Schotland Coast to Coast 2007

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

De droogste maanden in schotland... :-k Dat kan niemand u garanderen, net zoals hier in ons apenlandje :-?
Wij zijn er twee keer met de motor geweest, beide keren einde juli en beide keren kurkdroog, maar wel "windy".
Ge moet gewoon chance hebben.
(@ Ivo: Ik mag er niet aan denken dat het in Polen zou geregend hebben #-o :drunk: :-? )
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

De versie 2007 zal helemaal uitregenen en in Schotland zal het in die periode uitzonderlijk warm en droog zijn :wink:
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

@TJ: ja er zijn verschillende variante en allemaal een stuk zwaarder maar ook .... dubbel zo duur. Dus ik kies eieren (en dolce fariente) voor mijn geld :-D .
rene 28
Mountainbiker

Post by rene 28 »

Nee hoor, de hollanders zijn nog [-X aan de winterslaap begonnen.

Er zijn inmiddels een aantal mensen welke zich opgegeven hebben voor deze tocht. Voor de mensen welke moeite hebben met hollanders er zullen ook mensen uit belgie bij zijn. Dus een multi cultureel gezelschap.

Dus twijfel niet, gewoon doen. :-D

En de oplossing voor mensen welke het niet zwaar genoeg vinden. Ze kunnen altijd nog wat extra energie steken in een aanvulling op het eindpunt van de dag. Niemand die je dan tegenhoudt om nog een extra rondje te fietsen. :wink:
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

rene 28 wrote:Nee hoor, de hollanders zijn nog [-X aan de winterslaap begonnen.
De vraag was dan ook aan TJ gesteld en doelde er op dat hij blijkbaar de draad kwijt was omdat hij niet wist wat die Hollanders in het spel kwamen doen. Dat jullie geen winterslaap doen beseffen we wel, jullie worden pas wakker als alles dichtvriest :wink: .
En die Belg, dat is waarschijnlijk die al dan niet 'gevorderde marathonrijder' :-D
Nu en dat extra toerke na de aankomst dat zit er voor mij waarschijnlijk niet in. Als het niet moet dan moet het niet voor mij. Van nautre ben ik nogal lui aangelegd. Ik rij alleen maar langer omdat het soms niet anders kan om op tijd van A naar B te geraken.
rene 28
Mountainbiker

Post by rene 28 »

Inderdaad, het heeft hier een keer bijna gevroren en dan praten ze alweer over een elf steden tocht. Het is toch niet te geloven. Nog even en dan vriest het echt. Dan worden we weer elke avond op tv getrakteert op de een of andere ijsmeester, die heel nederland vertelt hoeveel tiende van millimeters het ijs dikker geworden is. #-o

Heb inmiddels met iemand gesproken welke deze tocht gefietst heeft twee jaar geleden.
(nu kan ik natuurlijk zijn niveau niet inschatten).
Maar hij had het over een tocht met af en toe zeer pittige stukken, toch iets kouder als dezelfde tijd in de alpen, en in het algemeen een tocht waar je toch wel enige conditie voor nodig hebt. Af en toe een gratis douche. Ze hadden hun tijd elke dag hard nodig.

Wat hem het meeste opviel was dat de regelmaat in klimmen en de hoeveelheid asfalt stukken zoals ze bijvoorbeeld in een transalp voorkomen hier zeker niet van toepassing zijn. Volgens zijn zeggen was een klim daarom toch wel een stuk zwaarder. omdat je nergens een rustpunt of een gewenning in kon vinden.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Nu ja, een Transalp is dan ook voor woessies :wink: , trek de asfaltstroken en de shotter er af en er blijft bijna niets meer over.
rene 28
Mountainbiker

Post by rene 28 »

Was in mijn vorige post nog iets vergeten.

In schotland heb je nog heel veel kleine monstertjes die het niet uitmaakt waar je vandaan komt, ze lusten je rauw.
Hun naam : :evil: Midges
fets
Mountainbiker

Post by fets »

Inderdaad in Schotland weet je nooit wat je te wachten staat van weer. Ga ervan uit dat het regent en dan kan het inderdaad alleen maar beter zijn.

Mooi voorbeeld was dit jaar toen ik in Schotland zat met mijn vrouwtje. Was augustus en was aan het stront-regenen in België.... in Schotland waren wij toen aan het rond fietsen in short & t-shirt met een lekkere 22° :lol:

Ivo, ben zelf nog wat aan het rond mailen met maten om nog wa volk vast te krijgen... met hoeveel (max. aantal in groep) had jij gedacht om te gaan en tegen wanneer verwacht je ten laatste info ? Of ben ja ondertussen al ingeschreven bij onze noorderburen ?
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Awel Ivo, ik dacht da ge dienen toer ni straf genoeg vond????? en nu beginde zelf interichten, i.p.v. samen te werken met dienen andere gast??? Hoe meer zielen hoe meer vreugd, nee??? :wink:
Post Reply