vulkan bike eifelmarathon 2003

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
chris
Mountainbiker

vulkan bike eifelmarathon 2003

Post by chris »

wie gaat er dit jaar nog deelnemen aan dit evenement?...www.vulkanbike.de ... de marathon, 105km, vind plaats op zateredag 13 september.
etienne
Mountainbiker

Post by etienne »

heb me ingeschreven na lang nadenken. was een moeilijke keuze tussen de vulkanbike en de GRG. Het is dus uiteindelijk de vulkan geworden. Heeft er iemand een idee van de hoogtemeters. kan die nergens vinden op de site. www.vulkanbike.de
L.J.
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works M5 HT, XTR '03, Hope Mini, Crossmax XL, SID Team

Post by L.J. »

etienne wrote:heb me ingeschreven na lang nadenken. was een moeilijke keuze tussen de vulkanbike en de GRG. Het is dus uiteindelijk de vulkan geworden. Heeft er iemand een idee van de hoogtemeters. kan die nergens vinden op de site. www.vulkanbike.de
Zou rond de 2.800 hm moeten zijn op de 120 KM
Guest

Post by Guest »

120? Het zijn er of wel 45, 60 of 105.
De Hm voor de half marathon is 1250 Hm. Voor de marathon zijn ze nog niet bekend dat is men nog aan het berekenen.
Startnummer 254 (in het tweede startblok dus) op de 105 (in werkelijkheid 'maar' 101).
Voor de hoogtemeter adepten. Instellen bij de start op 435 Hm (marktplaats Daun).
xlr8
Mountainbiker

Post by xlr8 »

ziet er mooi uit ... iemand hier nog ervaring of een verslag over? Hoe zit het met de fysische moeilijkheid tov van de 90km in de GRG ? Is dit ook het ganse jaar 'bepijld'?
Guest

Post by Guest »

De Vulkanbike is niet gans het jaar bepijld, het parcour 2003 is trouwens niet gelijk aan dit van 2002 (toen was de marathon gewoon 2 keer de halve marathon, vandaar toen 120 en nu 101 km). In 2003 loopt het parcour ook rond de 'Maar' (uitgedoofde vlukaankrater) en door o.a. een oude spoorwegtunnel van 500 m.
De GRG kan je inderdaad altijd nog rijden, Chris en ik gaan trouwens morgen de 90 doen.
Zullen na afloop Vulkanbike dan goed kunnen vergelijken. :D
xlr8
Mountainbiker

Post by xlr8 »

aah laat maar eens iets weten. Zelf 3 weken geleden ook de 90 van GRG gedaan.
Guest

Post by Guest »

Zowel Chris als ikzelf beiden 1x overkop gegaan in een van de vele technische afdalingen. Bij mij is dat al een gewoonte maar voor Chris was het de eerste keer. Buiten wat schrammen en builen lijkt alles tot nu toe in orde.
Dachten alleen te rijden maar,... der stonden 2 bikers uit Gent en een hele groep van de 'Zoenkers'.
Hierbij nogmaals een bedankje aan een Zoenkerslid. Bij mijn buiteling was mijn Hac van mijn fiets geschoten en ik was al weg zonder het te zien. Gelukkig heeft een achteropkomende Zoenker mijn dag gered.
Masjar
Mountainbiker

Post by Masjar »

Normaal kost da u een pint maar omdat ik zo verstijfd was van die buiteling, heb ik het niet gevraagd :lol: Ik moest effe bekomen :wink:
Ik heb er trouwens een paar zien vallen en telkens gingen ze overkop, net voor mij. Dan voel je je toch niet zeker in de afdalingen nadat je zoiets gezien hebt.

Toen ge uw verhaal over die rooi vloeistof op uwe rug begon, dacht ik al.. :oops:

allez, tot nog eens op de GRG ! :bounce:
Masjar
Mountainbiker

Post by Masjar »

was het nu zwaarder dan de vulkan bike ?
Post Reply