26/11/2006 Genk (Winterslag)- Inclusief Mijnterril.

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
TITTYMAN
Mountainbiker

Post by TITTYMAN »

Kan spijtig genoeg niet zondag, want heb al andere rit op de kalender staat. Maar zit die terril ook in vast bepijlde routes ? Zo ja, dan kan ik is naar daar afzakken voor een zaterdag-training.

Graag effe info, thanks :wink:
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

TITTYMAN wrote:Kan spijtig genoeg niet zondag, want heb al andere rit op de kalender staat. Maar zit die terril ook in vast bepijlde routes ? Zo ja, dan kan ik is naar daar afzakken voor een zaterdag-training.

Graag effe info, thanks :wink:
De terril zit niet in de vaste route, maar komt er wel vlak langs voorbij, en kan in je rit mee opgenomen worden? Je zou dan wel de route moeten kennen om het doenbaar te houden.
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

Liberodger wrote:
nele wrote:Zit de bewuste zéér stijle afdaling (waar je gewoon niet kan remmen of je gaat over je stuur) van de GP Roel Paulissen ook in de rit verwerkt?
De extreme afdaling is niet in de toertocht voorzien, wat niet belet dat geintresseerden deze altijd kunnen afdalen en terug inpikken.
Na de eerste beklimming en niet zo steile afdaling is er ter hoogte van de vijver een splitsing voorzien. Dit heeft het voordeel dat men de mogelijkheid heeft gehad om een klein stukje van de terril te doen, en dan kan beslissen of men voor de volle terril gaat of niet. Dit betekent dan ook dat men 4 km minder zal doen op het totaal aantal kilometers!

Let daar maar goed op!! Ik ben (toen ik reeds beneden was) uit mijn zadel gewipt en over de kop geslagen met als gevolg een gebroken sleutelbeen en schouderblad! Ik had misschien beter geremd #-o ...en zo ne slechte afdaler ben ik niet, al zeg ik het zelf...

Daan
TITTYMAN
Mountainbiker

Post by TITTYMAN »

OK, thanks :wink:
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Let daar maar goed op!! Ik ben (toen ik reeds beneden was) uit mijn zadel gewipt en over de kop geslagen met als gevolg een gebroken sleutelbeen en schouderblad! Ik had misschien beter geremd #-o ...en zo ne slechte afdaler ben ik niet, al zeg ik het zelf...

Daan
De extreme steile afdaling is eruitgelaten omdat dat niet verantwoord is.
Diegene die de terril wilt doen moet er zich van bewust zijn de kennis en de techniek van het steil afdalen te beheersen, anders blijven ongevallen natuurlijk niet uitgesloten. Het eerste stukje bergop en afdaling is een inlopertje, en goed te doen. Daarna begint pas het echte werk, met halverwege een splitsing "gewoon", en "extreem" tot bijna boven.
Er zal in de afdaling altijd geremd moeten worden, maar dan liefst niet met de voorrem!! [-X
Last edited by Jolyrodger on Tue 21 Nov 2006 18:50, edited 2 times in total.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

En met dit weer en vooruitzichten zal het gene kak zijn :-? :wink:
Ghostrider 1
Mountainbiker

Post by Ghostrider 1 »

Veel goeds gehoord van jullie tocht.We zullen zeker aanwezig zijn zondag , en nu dan maar hopen dat de weergoden ons iets beter gezind zullen zijn dan gisteren in Eisden :(

De wringers
Neeroeteren
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

Gf biker wrote:En met dit weer en vooruitzichten zal het gene kak zijn :-? :wink:
Boven op uw gat gaan zitten en naar beneden "rijzen" is anders ook wel leuk! :lol:

Daan
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

hoe zit het eigenlijk met het moddergehalte van dees tocht ? indachtig de weersvoorspellingen voor deze week.
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

Iegienie wrote:hoe zit het eigenlijk met het moddergehalte van dees tocht ? indachtig de weersvoorspellingen voor deze week.
De ondergrond is redelijk goed draineerbaar omdat we in Genk op het zanderig kempisch plateau zitten, dus dat valt wel mee. In geval van een ganse week regen zal het natuurlijk minder zijn. Zoals overigens overal.Hopelijk hebben we geen sneeuw zoals vorig jaar. 6 cm sneeuw onder aan de terril is 60 tot 70 cm boven!!

De weersverwachting t.e.m zaterdag vlg http://www.meteoonline.be/Belgiee.htm Klik op Genk en dan op trend.
lokale tijd ---------------do, 23-11-----------vr, 24-11 --------------za, 25-11
minimum
temperatuur---------------7°C------------------10°C-------------------13°C
maximum
temperatuur---------------16°C-----------------14°C------------------17°C :-D
weer
wind-----------------------ZW 3-4---------------ZO 3--------------------Z 3
Post Reply