ok je mag altijd rechtstreeks naar mijn e-mail adres mailen (zie profiel)
ik zelf ben van wezemaal dus niet zo ver uit de buurt
groetjes Gert
Tielt-Winge
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- WT6
- Mountainbiker
gisterenavond nog een stuk van de solveld route gereden. In Houwaart is er een stukje veranderd zodat je niet meer langs het kerkhof passeert en door het centrum rijdt. De verandereing is erg leuk zelfs.
Wanneer ik aan het kasteel de kasseiweg indraaide, om langs de bareel de beklimming te beginnen, dook ineens een herdershond op. Dat beest stond erg stil naar mij te staren en ben er rustig en zonder te veel naar te kijken langs gereden. Niet echt een leuke ervaring. Efkes verder achterderailleur naar de haaien gereden in de afdaling (tak ertussen) en dan maar de kortste weg naar huis terug.
Maar het blijft toch een leuke route....

Wanneer ik aan het kasteel de kasseiweg indraaide, om langs de bareel de beklimming te beginnen, dook ineens een herdershond op. Dat beest stond erg stil naar mij te staren en ben er rustig en zonder te veel naar te kijken langs gereden. Niet echt een leuke ervaring. Efkes verder achterderailleur naar de haaien gereden in de afdaling (tak ertussen) en dan maar de kortste weg naar huis terug.
Maar het blijft toch een leuke route....
Heb zaterdagmorgen de route ook gereden. Nu weet ik dus waar ik
verkeerd ben gereden. Ben na die afdaling toch het kerkhof voorbij
gereden en dus langs het centrum van Houwaart gepasseerd.
Blijkbaar een heel schoon stuk gemist zoals ik kon merken op het
bord aan de sporthal.
Moet je dan voor het kerkhof rechts of wat ?
Alvast bedankt voor uw hulp.
Daffy
verkeerd ben gereden. Ben na die afdaling toch het kerkhof voorbij
gereden en dus langs het centrum van Houwaart gepasseerd.
Blijkbaar een heel schoon stuk gemist zoals ik kon merken op het
bord aan de sporthal.
Moet je dan voor het kerkhof rechts of wat ?
Alvast bedankt voor uw hulp.
Daffy
- WT6
- Mountainbiker
Daffy, als je de afdaling naast de wijngaard ingaat, moet je na de 2e bocht, dat is de bocht naar links toe, het eerste kruispunt het wegje naar rechts en dan aan de kapel terug links. Dan weer rechts, de straat over en dan indraaien naar de oude garage van Hooylaerts die er ondertussen al niet meer staat. Als je daar bent, zal je het parcours wel terugvinden...
Laat me maar eens weten of je het tweede trapje bent afgereden of afgestapt..
Laat me maar eens weten of je het tweede trapje bent afgereden of afgestapt..
net ook de toer gaan doen, heel mooie toer, maar ........ die pijltjes. Een bloso bepijling was toch beter geweest. Nu zijn de pijltjes aan bestaande palen bevestigd zodat het de ene keer voor, dan weer na de splitsing, dan weer aan de overkant van de straat. Maar buiten dat en misschien een beetje te veel asfalt is dit een ideaal trainingsparcours voor in de week. Ik kwam aan 53 km ( enkele hellingen een paar keer terug gedaan)
- TT'er Mettes
- Mountainbiker
Waar kan ik het beste starten voor deze route
Post by TT'er Mettes »
Ik rij met de fiets naar tielt om daar het mtb parcours op te gaan.
Ik kom van de richting rillaar,
waar kan ik het beste voor deze rit starten, kan ik hier ergens op dit parcour inpikken?
Groeten en bedankt.
Ik kom van de richting rillaar,
waar kan ik het beste voor deze rit starten, kan ik hier ergens op dit parcour inpikken?
Groeten en bedankt.
- trailstar
- Mountainbiker
vanaf meubelen serré kan je starten. als je vanaf rillaar komt moet je vanaf serré nog 100m rijden en dan naar rechts en dan ben je op de 45km.
heb daarjuist samen met gillian en nog een vriend de 45km geprobeerd en na 40km hebben we moeten opgeven omdat er ene een kramp in zijn been had.
het parcours lag er naar mij goesting veel te droog bij. daardoor ben ik samen met die vriend 1 keer bijna in de kant gereden en 1 keer met veel show derbij in een beek gereden.
toch nog altijd een plezant parcourske om te rijden.
wannes
heb daarjuist samen met gillian en nog een vriend de 45km geprobeerd en na 40km hebben we moeten opgeven omdat er ene een kramp in zijn been had.
het parcours lag er naar mij goesting veel te droog bij. daardoor ben ik samen met die vriend 1 keer bijna in de kant gereden en 1 keer met veel show derbij in een beek gereden.
toch nog altijd een plezant parcourske om te rijden.
wannes