Zelfverkleurende lenzen in fietsbril ?!

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
alain
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Zelfverkleurende lenzen in fietsbril ?!

Post by alain »

Ik ben op zoeknaar een bril waarvan de lenzen verkleuren naargelang de intensiteit van het zonlicht
Blijkbaar hebben Specialized ( redelijk duur 110 €)Shimano ( 70€)Alpina ( 40-60€) dergelijke brillen
Heeft er iemand hier ervaring mee of met andere merken

PS ik hoef een bril te dragen want anders ben ik mijn lenzen kwijt door de modder of de wind

Alain
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

adidas heeft de evil eye, deze lenzen verkleuren ook vanzelf en er kunnen correctie glazen achter geklikt worden, heb je geen lenzen meer nodig en zie je perfecte, 2 modellen, 1 van rond de 260euro en 1 van rond de 200 euro (met correctieglazen erbij)
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Ik zou me zo'n bril alleszins niet aanschaffen, omdat het toch wel wat duurt eer de kleur aangepast is. Niet lang, maar lang genoeg om je even in het duister te laten rijden als je na een open plek in de zon een donker bos inrijdt. Ik zou nogal een paar keer tegen een boompje steken...

Ik heb een shimano bril met verwisselbare lenzen, geel (felle zon), oranje (tussenseizoen) en doorschijnend (winter en modder), en ik vind die het echt prima doen. Ik gebruik meestal de oranje lens, die is ook prima voor in de zon, en in het bos zie je zeker voldoende... En zelfs als je stilstaat, dampt hij niet aan, wat soms al wel eens een probleem kan geven bij andere brillen.

http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cyc ... 3665818662
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

mtb grietje wrote:Ik zou me zo'n bril alleszins niet aanschaffen, omdat het toch wel wat duurt eer de kleur aangepast is. Niet lang, maar lang genoeg om je even in het duister te laten rijden als je na een open plek in de zon een donker bos inrijdt. Ik zou nogal een paar keer tegen een boompje steken...
Inderdaad, m'n vader heeft er ooit zo eentje gehad en dat was op bepaalde momenten eerder een (gevaarlijke) vloek dan een zegen.
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Ik heb er zelf eentje van Specialized en ben daar zeer tevreden van. ze passen zich zeer snel aan.

Marc
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Ik heb de brillen van uit Decathlon die verkleuren. Die kosten €32 en zijn vrij degelijk voor hun prijs. Ze veranderen van kleur, maar dat gebuerd eerder aan de trage kant. Positief is wel dat ik zowel overdag met felle zon als 's avonds als de zon weg is en het al wat donderder wordt met dezelfde lenzen kan rondfietsen. Dat je van een fel belicht open plek in een duister bos fietst is inderdaad nog een ferm minpuntje...

Greetz,

Julien.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Wacko007 wrote:Ik heb de brillen van uit Decathlon die verkleuren. Die kosten €32 en zijn vrij degelijk voor hun prijs. Ze veranderen van kleur, maar dat gebuerd eerder aan de trage kant. Positief is wel dat ik zowel overdag met felle zon als 's avonds als de zon weg is en het al wat donderder wordt met dezelfde lenzen kan rondfietsen. Dat je van een fel belicht open plek in een duister bos fietst is inderdaad nog een ferm minpuntje...

Greetz,

Julien.
maar in hoeverre kan je een Specialized of een Adidas vergelijken met een Decathlon model van 32euro?
alain
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Post by alain »

Wat zij de prijzen van adidas en specialized ?
Iemand ervaring met Alpina ? Komen zeer goed uit de test van bike-magazin uit Duitsland maar ja, alpine zal waarschijnlijk ook wel duits zijn ?!
PAMSCALPEL
Mountainbiker

Post by PAMSCALPEL »

Kijk een naar de Rudy project brillen! Je kunt kiezen voor rode of grijze lenzen. Werkt echt super en passen zich zeer snel aan! Echt nooit verwacht dat het goed goed werkt!
Tinman
Mountainbiker

Post by Tinman »

Ik heb een Specialized Cortina...

Ben er zeer tevreden over. Alleen in super felle zon vind ik hem iets minder. Dan gebruik ik een Oakley met fire glazen.

Heb hem via ebay gekocht voor +/- 80 euro incl. verzendkosten
Post Reply