Op 18/6 hard moeten remmen op de racefiets, niks aan de hand tot diegene achter mij letterlijk in mijn achterwielreed.
Resultaat 3 hechtingen in mijn bolleke, 1x gebroken schouder, 2x gebroken vingers, Shit Happens!!!!!!!!
Zijn twee weken terug op de mountainbike terug begonnen, man wat heb ik da fietsen gemist!
op u gezicht gaan
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
-
Beta
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Taurine, Cannondale SE2000, Pinarello Prince, Cannondale CAAD3 road
Lang geleden wou ik een jump doen in een bos. Het was in een afdaling met tss de boomwortels in twee kuipvormige putten met een doorsnede van een paar meter. Ik ging de eerst kuip gebruiken om over de tweede te springen, maar op het laatste moment bedacht ik mij en i.p.v. mijn stuur omhoog te trekken om te springen, duwde ik het naar beneden. Het voorwiel bleef dus aan de grond. Het achterwiel daarentegen deed dat niet. Gevolg: over kop en met mijn hoofd op de grond (zonder helm). Ik kwam in de blaren terecht, dus wonden had ik niet, maar ik was toch wel even groggy en gedesorienteerd. Mijn fiets lag een tiental meter verder.
- scelter
- Mountainbiker
Vandaag in een stijle afdaling een boompje van een goeie 10cm doorsnede gekapt met mijn dijbeen. Ben een kwartiertje moeten blijven zitten, omdat mijn been verdoofd was door de klap. Ik denk dat ik wreet chance heb gehad dat het mijn been niet was dat gekapt is.
Voor de mensen die de streek kennen. Het was in de bossen tegen de autostrade aan de mechelse heide, tussen het ecoduct en de groeve die daar ligt. Er ligt daar in het bos een diepe kuil met een kaarsrechte afdaling, ongeveer van het calliber van die van de terril in winterslag, maar dan nog langer en iets stijler. De volgende keer dat ik hem rijdt, zal toch bij droog weer zijn.
Voor de mensen die de streek kennen. Het was in de bossen tegen de autostrade aan de mechelse heide, tussen het ecoduct en de groeve die daar ligt. Er ligt daar in het bos een diepe kuil met een kaarsrechte afdaling, ongeveer van het calliber van die van de terril in winterslag, maar dan nog langer en iets stijler. De volgende keer dat ik hem rijdt, zal toch bij droog weer zijn.