Ben momenteel aan het afwegen welke bike ik zou kiezen.
Het zogenaamde "shock damping system" bij de carbon frames zou trillingen en/of lichte schokken opnemen.
Is dit verschil goed te merken tov vb een Scale 35 met alu frame?
Graag jullie reactie of ervaringen
thx
Scott Scale 20 of Scale 35
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Mmm, ik kan het niet zeggen van de bikes waarvan jij het wilt weten, maar over het algemeen is geweten dat carbon de schokken absorbeert en zo zachtere rijeigenschappen geeft als je een fully hebt...
Ik heb zelf ook een fully, carbon, en heb ook een tijdje met een fuel 98 gereden als vervang bike een paar jaar geleden, wat ik direct merkte is dat mijn stp stijver maar zachter is...
Ik heb zelf ook een fully, carbon, en heb ook een tijdje met een fuel 98 gereden als vervang bike een paar jaar geleden, wat ik direct merkte is dat mijn stp stijver maar zachter is...
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Rijd jij met een Trek STP ? Indien zo, is dit wel een softail, en géén fully.Stp400 wrote:Mmm, ik kan het niet zeggen van de bikes waarvan jij het wilt weten, maar over het algemeen is geweten dat carbon de schokken absorbeert en zo zachtere rijeigenschappen geeft als je een fully hebt...
Field
Een soft tail is ook een fully... fully=Full suspension, aangezien ik vanvoor een vering heb, en achteraan ook = fully
Ge hebt idd verschillende classe van fully's, de mijne heeft geen scharnierpunten op het dempertje, dus die is zowieso al vele stijver.
Wanneer maak het verschil tussen soft tail en fully dan?
Groetjes
Ge hebt idd verschillende classe van fully's, de mijne heeft geen scharnierpunten op het dempertje, dus die is zowieso al vele stijver.
Groetjes
scott
Heb me pas een scale 20 aangeschaft model 2007.Het is inderdaad dat een carbon hardtail iets beter de schokken opvangt als een alu frame.Heb er zoals altijd direct een vaste carbonnen vork opgezet en het verende spul in de winkel gelaten...Heb je hier echt niet nodig.Er zijn trouwens terug heel veel bikers die terug overstappen van een verende vork naar een vaste...is gewoon veel sneller na de bocht en veel lichter.Ook bij het klimmen niks dan voordelen...
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Softail is een soort fully met zéér korte veerweg achteraan. Ik denk dat je "fully" kan beamen met een veerweg van meer dan 5 à 6 cm achteraan. Een softail biedt ook meer de voordelen van een hardtail dan een echte fully.Stp400 wrote:Een soft tail is ook een fully... fully=Full suspension, aangezien ik vanvoor een vering heb, en achteraan ook = fully![]()
Groetjes
Btw, hoe rijdt die machine van jou ?
Field
Heb er geen klachten van, enkel de motor moet wa meer traine
Enkel bij zeer steile afdalingen zittek wa hoog me men zadel en wa laag me men stuur (ben zelf ne meter 95) en bike is ne 21,5", dus zadelpen hoog en stuur laag...
Voor de rest, geen verlies bij optrekken of klimmen, comfortabel, stabiel, licht, heb er echt geen klachten van.

Enkel bij zeer steile afdalingen zittek wa hoog me men zadel en wa laag me men stuur (ben zelf ne meter 95) en bike is ne 21,5", dus zadelpen hoog en stuur laag...
Voor de rest, geen verlies bij optrekken of klimmen, comfortabel, stabiel, licht, heb er echt geen klachten van.