Dankje,
ik rij er al een maand mee ong.
Tzijn echt goei wielen, bollen VELE beter dan de crossmax xl versie (die stonden er eerst op)
Zijn ook heel stijf, en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
TEVREDEN dus
11.43kg, Rider carbon frame, full xt groep, xt v-brakes, z-max ritchey banden, mavic SLR wielen rock chox recon voorvork, ritchey comp stuur + zadelpen, selle italia zadel.
In aantocht carbon stuur, stuurpen en zadelpen + nieuw en lichter zadel.( zijn besteld)
Als alles erop staat post ik foto's.
Rijd zelf met een Cannondale CAAD4 frame, headshock super fatty, XTR + XT, XT trapas, crossmax SL, avid single digit sl, carbon barends, race face zadelpen, Michelin tubeless banden, ultegra cassette en ketting.
Voor mijn werk heb ik meerdere geijkte weegschalen, maar als ik mijn fietske daarop zet, dan kan ik die cijfers van jullie toch maar met veel moeite geloven. Hier en daar eens 100 g of 50 g besparen oké, maar mountainbikes met vering van rond de 9 kg ??
Ik zal de mijne eens wegen maar zeker niet onder de 11 kg hoor. En op een frame kan je ook geen kilo's besparen hé.
Ik zie sommigen met carbon frames toch ook rond een reële 11 kg, en anderen met magura's dan weer onder de 10 kg ? Ik bike het ganse jaar door en ken veel mensen, zelfs fietskes 4000 euro en meer, maar dan zelfs niet zo licht hoor ! Als die echt zo licht zijn, en gezien mijn afmontage, waar zou ik dan nog 2 kg kunnen besparen ? 't Is niet dat ik het niet geloof, maar stel me de vraag hoe je eraan komt, hoeveel dit grapje uiteindelijk heeft gekost en je gewogen hebt op je weegschaal thuis in de badkamer (want dat kan bijzonder veel maken hoor) ?
Piet, ik denk als je al bij de banden begint dat je al bijna een halve kilo van de fiets krijgt. Michelin staat niet bekend om zijn licht gewicht.
Het XT-cranck is qwaliteit, maar niet van de lichtste.
Door deze twee een deftigge up-grade te geven denk ik dat je al 750gram kan verliezen.
Hierbij komt nog een dat een CAAD4 kader redelijk gewichtig is. Maar verdoemme stijf en goed voor mee te rijden.