuke route, juist jammer van de bewijzering op rood
Op het einde van de blauwe route, net voor je naast de E314 komt, passeer je een school. Daar (bij de Thomas sheap range) hadden een paar 'leukerds' de weg overspannen met takken, koord, zilverpapier en nog van die rommel... zodat je kon afstappen en erdoor wringen...
Leuke route, juist jammer van de bewijzering op rood
deze namiddag begonnen op de parking wijngaardberg en zo naar boven, terug langs die trapkes en dan stukje rode gereden, tot mijn partner WEER ns platte band hadboegie wrote:Naast sommige van die trapjes ligt rechts een padje waar je enkele trapjes kan mijden!
De beklimming naar het beeld ligt er zwaar bij,heb gisteren nog het tourke van rotselaar gereden
de beklimming van de wijngaardberg lag er redelijk modderig bij
Eergisteren de rode en de blauwe route nog is gereden
Na een week goe weer was ik eens benieuwd naar de staat van het parcours, daar dat het de weken voordien slecht weer was.
Zo goed als geen modder behalve hier en daar wat greppels waar waarschijnlijk heel het jaar water staat en de klim naar het standbeeld ligt er redelijk vettig bij,heb hier uiterst rechts op het kantje gereden en da ging nog vlot.
Heb de indruk dat er een paar blauwe pijltjes verdwenen zijn op het einde.
Heb de groene route overgeslagen wegens ni echt interessant,ben aan de sporhal gestart rechts aan de weg ingeslagen en na 3a4km ingepikt op de blauwe lus.
Kom zo aan 34.5 km op een prachtig parcours.
Na een week goe weer was ik eens benieuwd naar de staat van het parcours, daar dat het de weken voordien slecht weer was.
Zo goed als geen modder behalve hier en daar wat greppels waar waarschijnlijk heel het jaar water staat en de klim naar het standbeeld ligt er redelijk vettig bij,heb hier uiterst rechts op het kantje gereden en da ging nog vlot.
Heb de indruk dat er een paar blauwe pijltjes verdwenen zijn op het einde.
Heb de groene route overgeslagen wegens ni echt interessant,ben aan de sporhal gestart rechts aan de weg ingeslagen en na 3a4km ingepikt op de blauwe lus.
Kom zo aan 34.5 km op een prachtig parcours.