Ik ben zelf met enkele onderdelen bezig:nl. mijn XT shifters en XTR achter derrailleur.
Mijn XTR is reeds voorzien van een carbon kooi(zowel voor- als achterkant),alu bouten en carbon derrailleur wieltjes.Deze weegt momenteel +/- 180g.

Een andere XTR is nog steeds in bewerking.Deze is reeds volledig gedemonteerd.De body is volledig gedremelt,moet nog enkel schuren,polijsten en anodizeren.Alles wat uit staal is,wordt nagemaakt en vervangen door alu.Behalve veren worden uit Ti gemaakt.Ik hoop het gewicht van deze dan op ongeveer 130g te krijgen
Mijn XT shifters zijn ondertussen(na Expo-Velo) terug in behandeling.Deze werden ontdaan van de tellertjes,alu bouten en reeds gedremeld en geboord.Nu worden ze nog verder gedremeld en geshaved(schuren van binnenwerk waardoor de stalen plaat waar het mechanisme op vastzit,dunner wordt)Er worden nog plastieken bouten voorzien voor het onderste kapje op zijn plaats te houden.Dremelwerk is ondertussen achter de rug.Rest nog wat schuren,polijsten en anodizeren.Deze wogen oorspronkelijk 249g.Na de eerste behandeling 182g en nu hoop ik ze op een 150g te krijgen.

Dan nog een klein tuningske...
Oops...vergeet ik nog de aanpassing van de Nokons voor de PowerCordz!
Nokons zijn uitgeboord en aangepaste liner gebruikt om de PowerCordz te kunnen doorvoeren.

(Hier nog met de vorige remmen.
Laat zien wat jullie zoal uitspoken in de vrije tijd(buiten het fietsen zelf!)
Groetjes,
$mokeyJoe