Vandaag terug als training de Blosoroute gereden. Twee dingen moet ik jullie nu melden.
1) In Vloetemveld zijn ze bezig met een fietspad aan het aanleggen. Wel jammer want het modderstukje verdwijnt hierdoor.
2) Op het heuveltje van het Klein Strand langs de e40 staat het gras heel hoog. Je ziet praktisch niet meer waar je moet rijden. Even een mailtje sturen naar de gemeente Jabbeke.
y
Jabbeke 'Bossenroute' - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- marge
- Mountainbiker
Vandaag ondanks de regen een goed berijdbare route gereden. Enkel in Varsenare bos moet je het slijk trotseren. Daarvoor en daarna is er geen spatje modder te bespeuren.
Wel enkele pijltjes verdwenen door wegenwerken: op het einde van eerste offroadstuk na het Vloetemveld (Snellegem) en 1tje aan het Constant Permeke museum waar je richting Klein Strand moet.
Ook in Zerkegem-dorp moest ik eventjes de kaart raadplegen.
Het is een mooie route maar voor wie regelmatig een TT in de buurt rijdt, valt er niets nieuws te beleven.
Beste is dus wel om het kaartje bij zich te hebben.
Oh ja, ter zijde: hier en daar (vooral Merkenveld) zag ik nog een vergeten pijltje hangen van reeds lang gepasseerde TT's
.
Wel enkele pijltjes verdwenen door wegenwerken: op het einde van eerste offroadstuk na het Vloetemveld (Snellegem) en 1tje aan het Constant Permeke museum waar je richting Klein Strand moet.
Ook in Zerkegem-dorp moest ik eventjes de kaart raadplegen.
Het is een mooie route maar voor wie regelmatig een TT in de buurt rijdt, valt er niets nieuws te beleven.
Beste is dus wel om het kaartje bij zich te hebben.
Oh ja, ter zijde: hier en daar (vooral Merkenveld) zag ik nog een vergeten pijltje hangen van reeds lang gepasseerde TT's
- Barbeque
- Kerstman
- Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Ik probeer toch twee keer in de week deze rit te rijden en kommarge wrote:Oh ja, ter zijde: hier en daar (vooral Merkenveld) zag ik nog een vergeten pijltje hangen van reeds lang gepasseerde TT's.
dan toch uit op zo'n 65 km. Ik doe wel het bos die ook in de
tt van St Andries zit erbij.
Nu van die pijltjes, dacht dat die was van de TT van Veldegem, heb het ook al gezien, een schande...
Vandaag ook voor eerste maal deze Bloso-route gereden en jammergenoeg verschillende keren moeten terugkeren omdat we fout zaten... Zoals herhaaldelijk aangehaald in de vorige posts, zou een kleine bevestiging (aanmoediging?) van de juiste route her & der niet overbodig zijn...
Alles lag er goed bij, enkel wat modder tegengekomen in Varsenare-bos (idem marge). Al bij al ons goed geamuseerd en in totaal een 68 km afgehaspeld (route + wat ommetjes + heen & terug naar Torhout). We zullen hem wel nog rijden nu we de pijnpunten wat beter kennen!
Greetz!
Flea
Alles lag er goed bij, enkel wat modder tegengekomen in Varsenare-bos (idem marge). Al bij al ons goed geamuseerd en in totaal een 68 km afgehaspeld (route + wat ommetjes + heen & terug naar Torhout). We zullen hem wel nog rijden nu we de pijnpunten wat beter kennen!
Greetz!
Flea
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Heb deze route zaterdag nog eens gereden. Door de regen van de voorbije week lag het hier en daar toch wel vettig en met redelijk wat plassen, maar dat was juist het leuke eraan, beetje afwisseling mag wel op zo'n vlakke tocht.
De bepijling is maar matig, je moet dikwijls heel goed kijken om het pijltje te ontwaren en op een drietal plaatsen is het ook verdwenen (zie de bovenstaande posts). Met een beetje moeite brengt men dit makkelijk terug in orde !
De modderstrook in Varsenarebos lag er wel heel slecht bij (zakte wel 15 cm in de prut), ik ben er alvast niet rijdend doorgeraakt deze keer
De bepijling is maar matig, je moet dikwijls heel goed kijken om het pijltje te ontwaren en op een drietal plaatsen is het ook verdwenen (zie de bovenstaande posts). Met een beetje moeite brengt men dit makkelijk terug in orde !
De modderstrook in Varsenarebos lag er wel heel slecht bij (zakte wel 15 cm in de prut), ik ben er alvast niet rijdend doorgeraakt deze keer
vandaag deze route gedaan met mijne maat , aan de vorige commentaren is niet veel veranderd ; bij sommige pijltjes moest ge er bijna met uwe neus ophangen om te zien welke richting je uit moest!! Maar voor de rest heeft de parcour-bouwer wel de mooiste stukken er in gezet ; misschien moeten de km's ook eens nagezien worden???