Kort vraagje:
Is de Magura HS33 gemakkelijk zelf te monteren als je een beetje handig bent?
Magura HS33
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- scott racer
- Mountainbiker
Re: Magura HS33
Post by scott racer »
Tom B. wrote:Kort vraagje:
Ja
De uitleg zit er normaal bij dus.....
- forza_inja
- Mountainbiker
Post by forza_inja »
heb mijn magura's ook zelf geplaatst en geen problemen ondervonden. Ook het inkorten van de leidingen gaat vanzelf en als je dit goed doet moet je helemaal niet ontluchten. Met het juist afstellen van de blokjes ben je wel even bezig maar eens dit correct is gedaan moet je er nooit meer naar om zien.
Nu moet ik er wel bijvertellen dat ik van beroep onderhoudsmechanieker ben dus ik heb al andere varkens gewassen natuurlijk
.
Dus als je zelf een beetje handig bent kan je er zo aan beginnen, en anders kan je best even de hulp inroepen van een handige harry of via je fietsenmaker.
Nu moet ik er wel bijvertellen dat ik van beroep onderhoudsmechanieker ben dus ik heb al andere varkens gewassen natuurlijk
Dus als je zelf een beetje handig bent kan je er zo aan beginnen, en anders kan je best even de hulp inroepen van een handige harry of via je fietsenmaker.
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
bwa ik ben gene getrainde mechanieker of zo , maar wel beetje handig!
heb ze zelf gezet , maar moet erbij zeggen , vond de handleiding niet veel soeps , na kwartierke zoeken zelf maar uitgezocht hoe het inmekaar moest ...nuja als je wat technisch bent lukt dat vrij snel ..
plaatsing geen probleem , ook de leidingen verkorten was geen probleem , ontluchten is feitelijk niet nodig idd ..heeft mijn lbs ook bevestigd toen ik hem binnendeed . Ik kreeg alles perfect afgesteld, behalve de voorste rem die kreeg ik niet dicht genoeg bij de velg, dat heeft hij ff bijgeregeld, voor de rest was het in orde volgens hem ..
Ik content en de lbs ook dat ik het zelf had gedaan , die had al werk genoeg
Tot nu toe enorm tevreden over ! ik gebruik de set zelfs zonder brakeboosters , ook dankzij het goed stijve scale-kader , en het gaat me enorm goed af ..denk niet dat er 'voor mij' een beter systeem te bedenken valt ..gebruiksvriendelijk en geen slepende blokjes of dergelijke ..echt heel content van!
ps: je kan mijn magura-systeempke hier zien :
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... sc&start=0
Mvg
heb ze zelf gezet , maar moet erbij zeggen , vond de handleiding niet veel soeps , na kwartierke zoeken zelf maar uitgezocht hoe het inmekaar moest ...nuja als je wat technisch bent lukt dat vrij snel ..
plaatsing geen probleem , ook de leidingen verkorten was geen probleem , ontluchten is feitelijk niet nodig idd ..heeft mijn lbs ook bevestigd toen ik hem binnendeed . Ik kreeg alles perfect afgesteld, behalve de voorste rem die kreeg ik niet dicht genoeg bij de velg, dat heeft hij ff bijgeregeld, voor de rest was het in orde volgens hem ..
Ik content en de lbs ook dat ik het zelf had gedaan , die had al werk genoeg
Tot nu toe enorm tevreden over ! ik gebruik de set zelfs zonder brakeboosters , ook dankzij het goed stijve scale-kader , en het gaat me enorm goed af ..denk niet dat er 'voor mij' een beter systeem te bedenken valt ..gebruiksvriendelijk en geen slepende blokjes of dergelijke ..echt heel content van!
ps: je kan mijn magura-systeempke hier zien :
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... sc&start=0
Mvg
Hier kan je de manual vinden. Bekijk zelf eens of het je haalbaar lijkt om het zelf te doen. Echt moeilijk is het niet, alleen het afstellen (t.o.v. de velg) zal wat tijd vragen.Tom B. wrote:Kort vraagje:
Haha, da's precies Jean Marie Pfaff nederlands-duits :) Een plezier om te monteren !fennek wrote:Hier kan je de manual vinden. Bekijk zelf eens of het je haalbaar lijkt om het zelf te doen. Echt moeilijk is het niet, alleen het afstellen (t.o.v. de velg) zal wat tijd vragen.Tom B. wrote:Kort vraagje: