MTB of een cyclo-cross fiets?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
MTB-4-Ever
Mountainbiker

MTB of een cyclo-cross fiets?

Post by MTB-4-Ever »

Als ik hier in het antwerpse of het limburgse mijn tochtjes doe, zie ik af en toe ne cyclo-croosser =D> voorbij gaan.
Dan denk ik altijd dat de parcours hier in de kempen en omstreken perfect geschikt zijn voor die fietsen.
Maar zelf heb ik er nooit op eentje gereden.

Heeft iemand anders er ervaring mee? En kunnen we in onze streken niet beter overschakelen naar dit soort fietsen? #-o

Ps. in de ardennen heb je wel echt niks aan deze fietsen. :lol:
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Dat zal afhangen van welk soort prkoer je rijdt. Als je met een cyclo-cross fiets naar een TT gaat, bestaat de kans dat je op bepaalde technische stukken moeite zal hebben om de opbstakels te overbruggen. Ik spreek dan wel uit de parkoer kennis die ik heb in mijn streek (Brugge). Daar moeten we soms uitgedroogde beekjes dwarsen, en die zijn met een MTb al verraderlijk.

Let wel, ik spreek niet uit ervaring. En om eerlijk te zijn, ik kijk ook steeds meer uit om een cyclo-cross fiets te kopen.
MTB-4-Ever
Mountainbiker

Post by MTB-4-Ever »

Heila,.....Maar dat is niet de bedoeling van deze topic.
Om mensen op een ander gedacht te brengen. :wink:
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Mountainbikes zijn in alle omstandigheden beter, sneller en mooier dan een cyclocross :lol:
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Als ge der ene zoekt te kopen: deze is te koop:
Image

Is de originele wk-fiets van Zdenek Stybar (fidea). Enkel de wielen zijn vervangen door Mavic Aksium (zowel baanbandjes als crossbandjes passen hier op). Scandium frame met carbon achtervork, dura-ace 10sp groep... Moest je interesse hebben, pb me maar.
meatball
Mountainbiker

Post by meatball »

mtb for ever :evil:
Guest

Post by Guest »

idem
MTB rules
cyclocross is voor slijkjanetten :wink:
en voor diegene die er niet mee akkoord zijn ga maar naar www.cyclocrossonline.be
:lol:
(grapje he mannen maar het is hier een mtb site en geen slijkjanetten site)
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

ik wil da woord hier ni meer zien op de site :P
:lol:
neen, soms is een crossfiets sneller maar niet waar ik rijd.. daar vliegen de stukken er gewoon af, alleen al door de smalle bandjes..
forza_inja
Mountainbiker

Re: MTB of een cyclo-cross fiets?

Post by forza_inja »

MTB-4-Ever wrote:Als ik hier in het antwerpse of het limburgse mijn tochtjes doe, zie ik af en toe ne cyclo-croosser =D> voorbij gaan.
dan moet ge wat harder trappen hé :lol:

Ik denk dat ge dan beter nen hardtail mtb koopt met een vast vork.
Dat is volgens mij veel wendbaarder dan een cyclo-cross fiets.
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

lang leve de mtb kom regelmatig ook ne cyclocrosser tegen en idd op de technische stukken enzo moet em toch passen, op de redelijk bereidbare stukken eeftem met zijn koerscassete voordeel da ziet ge zo maar vanas et ietske omhoog gaat zit ie met problemen. waar je dan met ne mountainbike bij wijze van spreken al fluitend op rij.
Post Reply