Magura HS33

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
Tom B.
Mountainbiker

Magura HS33

Post by Tom B. »

Kort vraagje:

Is de Magura HS33 gemakkelijk zelf te monteren als je een beetje handig bent?
scott racer
Mountainbiker

Re: Magura HS33

Post by scott racer »

Tom B. wrote:Kort vraagje:

Ja :lol:
De uitleg zit er normaal bij dus.....
GT
Mountainbiker

Post by GT »

Ja en nee ... niet té optimistisch e! :P

Het correct richten van de remblokken vind ik bij een V-brake toch makkelijker. Vergeet ook niet dat de kans bestaat dat je bij de montage toch nog dient te onluchten, ook al zeggen ze van niet ...

En ten derde, alles op moment vastzetten.
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

heb mijn magura's ook zelf geplaatst en geen problemen ondervonden. Ook het inkorten van de leidingen gaat vanzelf en als je dit goed doet moet je helemaal niet ontluchten. Met het juist afstellen van de blokjes ben je wel even bezig maar eens dit correct is gedaan moet je er nooit meer naar om zien.
Nu moet ik er wel bijvertellen dat ik van beroep onderhoudsmechanieker ben dus ik heb al andere varkens gewassen natuurlijk :lol: .
Dus als je zelf een beetje handig bent kan je er zo aan beginnen, en anders kan je best even de hulp inroepen van een handige harry of via je fietsenmaker.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

bwa ik ben gene getrainde mechanieker of zo , maar wel beetje handig!
heb ze zelf gezet , maar moet erbij zeggen , vond de handleiding niet veel soeps , na kwartierke zoeken zelf maar uitgezocht hoe het inmekaar moest ...nuja als je wat technisch bent lukt dat vrij snel ..
plaatsing geen probleem , ook de leidingen verkorten was geen probleem , ontluchten is feitelijk niet nodig idd ..heeft mijn lbs ook bevestigd toen ik hem binnendeed . Ik kreeg alles perfect afgesteld, behalve de voorste rem die kreeg ik niet dicht genoeg bij de velg, dat heeft hij ff bijgeregeld, voor de rest was het in orde volgens hem ..
Ik content en de lbs ook dat ik het zelf had gedaan , die had al werk genoeg :lol:
Tot nu toe enorm tevreden over ! ik gebruik de set zelfs zonder brakeboosters , ook dankzij het goed stijve scale-kader , en het gaat me enorm goed af ..denk niet dat er 'voor mij' een beter systeem te bedenken valt ..gebruiksvriendelijk en geen slepende blokjes of dergelijke ..echt heel content van!

ps: je kan mijn magura-systeempke hier zien :
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... sc&start=0

Mvg
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Hier kan je de manual vinden. Bekijk zelf eens of het je haalbaar lijkt om het zelf te doen. Echt moeilijk is het niet, alleen het afstellen (t.o.v. de velg) zal wat tijd vragen.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

het hangt er ook een beetje vanaf welke versie je hebt. De EVO 2 versie is veel makkelijker om de monteren dan de EVO 1. De EVO 1 versie heeft namelijk vreselijke haakjes die je achter je frame/vork moet haken. In de EVO 2 versie zijn deze vervangen door een 'mounting plate' (zie afbeelding).
Image
Cr0n0
Mountainbiker

Post by Cr0n0 »

fennek wrote:

Hier kan je de manual vinden. Bekijk zelf eens of het je haalbaar lijkt om het zelf te doen. Echt moeilijk is het niet, alleen het afstellen (t.o.v. de velg) zal wat tijd vragen.
Haha, da's precies Jean Marie Pfaff nederlands-duits :) Een plezier om te monteren !
Post Reply