Mallnitz / Leogang - Oostenrijk

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
jerommeken
Mountainbiker

Mallnitz / Leogang - Oostenrijk

Post by jerommeken »

Deze zomer gaan we terug naar Oostenrijk met vakantie. Ik twijfel nog tussen Leogang omwille van Bikeworld (downhill, freeride en cross country - kortom de natte droom van een biker) ofwel Mallnitz (Karinthië). Heeft iemand ervaring met Mallnitz of Karinthië als MTB'er ? Of met Bikeworld ?

Het is een familievakantie (twee kids van 7 en 11), dus ook voor hen zou het een beetje leuk moeten blijven.
flupke
Mountainbiker

Post by flupke »

yep, vorig jaar naar leogang geweest ... zijn leuke tochten te maken ... kitzbuhel is ook niet zo ver af ... ook de moeite maar een "ietsiepietsie" zwaarder...
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Wie kan helpen met info over een algemene mountainbike site in oostenrijk ? Of eventueel specifieke MTB-info over de streek van Mallnitz.
chris
Mountainbiker

Post by chris »

jerom wrote:Wie kan helpen met info over een algemene mountainbike site in oostenrijk ? Of eventueel specifieke MTB-info over de streek van Mallnitz.
leogang heeft een speciale mtb-site: www.bikeworld.at
eind augustus zijn wij er alweer van de partij .... als je een goede maar budgetvriendelijk B&B zoekt laat je maar iets weten... (600m van het funpark) :wink:
Brainjumper
Mountainbiker

Post by Brainjumper »

Een aantal jaar geleden eens met vakantie geweest in Karinthië aan de Osiacher See. Toen was wandelen echter nog onze hobby. Het is daar een
heel mooie streek, maar ook het warmste stuk van Oostenrijk. Met de auto toen een uitstap gemaakt naar het Maltatal (natuurpark), hetgeen één van de mooiste dalen was die wij al in Oostenrijk gezien hebben. Tenzij dat je goed tegen de warmte kan (ca. 30 °), lijkt het mij aangewezen de zomer daar toch maar te vermijden voor zwaardere inspanningen.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

leogang heeft een speciale mtb-site: www.bikeworld.at
eind augustus zijn wij er alweer van de partij .... als je een goede maar budgetvriendelijk B&B zoekt laat je maar iets weten... (600m van het funpark) :wink:[/quote]

Ik zou heel graag eens een vakantie dichtbij bikeworld plannen maar mijn vrouw heeft een allergische reactie van zodra ik hierover begin - waarschijnlijk omdat ze denkt dat ik de ganse tijd zou gaan biken.
Valt het daar eigenlijk mee wat betreft de uitgestippelde tochten ?
chris
Mountainbiker

Post by chris »

jerom wrote:leogang heeft een speciale mtb-site: www.bikeworld.at
eind augustus zijn wij er alweer van de partij .... als je een goede maar budgetvriendelijk B&B zoekt laat je maar iets weten... (600m van het funpark) :wink:
Ik zou heel graag eens een vakantie dichtbij bikeworld plannen maar mijn vrouw heeft een allergische reactie van zodra ik hierover begin - waarschijnlijk omdat ze denkt dat ik de ganse tijd zou gaan biken.
Valt het daar eigenlijk mee wat betreft de uitgestippelde tochten ?[/quote]

bij de touristische infokiosk naast de kerk is er een (gratis) mtb kaart te verkrijgen .... verschillende uitgepijlde routes van verschillend niveau...
voor de dagen dat jij bent gaan biken is er in leogang een mooi openluchtzwembad voor moeder de vrouw... :wink:
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

Ben dit jaar in Leogang geweest en kan het je alleen maar aanraden. Goede fietsverhuur, Kona, kwestie van je eens goed te kunnen laten gaan zonder je bike in de vernieling te rijden want ik kan je zeggen dat het vrij hard kan gaan. Tevens is alle bescherming eveneens te huur mocht je die niet hebben. Zeker doen want ben getuige geweest van een zware valpartij en deze "coole" biker vond het niet nodig een helm met kinstuk te dragen en zal zich dat waarschijnlijk de rest van zijn dagen betreuren. Ik wil je zeker niet afschrikken want het is de moeite waard. Je kan de rootste hindernissen trouwens altijd vermijden door er naast te passeren.
Wat ook niet onbelangrijk voor jou is, is dat aan het start station een soort speeltuin voor de kids is. mijn dochter heeft zich er alvast de tijd dat ik heb gebiked goed geamuseerd.
Wij gaan zeker nog eens terug. Have fun. =D>
Van Belle
Mountainbiker

Post by Van Belle »

Het kan zijn dat ikke deezen zomer daar ook naartoe ga naar leogang.
Kan je daar in bikeworld ook gewoon met je bikerijden(merida matts tfs 500)?
Zou me ook wel eens willen wagen aan een DH en FR(met daar gehuurde fiets!)
Is het te doen voor iemand die dat voor de allereerste keer zou doen?

Thx
Post Reply