wimereux (streek boulogne sur mer, cap griz nez-)
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- montenbaiker
- Mountainbiker
Post by montenbaiker »
@ frawiwi
Mooie foto's van een prachtige streek.
hoe groot ben je en welk kader is het (medium of large). Zadel moet zeker hoger. Juist met je tippen aan de grond is een goede basis. Mogelijk kan een langere stuurpen (stem) ook al wonderen doen. Dat 'riser'stuur maakt ook dat je veel rechter zit maar misschien heb je dat graag.
Veel succes.
ps. als je ooit eens je ketting doortrapt, vergeet dan geen schakel bij te steken, want als je met een te korte ketting zo eens schakelt ( 3-1) dan mag je een nieuwe derrailleur gaan halen bij Ampe.

Mooie foto's van een prachtige streek.
hoe groot ben je en welk kader is het (medium of large). Zadel moet zeker hoger. Juist met je tippen aan de grond is een goede basis. Mogelijk kan een langere stuurpen (stem) ook al wonderen doen. Dat 'riser'stuur maakt ook dat je veel rechter zit maar misschien heb je dat graag.
Veel succes.
ps. als je ooit eens je ketting doortrapt, vergeet dan geen schakel bij te steken, want als je met een te korte ketting zo eens schakelt ( 3-1) dan mag je een nieuwe derrailleur gaan halen bij Ampe.
Last edited by montenbaiker on Sun 05 Nov 2006 22:02, edited 1 time in total.
- frawiwi
- Mountainbiker
- Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
k weet dat ik te laag zat, ik had pas mijn zadelbout gebroken, had de juiste bout niet kunnen vinden . k was al blij dat ik kon rijden.
K heb mij eens volledig laten opmeten, k ben blijkbaar een beetje raar gebouwd( kort afgezaagde boom weet je wel) volgens mijn lengte is de verhouding been - romp , 7cm teveel romp, schouders ook blijkbaar heel breed, ( 49cm) berekingsprogramma kende dat niet, lol. we proberen eerst met zadel extra hoog te plaatsen en meer achteruit teplaatsen, volgende eventuele stap is een langere stuurpen, waardoor we t stuur vooruit zullen laten duiken, kocht de fiets bij ampe, mijn vriend die veel ervaring heeft was ook mee, denk dat het kader wel goed is, maar t is vooral volgens ampe mijn wat langere romp die t doet. Ik moet me ook nog goed voelen op de fiets, k vond er niet echt graten in om recht te zitten op de fiets.
Wat ketting betreft, ik heb hem vorige week doorgetrapt op t schorre, moest ik een schakel bijgeplaatst hebben? is die dan niet te lang?
graag meer uitleg
alvast bedankt voor jullie bezorgdheid. Tips altijd welkom he
K heb mij eens volledig laten opmeten, k ben blijkbaar een beetje raar gebouwd( kort afgezaagde boom weet je wel) volgens mijn lengte is de verhouding been - romp , 7cm teveel romp, schouders ook blijkbaar heel breed, ( 49cm) berekingsprogramma kende dat niet, lol. we proberen eerst met zadel extra hoog te plaatsen en meer achteruit teplaatsen, volgende eventuele stap is een langere stuurpen, waardoor we t stuur vooruit zullen laten duiken, kocht de fiets bij ampe, mijn vriend die veel ervaring heeft was ook mee, denk dat het kader wel goed is, maar t is vooral volgens ampe mijn wat langere romp die t doet. Ik moet me ook nog goed voelen op de fiets, k vond er niet echt graten in om recht te zitten op de fiets.
Wat ketting betreft, ik heb hem vorige week doorgetrapt op t schorre, moest ik een schakel bijgeplaatst hebben? is die dan niet te lang?
graag meer uitleg
alvast bedankt voor jullie bezorgdheid. Tips altijd welkom he
- montenbaiker
- Mountainbiker
Post by montenbaiker »
heb je dan een noodschakel bijgestoken? of gewoon met een kettingpons de ketting aan elkaar gezet? indien dit laatste ben je twee schakels kwijt. De ketting moet net lang genoeg zijn om 3-1 te kunnen schakelen, zoals op de foto. Langer zal te weinig spanning geven op bv 2-9 of 1-7. Het is de bedoeling met uw voorbladen zodanig te schakelen dat je minimaal gebruik maakt van de grootste en de kleinste tandwielen op je cassete. Daarom bij goede snelheid rapper op je groot blad komen -> 3 op 5,6,7,8 (en 9). bij om in tragere stukken op je tweede blad --> 2 op 3,4,5,6 te rijden. Met deze combinaties kan je al alle situaties aan waar het niet bergop gaat.
Bij 32 tanden middenblad en 42 groot blad, schakel je een versnelling er tussen als je bv van 32 (2) naar 42 (3) schakelt dan moet je 2 tandwielen kleiner (groter tandwiel) schakelen op je cassette. omgekeerd van 42 naar 32, dan moet je twee tandjes vergroten (kleiner tandwiel) op je cassette.
Oefenen is de boodschap en vergeet niet dat een schuinliggende ketting meer tandwielen verslijt en meer kraakt en spokt.
succes
Bij 32 tanden middenblad en 42 groot blad, schakel je een versnelling er tussen als je bv van 32 (2) naar 42 (3) schakelt dan moet je 2 tandwielen kleiner (groter tandwiel) schakelen op je cassette. omgekeerd van 42 naar 32, dan moet je twee tandjes vergroten (kleiner tandwiel) op je cassette.
Oefenen is de boodschap en vergeet niet dat een schuinliggende ketting meer tandwielen verslijt en meer kraakt en spokt.
succes
- frawiwi
- Mountainbiker
- Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer
meestal op off road schakel ik direct naar binnenblad, om verrassingen te voorkomen, indien ik bergop moet crossen waar t lastig is schakel ik naar binnenblad. Op aanraden van een vriend rij ik meestal klein.
enkel op baan schakel ik naar buitenblad en rij ik wat groter. ik moet blijkbaar nog veel leren he, ook al reed ik reeds (naar mijn normen) fantastische ritten.
in ieder geval thx voor de tips.
enkel op baan schakel ik naar buitenblad en rij ik wat groter. ik moet blijkbaar nog veel leren he, ook al reed ik reeds (naar mijn normen) fantastische ritten.
in ieder geval thx voor de tips.
-
madrista666
- Mountainbiker
Post by madrista666 »
frawiwi kan de foto's ni bekijken!!! zou ze wel is graag willen zien, ben daar ook al gaan rijden en wou is zien waar jij geweest bent.
- montenbaiker
- Mountainbiker
Post by montenbaiker »
@ Madrista666 : Ik weet ook niet hoe het komt dat jij ze niet kan zien. Misschien eens zoeken op het forum naar hulp inzake foto's...
Ik zie aan de foto's ook niet waar zij gereden hebben, alleen die holle weg herken ik als een plaats op een van de 3 toeren vanuit Wissant, die derde toer gaat zover als Wimereux.
Ik zie aan de foto's ook niet waar zij gereden hebben, alleen die holle weg herken ik als een plaats op een van de 3 toeren vanuit Wissant, die derde toer gaat zover als Wimereux.
- frawiwi
- Mountainbiker
waaw, vandaag ff naar wissant gereden, om 9u gestart, mont de couple gereden, superweer onderweg, een aanrader deze rit, mooie off road beklimmingen, afdalingen, heel mooie natuur , kortom alles om vtt geslaagd te noemen, ff rap iets gegeten en direct gestart met entre les monts gereden, ook een mooie tocht, maar niet te vergelijken met de eerste rit, er was meer weg en de beklimmingen waren minder steil, wel een mooie tocht vooral bij droog weer als vandaag, anders denk ik dat t ploeteren wordt op deze rit, zijn er gasten die tips kunnen geven of kaarten met nog meer ritten, want dit wordt onze nieuwe speeltuin.