MTB en (loslopende) honden

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Voilà sèh, zo had 'k er ne keer twee op m'n nek met hunne jachthond-leider erbij......

En gagarandeerd dat ze me niet te pakken kregen op onverhard ! Maar 'k moet wel zeggen dat het ne brede onverhard was en er eigenlijk toch wel hard bijlag. Was 't op ne single-track geweest :-({|=

En 'k heb al gehoord (ook van die fiets-wereldreizigsters - Nicoe en Ingrid - dat enkel het laten zien van zo'n grote fietspomp aan zo'n hond al helpt).

Maar allè, jongens, vind gij da normaal dat zo ne hond los loopt ? 't Is gewoon dat die ministers zelf gene MTB doen, anders waren ze wel rap met wetten net zoals voor de wapens.

En als 'k moet kiezen tussen een agressieve hond en een , zeg maar, minimi, dan geef mij maar de minimi. Van die weet 'k tenminste waar de loop naar toe wijst, als je 'm snapt...

Bij deze : bike partner gezocht zodat we samen sterk staan !
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

elmago wrote:Image

Maar jongens toch, waarom niet ineens een fotoke van een pitbull die een mens aan het verscheuren is op het forum zetten?
Gek gemaakte en genetisch gemanipuleerde honden (door mensen natuurlijk :evil: ) zijn gelukkig véél minder in aantal dan menslievende en goed opgevoede dieren, en wees gerust, een pitbull zoals op vorige foto, die getraind is om te vechten zul je in het bos of het veld niet tegenkomen om de simpele reden dat men die arme dieren in kleine afgedekte kooien ergens in een kelder opsluit om hen mentaal 'in form' te houden. [-X
Bekijk dan liever het fotoke van mijn 'pitbull' maar eens, hetzelfde ras maar dan een goede opvoeding.
Het zijn niet de honden die niet deugen, maar degenen die ze (zouden moeten) opvoeden.
Elmago, begrijp me niet verkeerd hé.

Ik heb gewoon die foto als voorbeeld gebruikt (omdat die hier al eerder voorkwam in deze topic) om aan te tonen hoe ridicuul het idee is dat je een razende hond met een fietspompje af kan.

Als je mijn vorige reakties leest zal je ook wel zien dat ik hetzelfde standpunt heb over "onbekwame" baasjes als jij.

P.S. prachtige foto :wink: .
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

@Rikske:

Ik had het al door wat de bedoeling van je foto was hoor, maar het probleem is dat de meeste mensen een hond van dit type onmiddellijk associëren met het bloeddorstig monster (door domme mensen zo gemaakt) op jouw foto, terwijl de meeste Am. Stafs. doorbrave lieverds zijn zoals mijn Ugly (zo heet hij) hier op de foto.
Misschien herzien sommigen hun mening over honden als ze op mijn foto eens zien dat zelfs een slecht aangeschreven ras mits een goede opvoeding een schat van een hond kan opleveren.
:wink:
Stievie
Mountainbiker
Location: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...

Post by Stievie »

Da's just! Trouwens, ik kom door m'n job nogal véél in contact met "Johnny's (ge weet wel, die van de Marina's) en der zijn er die enkel een Pitbull of American Stafford houden om mee uit te pakken omdat ze zelf maar zo breed zijn als mijn fietpomp! Een hond is maar een hond, trouwens 't is aan de baasjes meestal dat er voor 99% iets scheelt! Daarom Johnny's, koop U misschien vanaf nu een klein poesje om mee uit te pakken :lol:

En euh, Elmago...schoon beest trouwens die Ugly van U :wink:
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Tiens, kheb zelf nen Engelse Stafford. T'is t'liefste beestje da ge uw eige kunt voorstellen. Als die ne velo/brommer of nen auto ziet afkomen kruipt diejen in een struik, zoveel schrik heeft em daar van. Maar zoals gezegd, ligt de agressiviteit van ne woef meestal aan t baaske.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Vandaag was het weer eens zover. Verleden jaar (denk ongeveer zelfde periode , ook in mijn verlof) gebeten door 2 mormels die losliepen op het erf van het baasje, en bij het passeren op de baan kwamen die mormels afgespurt en beten in mijn been.
Toevallig passeer ik vandaag terug op die plek en zag er eentje onder een auto kruipen, ik dacht van tjiens...ze zijn gekalmeerd, maar het was echter zich verstoppen om een verrassingsaanval uittevoeren. Dus er komen 2 raastige hondjes afgespurt (denk jack russels) , maar ik was voorbereid....ik minder snelheid en haal mijn voet uit mijn klikker...verleden jaar spd's nu eggbeaters :lol: dus dat gaat een pak sneller en heb 1 mormel zo mogelijk gestampt want die vloog weer direkt naar mijn been...het beest zei KAJIET :lol: ...den andere bleef achtermij hollen en bassen maar hield toch afstand... Dus hond-hemd 1 - 1.
Dacht nog aantebellen maar daar is geen doorkomen aan met die 2 bijtlustige eekhoorns. Ik snap het niet...dat is een drukke fietsroute...daar moeten al meer mensen gebeten zijn. Soit, mijn dag kan niet meer stuk. VICTORIE ALOM !!!!
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Hemd wrote:Vandaag was het weer eens zover. Verleden jaar (denk ongeveer zelfde periode , ook in mijn verlof) gebeten door 2 mormels die losliepen op het erf van het baasje, en bij het passeren op de baan kwamen die mormels afgespurt en beten in mijn been.
Toevallig passeer ik vandaag terug op die plek en zag er eentje onder een auto kruipen, ik dacht van tjiens...ze zijn gekalmeerd, maar het was echter zich verstoppen om een verrassingsaanval uittevoeren. Dus er komen 2 raastige hondjes afgespurt (denk jack russels) , maar ik was voorbereid....ik minder snelheid en haal mijn voet uit mijn klikker...verleden jaar spd's nu eggbeaters :lol: dus dat gaat een pak sneller en heb 1 mormel zo mogelijk gestampt want die vloog weer direkt naar mijn been...het beest zei KAJIET :lol: ...den andere bleef achtermij hollen en bassen maar hield toch afstand... Dus hond-hemd 1 - 1.
Dacht nog aantebellen maar daar is geen doorkomen aan met die 2 bijtlustige eekhoorns. Ik snap het niet...dat is een drukke fietsroute...daar moeten al meer mensen gebeten zijn. Soit, mijn dag kan niet meer stuk. VICTORIE ALOM !!!!
Volgens mij zijt gij een loopse reu 8-[ :-)
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

vorige week nog nen dag voor den Houffamarathon. We gingen nog een vaste route doen in Houffalize.
We komen voorbij een klein huisje en daar staat nen hond naast hunnen hof. Wij rijden er voorbij en hij volgt ons.
Die hond heeft ons 10km lang gevolgd tot we aan eventjes stopten en er andere mtb-ers uit de andere richting kwamen.
Toen is hij hen gevolgd...
Ik hoop dat die hond nog zijne weg terug naar huis heeft gevonden, 't was zo nen brave. :-D
rdecoene
Mountainbiker

Post by rdecoene »

Ruben S. wrote:vorige week nog nen dag voor den Houffamarathon. We gingen nog een vaste route doen in Houffalize.
We komen voorbij een klein huisje en daar staat nen hond naast hunnen hof. Wij rijden er voorbij en hij volgt ons.
Die hond heeft ons 10km lang gevolgd tot we aan eventjes stopten en er andere mtb-ers uit de andere richting kwamen.
Toen is hij hen gevolgd...
Ik hoop dat die hond nog zijne weg terug naar huis heeft gevonden, 't was zo nen brave. :-D
Ook nog meegemaakt, maar wel niet voor zo'n afstand :P die hond heeft bij ons blijven zitten toen we een cafetje deden, kreeg van ons kaas en salamie, en heeft ons dan teruggevolgd op de terugweg. en is afgeslaan aan zn huis :bounce: :lol:
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Volgens mij zijt gij een loopse reu
Damn, dat hebben er nogal gezegd. Zou er dan toch iets vanwaar zijn ?
Post Reply