Lichte bouten

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

wat kost een volledige hilset titanium boutenset?
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Hubertje wrote:wat kost een volledige hilset titanium boutenset?
Dat weet je direct als je er eens een mailtje naar stuurt of eens belt! :wink:

luc@hilset.be
Tel: 0472/35.82.14

Aub!
$mokeyJoe
Dennis
Mountainbiker

Post by Dennis »

Ik dacht dat Luc gestopt was met de titanium bouten, daar hier weinig vraag naar was.
TS biker
Mountainbiker
Location: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Post by TS biker »

mtb arno wrote:
Headshot wrote:heb eens gehoord dat er wegrenners zijn die zlef hun bouten binnenin hol maken dmv een klein boortje
ja, klopt een andere manier van bolt tuning is van ze uit te boren.
rasmussen is zo een die alles uitboort, om het laatste gramm er uit te halen, haalt zelf sommige stickers van zijn frame af om gewicht te winnen.
je moet niet alles geloven dat er verteld wordt hé, waarom zou iemand dat doen als de gewichtsbeperking van 6,8 kg (waar elke topwegfiets al in de buurt zit) bestaat en je idd ti & alu parts kan steken.
Zoals Breukink zelf gezegd heeft, 't wordt allemaal fel opgeblazen... #-o
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

heb gezien dat ze op de website www.lightbikes.nl
binnenkort ook bouten zouden verkopen.
ze verkopen nu al carbon platen, alhoewel je daar niet extreem veel mee kan doen met die platen.

http://www.lightbikes.nl/index.php?opti ... &Itemid=32
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

mtb arno wrote:
Headshot wrote:heb eens gehoord dat er wegrenners zijn die zlef hun bouten binnenin hol maken dmv een klein boortje
rasmussen is zo een die alles uitboort, om het laatste gramm er uit te halen, haalt zelf sommige stickers van zijn frame af om gewicht te winnen.
Dit lijkt me toch maar onzin zenne..
De koersfietsen moeten minimum 6.8 kg wegen, ik denk niet dat ie dan bouten gaat uitboren (iets dat de stevigheid toch fel ondermijnd) om erna op een andere plaats gewicht te winnen omdat ie anders niet aan 6.8 komt...
Dat gewichtsverhaal van rasmussen is vooral een eigen leven gaan leiden lijkt mij.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

eekhoorn wrote:
mtb arno wrote:
Dit lijkt me toch maar onzin zenne..
De koersfietsen moeten minimum 6.8 kg wegen, ik denk niet dat ie dan bouten gaat uitboren (iets dat de stevigheid toch fel ondermijnd) om erna op een andere plaats gewicht te winnen omdat ie anders niet aan 6.8 komt...
Dat gewichtsverhaal van rasmussen is vooral een eigen leven gaan leiden lijkt mij.
sorry sorry, straks beklaag ik mij nog dat ik da gezegd heb.
heb dat ook maar gehoord, he.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

de 50 gram die je wint door bouten uit de boren gaat je fiets wel niet direct lichter dan 6.8 kilo maken. of je moest er eentje hebben die 6.8 weegt. ik ga alleszinds van enkele boutjes een stukje afdraaien die wat te ver zitten. het zal mijn loodzware bikes toch iets minder laten wegen :-D
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

cube rides on wrote:de 50 gram die je wint door bouten uit de boren ...
Hela,cube_rides_on!50g ga je er niet mee winnen hoor! [-X Hooguit 8-9g door bouten uit te boren(en dan zou je ze allemaal moeten uitboren!)Het overschot afvijlen of slijpen,dat is pas de moeite,trouwens met overschot ben je niets!
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

allemaal uitboren zou ik toch niet doen. dan loopt er al water in uw frame en in uw stuurpen. en er zijn nog zoveel meer boutjes. de enige die ik zou doorboren zijn die van de shifters, remhendels, en die van de zadelpen om het zadel te klemmen.
Post Reply