26/11/2006 Genk (Winterslag)- Inclusief Mijnterril.

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Vedette
Mountainbiker

Post by Vedette »

Die xtreme afdalingen op den terril. Die zijn toch te doen hé? Ik ben genen held in 't afdalen, maar trek toch mijne plan in 't Hageland, Overijse, en in d'Ardennen. Want met al wat ik hier lees zou ne mens al schrik krijgen. Zitten er buiten de terril veel klimmekes in? En weet iemand iets over het off road gehalte?
EasyDeluxe
Mountainbiker

Post by EasyDeluxe »

alle afdalingen op de terril zijn te doen met een minimum aan techniek. Ge moet uw zadel zelfs nie naar onder doen...
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Vedette wrote:Die xtreme afdalingen op den terril. Die zijn toch te doen hé. Zitten er buiten de terril veel klimmekes in? En weet iemand iets over het off road gehalte?zie post 1 van deze topic
Er zit in de terril maar een extreme afdaling, en die zit NIET in de toertocht. Wat niet betekend dat ze niet kan afgedaald worden!
Buiten de terril zitten er ook klimmekes in het parcours, maar zeker niet van het zelfde kaliber. Het terrein is voor 85% off-road met single tracks, glooiend, en sportief om te rijden.
Vandaag het parcours nog verkend, en is ook door de weersomstandigheden van de laatste dagen goed te doen. De weersvoorspellingen voorzien geen regen voor zondag, dus het word alleen maar beter (zie post hierboven). Het zwaarst lopend was het in Hengelhoef. De mijnterril was geen enkel probleem.
De volledige afstand met terril is 45 km, en zonder terril 41km.
De 20 en 30 km is zonder terril!
w_boelen
Mountainbiker

Post by w_boelen »

He Liberodger,

Is er veel van het Bloso-parcour in jullie tour opgenomen? (Aangezien die er vlak langs komt)
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

ZeTeTiC wrote:He Liberodger,

Is er veel van het Bloso-parcour in jullie tour opgenomen? (Aangezien die er vlak langs komt)
Zeker niet veel, maar soms kan het niet anders, we proberen toch om die, daar waar het mogelijk is, te vermijden. Dat gaat reuze goe meevallen!! :bounce:
w_boelen
Mountainbiker

Post by w_boelen »

Ik heb de Bloso-route zaterdag LL pas gereden vandaar.
Dan ben ik overtuigd, tot dan...
specs
Mountainbiker

Post by specs »

Specs zal zeker ook van de partij zijn zondag. Deze TT wordt namelijk gereden in "my hometown" en is samen met die van 21/01 Kattevenne één van de betere (beste) van de regio. Dus alle twijfelaars: kom en overtuig jezelf. Limburg fietsparadijs bij uitstek.
Genk RULES, en niet alleen in 't voetbal. "GO RACING".
Rakkermans, hoelaat dacht je te starten? Ik moet wel bekennen dat ik de laatste 3 weken niet meer op mijn bike ben gekropen en meer heb gegeten dan goed voor me is. But, no excuses!
Liberodger, hou wel de douches proper hè man!
Jan B.
Mountainbiker

Post by Jan B. »

Ik kom ook af, woon toch vlak in de buurt. Zie mijn website voor nieuws.

Normaal gezien rij ik enkel marathons/chrono's, maar in het winterseizoen doe ik toch enkele TT-en.
fa-tastic
Mountainbiker

reactie op Liberodger

Post by fa-tastic »

in het eerste deel van het Forum heb je het over iemand zonder helm (alleen) ik denk dat dit over mij gaat! je had me namelijk even aangesproken over roekeloos...! ik zal zondag zeker van de partij zijn en zoals ik je toen al zei; op TT zet ik mijne helm op :(

voor al de andere Bikers! Terril is goed te doen! ik kom er bijna dagelijks (achtertuin) dus kan het weten!

veel plezier zondag! ! ! !
Jolyrodger
Mountainbiker

Re: reactie op Liberodger

Post by Jolyrodger »

fa-tastic wrote:in het eerste deel van het Forum heb je het over iemand zonder helm (alleen) ik denk dat dit over mij gaat! je had me namelijk even aangesproken over roekeloos...! ik zal zondag zeker van de partij zijn en zoals ik je toen al zei; op TT zet ik mijne helm op :(

veel plezier zondag! ! ! !
Jaaja, dat herinner ik mij nog heel goed, omdat dat de eerste keer was dat ik terug ben gaan fietsen na een val de week daarvoor. Het klopt idd dat ik de kriebels krijg als ik collega's zie rondrijden zonder helm, en dat zeker op de terril. Ge zijt nen schone en sportieve gast,:oops: en ik hoop dat dat voor jou zo blijft, maar zet aub een helm op, want er loopt toch niet veel schoon volk boven op de terril!! :wink:
Tot zover het evangelie.......
Geef maar een seintje als ge langskomt zondag, ik zit namelijk uit te pijlen op het militair terrein in Zonhoven, of anders komen we ons nog wel eens ergens tegen zeker. ------------------- Voor al de anderen, sorry is :off:, voor een keer. #-o
Nog een heelhuidse tocht toegewenst voor Zondag.
Post Reply