12/11/06 aarschot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mtb freakske
Mountainbiker

Post by mtb freakske »

ik kan dit maar met twee woorden zeggen PRACHTIGE TOCHT
het is het eerste jaar dat ik met deze tocht meereed en ik moet zeggen het was de mooiste tocht die ik al heb gereden.

ik hed de 40km genomen en moest ook nog eens van sint-joris-winge komen met de fiets he, in totaal had ik 75KM GEDAAN en ik was echt kapot ik heb de hele dag niets meer kunnen doen.
na zo'n zware tocht nog eens terug met de fiets tot thuis was mijn dood bijna.

van onze club (Tieltse WielerVrienden) is er 1 iemand boven geraakt (de nick)

jullie zien mij volgend jaar zeker terug

in één woord PROFICIAT

groetjes
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

Vandaag ook het beste van mezelf komen geven. Spijtig genoeg was het gene vette. De beentjes wilden niet doen wat het koppeke beval. Nochtans was alles aanwezig om er een prachtige voormiddag van te maken. Een parcours om van te snoepen, uitstekende bevoorradingen, vlotte inschrijving, parkeerplaats in overvloed,... Als ik dan toch al iets minder positief moet zeggen is het het gebrek aan voldoende afspuitmateriaal wat toch wel nodig was vandaag.
Fotograaf paar keer gezien. Waar en wanneer kunnen we de foto's vinden ?
Hans78
Mountainbiker

Post by Hans78 »

Ik vond het een leuke tocht tot aan 16 km een zadelbreuk heb gekregen,
maar wat ik gereden heb en van organisatie gezien heb was dik inorde.
Kan mij iemand vertellen waar die MI ligt zou daar toch eens willen oprijden.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

waar en wanneer zijn er foto's te zien? en hoeveel zijn er die berg opgereden? volgens mij zijn ze niet aan 100 man gekomen en zitten die daar nog met een overvloed aan horloges. :lol:
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Ik heb de 50km hier ook gereden. Had iets minder op de teller omdat ik een paar keer de alternatieve route heb genomen. Iets wat ik zeer positief vond aan de organisatie. We zijn immers niet allemaal lichtgewicht klimmers. :wink: De MI heb ik dus niet gedaan. De beklimming vooraf was voor mij al impossible. :wink:
Het parcour was zeer goed met vele beklimmingen en afdalingen. De modder maakte het op sommige vlakke stukken ook zwaar en op laatste blies er ook nog eens een sterke wind waardoor de krachten helemaal uit mijn benen vloeiden. Die 20kg overgewicht is dodelijk op zulk parcour.

Gelukkig ook geen spatje regen gehad terwijl hier thuis in de kempen blijkbaar regelmatig een bui gevallen is.

De drank aan de eerste bevoorrading vond ik niet zo lekker. Aan de 2de was het al iets beter. De droge wafels vond ik wel lekker.
Bewaakte fietsstalling en 2 bevoorradingen voor 2,5 € (licentie) is zeer mooi. =D> De afspuitstand heb ik niet bezocht omdat ik wel verwachtte dat het aanschuiven zou zijn. Ik heb mijne fiets gaan afspuiten in de car wash vlakbij thuis.

Zeker een tocht om over te doen volgend jaar. Hopelijk ben ik dan al wat kg's kwijt.
tokke3
Mountainbiker

Post by tokke3 »

Bikers en Bikesters

bedankt voor de massale opkomst, een kleine 1700 bikers in totaal waarvan er 29 bovengereden zijn op de MI. Het is altijd leuk om te merken dat het harde werk geapprecieerd wordt.
Indien nog iemand opmerkingen of ideeën heeft, stuur ze maar naar t.meeus@option.com dan proberen we hier volgend jaar rekening mee te houden.

Thanks and CU all next year
xjfan
Mountainbiker

Post by xjfan »

Point7 wrote:De MI heb ik dus niet gedaan. De beklimming vooraf was voor mij al impossible.
'k kan er van meespreken, 'k ben daar van 't pad afgesukkeld en rolde enkele meters lager, 't publiek keek gelukkig naar boven. Eindelijk nog eens slijk :evil: , voordien had 't fietske al een paar keer met mij gereden ipv omgekeerd en heeft 't me in de modder :-D gekiepert :P à la JM Pfaff #-o
bulls68
Mountainbiker

Post by bulls68 »

'k was aan de 50km begonnen. maar aan de laatste bevoorrading heb 'k de 25 km gevolgd. ben tenslotte aan 41 km gekomen.
eerste keer da'k tt reed.
ben toch een paar keer van mijn zadel gejumpt tijdens een afdaling.
volgend jaar zeker weer van de partij.
proficiat aan de organisatoren. =P~
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

bulls68 wrote:eerste keer da'k tt reed.
ben toch een paar keer van mijn zadel gejumpt tijdens een afdaling.
Je moet proberen niet te blijven zitten tijdens een steile afdaling. Best is een beetje achter het zadel te hangen om het zwaartepunt wat naar achter te leggen om niet overkop te gaan. Als je ook een beetje rechtstaat vang je ook beter de schokken op met de benen.
bam-bam
Mountainbiker

Post by bam-bam »

voor mij ook 1e keer deze tocht en zeer mooi! Ongelooflijk hoe er van alles wat in zat! Technisch, lange klimmen, korte... Heel plezant me die splitsingen. Ik had er nog nooit van gehoord :oops:
Maar 2x geprobeerd en 't is ni gelukt... Vond em er wel moeilijk bijliggen, voor mij mochten ze da vervelend boomke omkappen :wink: . Was in dieje put ernaast gesukkeld :lol:
Had toch graag een van de weinige vrouwen geweest die erop was geraakt. Maar ben wel van den "X-treme" gereden, dieje gast achter mij had minder geluk #-o

Nog mijn dank voor dieje man die naast mij stond op de parking en die me weer naar huis geloodsd heeft =D>

Volgend jaar zien ze me hier terug!
Ik kom graag in deze streek biken, maar dit is écht mooi!
Post Reply