Een tijdje geleden heb ik een ongeval gehad met de fiets. Ik was verzekerd bij de VWB en onmiddellijk waren ze bereid om mijn kosten terug te betalen.
Maar het kan ook zijn dat de ziekenwagenonkosten niet helemaal terug betaald worden en ook niet als je bandages moet dragen.
De familiale nam het niet aan want ik had geen auto of iets geraakt wat een verzekering had. Beter zeiden ze dat ik tegen een auto of een andere fietser was aangereden, kreeg ik wel iets.
Ongeval
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
onthaasterke
- Mountainbiker
- EasyDeluxe
- Mountainbiker
Post by EasyDeluxe »
wat is vwb...vlaamse wielerbond? Als je daarbij bent, welke voordelen krijg je dan? url of info aub?
- Herder Scubaluc
- Kerstman
Post by Herder Scubaluc »
VWB = Vlaamse Wielrenners Bond, zie volgende link VWB verzekeringEasyDeluxe wrote:wat is vwb...vlaamse wielerbond? Als je daarbij bent, welke voordelen krijg je dan? url of info aub?
www.vlaamsewielrijdersbond.be
Voluit dus vlaamsewielrijdersbond
Op die website kan je wel vanalles vinden over de vergunning met bijhorende verzekering.
Je hebt nog keuze uit meer wielerbonden.
wielerbond vlaanderen of BBR
Deze bieden allemaal een verzekering.
bijkomende voordelen zijn:
- Verzekerd tegen lichamelijk letsel tijdens fietstochten
- korting bij deelname van een toertocht (€2.5 i.p.v. €3.5)
Voluit dus vlaamsewielrijdersbond
Op die website kan je wel vanalles vinden over de vergunning met bijhorende verzekering.
Je hebt nog keuze uit meer wielerbonden.
wielerbond vlaanderen of BBR
Deze bieden allemaal een verzekering.
bijkomende voordelen zijn:
- Verzekerd tegen lichamelijk letsel tijdens fietstochten
- korting bij deelname van een toertocht (€2.5 i.p.v. €3.5)
- oppersquadra
- Mountainbiker
zwakke weggebruiker
Post by oppersquadra »
...
Last edited by oppersquadra on Sat 17 Nov 2007 17:39, edited 1 time in total.
Gf biker wrote:Neem zo snel mogelijk contact op met je verzekerings agent zou ik zeggen.Want dat je moet opdraaien voor zijn schade is lang niet zeker, het verhaal van de zwakke weggebruiker.
zwakke weggebruiker:
lichamelijke schade w altijd betaald, in fout of niet.
stoffellijke schade afhankelijk van de schuld:
schade aan fiets w betaald als auto in fout is, schade aan auto als fietser in fout is.
niet waar, familiale w niet duurder, wel is er de vrijstelling van op dit moment dacht ik 204 €mtb_jonas wrote:ik denk ook dat het via familiale zal zijn , maar bij familiale is het zo dat de eerste 150€ of 200€ voor u zelf is , maar als u het aan geeft en stel nu dat het 300€ is en u geeft het aan dan zal uw verzerkering duurder worden en dan is het beter dat je de 300€ betaalt want op termijn moet je toch meer betalen , dus best eens informeren aan uw verzekering
dat is waar, zo een gezin in verkeer-polis is helemaal niet duur, en medische kosten zowel per fiets, te voet, in de auto,... worden betaald.marge wrote:Dat zal via de familiale zijn. Of je nu in fout bent of niet. Uw verzekering zal sowieso de schade aan de auto betalen (als je in fout bent). Er is inderdaad een vrijstelling van +/- 200 € (die je dus zelf moet betalen). Je familiale verzekering zal daarom niet de hoogte in gaan. Bij een autoverzekering is dat wel zo.
En als het nu de eerste keer is of niet dat speelt geen rol.
Je neemt het best kontakt op met je verzekeringsagent. Als je geen familiale verzekering hebt zou het best kunnen dat je (als optie) je autoverzekering dekking biedt (een soort familiale verkeer). Velen zijn verzekerd voor iets maar weten het zelfs niet. Contacteer hem dus maar, vragen kost niets en daarvoor zijn ze er. Laat je vooral geen fabeltjes wijs maken over premies die duurder worden of zo iets.
Dag Andy,
Misschien weinig terzake doende maar om in de toekomst zulke vervelende toestanden te vermijden : vanuit Halle kan je via het jaagpad van het kanaal Brussel - Charleroi tot in Brussel zonder ook maar 1 wagen tegen te komen. Je passeert dan trouwens op een 500 meter van waar je ongeval gebeurde, het kanaal loopt evenwijdig met de Bergensesteenweg.
Ik woon in de buurt ( S-P-Leeuw)maar waag mij zelden of nooit met de fiets op de Bergensesteenweg. (Alhoewel ik bijna dagelijks in Brussel centrum fiets).
Als je zoals in dit geval voor langere tocht vertrekt in een streek die je "niet helemaal kent" kan het nuttig zijn voor het vertrekken een verkeerskalme route uit te stippelen ,
Verzorg je en nog veel bikeplezier,
Rein
Misschien weinig terzake doende maar om in de toekomst zulke vervelende toestanden te vermijden : vanuit Halle kan je via het jaagpad van het kanaal Brussel - Charleroi tot in Brussel zonder ook maar 1 wagen tegen te komen. Je passeert dan trouwens op een 500 meter van waar je ongeval gebeurde, het kanaal loopt evenwijdig met de Bergensesteenweg.
Ik woon in de buurt ( S-P-Leeuw)maar waag mij zelden of nooit met de fiets op de Bergensesteenweg. (Alhoewel ik bijna dagelijks in Brussel centrum fiets).
Als je zoals in dit geval voor langere tocht vertrekt in een streek die je "niet helemaal kent" kan het nuttig zijn voor het vertrekken een verkeerskalme route uit te stippelen ,
Verzorg je en nog veel bikeplezier,
Rein
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Ik heb in September net hetzelfde voorgehad. Geen schade aan de fiets, noch aan mezelf en heb dit aangegeven bij mijn familiale, met uiteraard als gevolg dat er een vrijstelling te betalen is van 200 eur.
Ik heb echter navraag gedaan op Expo Vélo bij de VWB en zij bevestigden me dat zij de franchise zouden op zich nemen. Heb dus
alle documenten van de aangifte en mijn familiale nog eens doorgestuurd naar Arena (verzekeraar van de VWB) en op dit moment heb ik nog géén bevestiging gehad dat de franchise niet door de VWB zou ten laste genomen zijn.
Dus misschien toch 's bij de twee proberen, als je aangesloten bent bij de VWB.
Field
Ik heb echter navraag gedaan op Expo Vélo bij de VWB en zij bevestigden me dat zij de franchise zouden op zich nemen. Heb dus
alle documenten van de aangifte en mijn familiale nog eens doorgestuurd naar Arena (verzekeraar van de VWB) en op dit moment heb ik nog géén bevestiging gehad dat de franchise niet door de VWB zou ten laste genomen zijn.
Dus misschien toch 's bij de twee proberen, als je aangesloten bent bij de VWB.
Field