Vooraan naar kleinste blad schakelen in de modder

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

http://lizardskins.com/products/index.h ... e_number=2

een speciaal ontworpen beschermer voor de voorderailleur!
die voor de achterderailleur komt ook binnen kort

nu nog een dealer vinden #-o

Belgium
Now Company
32 10 23 0180
jo@nowcompany.com

Netherlands/Benelux
Peza Trading
31 455719931
info@peza.nl
Viperator
Mountainbiker

Post by Viperator »

Hallo

Als je Frans begrijpt ga naar :

http://perso.wanadoo.fr/cob.vtt/matos.htm

"Protéger son dérailleur avant de la boue

Voilà un truc artisanal facile à réaliser qui pèse à peine une dizaine de grammes. Cela évitera aux cochonneries de s'accumuler dans le dérailleur avant, empêchant ainsi de passer le petit plateau.

Il vous faut un morceau de chambre à air et un collier rilsan.

Découper la chambre à air sur 8 cm de long ou un peu plus si votre tube est très large.

A l'aide du collier rilsan fixez-le à environ 4cm au dessus du dérailleur, chambre vers le bas.

Relever la chambre pour que le dérailleur ne prenne pas appui dessus en descendant sur le petit plateau et enfin

replier la chambre par dessus le parallélogramme du dérailleur. Vous êtes paré pour affronter la boue cet hiver."

Zie de foto !!

Ik heb dat gedaan op mijn bike en dat werkt prima. Bovendien kost het niets !

Groetjes uit Wallonië !
neok v
Mountainbiker

Post by neok v »

MacMan wrote:http://lizardskins.com/products/index.h ... e_number=2

Belgium
Now Company
32 10 23 0180
jo@nowcompany.com

Netherlands/Benelux
Peza Trading
31 455719931
info@peza.nl
macman,

moest je een dealer gevonden hebben van die lizard skins,
laat je dan iets weten ?
(ik zie dat je ook in w-vl woont).

tnx
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

bwa ik heb er nog gene last van gehad en mijn deore groep , met xt-achterderailleur , lx voorderailleur , na elke rit goed uitwassen , smeren met teflonspray , niet voor nat weer ..dus minder vettig .
een dagske later spuit ik alles nog eens in inclusief kader met siliconenspray , is iets vettiger , maar houd een beschermende laag ..vuil gaat er makkelijk af en zo , ben er al jaren content van .
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

neok v wrote:
MacMan wrote:http://lizardskins.com/products/index.h ... e_number=2

Belgium
Now Company
32 10 23 0180
jo@nowcompany.com

Netherlands/Benelux
Peza Trading
31 455719931
info@peza.nl
macman,

moest je een dealer gevonden hebben van die lizard skins,
laat je dan iets weten ?
(ik zie dat je ook in w-vl woont).

tnx
www.nowcompany.com
hier vind je de dealers( het zijn er veel, en als ze het niet hebben kunnenze het bestellen)
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

gewoon eens heel hard u drinkbus over uitknijpe (ni alles in ne keer natuurlijk), ik moet da met mijn LX achteraan ook doen om de kleinste tandwieltjes achteraan in de modder te kunnen nemen (en houden)
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Als je een LX of XT hebt, dan heb je genoeg klein verzet achteraan. Ik heb dus daarvoor zo goed als nooit dat binnenblad nodig vooraan.

Een tip om aan modderrijden te doen, is niet te klein rijden, maar eerder een beetje groter, anders zal je achterwiel toch slippen. Tenzij je er tractorbanden hebt opgelegd.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Marre wrote:Als je een LX of XT hebt, dan heb je genoeg klein verzet achteraan. Ik heb dus daarvoor zo goed als nooit dat binnenblad nodig vooraan.
Mja dat geld toch niet overal of voor iedereen hoor ...
Op de laatste houffalize-marathon had ik net dit probleem!
was de eerste echte test met toen mijn nieuwe lx systeem en na 25km en veel modder/water was het zover ..kreeg die nimmer op het kleinste blad vooraan ..ok dan maar middenblad vooraan en nr lichtste mogelijk achteraan..maar het was toch dik tezwaar hoor! na 45km zat ik er knal door net om deze reden ! Had ik nu lichter kunnen schakelen had ik allicht nog de kracht in de benen gehad om de laatste beklimmingen toch nog te doen ..maar helaas moest ik ze tevoet doen , zat er echt compleet doorheen van constant die net iets zwaardere afstelling te moeten gebruiken ...soms is hem voor mij toch van vitaal belang hoor, die kleinste vooraan! Was gewoon niet vol te houden dusja ...
Dit moet je dan net meemaken als je net van deore naar lx overstapt , dat terwijl mijn deore me nooit gefaald heeft ! :wink: ..maar ik hoop naar de toekomst toe toch wat meer geluk te hebben met de lx'en ..misschien nu met de 2007 reeks wat meer geluk ..

ps: en ik ben dan nog een vrij aardige klimmer ..op lichtere/drogere tochten schakel ik dikwijls nog wat bij bergop ..maar die dag was het echt teveel van het goede , de omstandigheden waren ook heel zwaar en dan nog zo'n tegenval ..dan is het compleet heh ..ma we kunnen er eens goed om lachen heh ! :lol: als alles zo perfect ging was het ook maar een saaie sport :P

Mvg
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Ik kan er helemaal inkomen als je de Houffamarathon aanhaalt, maar mijn uitspraak slaat niet op Ardeense ritten, en zeker niet de Houffa.

En ik moet er nog bijvertellen dat vorige week in Amougies mijn binnenblad ook onbereikbaar werd (idd met LX), maar ik heb het maar amper beseft omdat ik dat binnenblad amper nodig heb in de Vlaanders.

Ik zal er eens opletten bij de volgende modderrit...

Gr...
JanWillem
Mountainbiker

Post by JanWillem »

Scale wrote:WD40 voor vertrek !
Is dat genen ontvetter? Daarmee maakt ge schroeven los die vast zitten enzo....ik denk niet dat dit de bedoeling is

Volgens mij gewoon u stelschroefke nog iets losser draaien dat ge de veer(kracht) echt all-the-way zijn werk laat doen. En alst dan niet gaat moet een simpele duw met u hiel tegen de ketting voldoende zijn. Kan heel snel opgelost zijn.
Post Reply