zonder helm

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

bonie+kevin wrote:Ik weet uit naaste bron dat er werkgevers zijn waar men niet of geen voetballer mag zijn omwille de vele kwetsuren zoals meniscus ,spierscheuren enz......stel je eens voor ze zouden geen scheenbeschermers dragen !!!...
Ge moet ook wel stom zijn om aan uw eventuele toekomstige werkgever zomaar uw hobby's te vertellen. Als 'k solliciteer voor een job als programmeur dan zet ge daar als hobby : websites bouwen, spellekenssoftware ontwikkelen.

Nooit zomaar je hobby's, daar hebben ze geen zak mee te maken trouwens.
Guest

Post by Guest »

Fout pvandebe,

Kijk uw contract maar eens goed na. In veel contracten staat tegenwoordig al een clausule betreffende het uitvoeren van werkzaamheden voor derden of het beoefenen van een risicosport ( en mountainbike valt daar al onder).
Uw werkgever kan u inderdaad niet verbieden om deze sport te beoefenen, maar kan u in geval van ziekte als gevolg van het uitoefen van uw sport wel uitsluiten van een uitkering van de ziekenkas.
Ik zeg niet dat dit in alle contracten staat, maar het is wel een trent die zich de laatste jaren aan het uitbreiden is, zeker nu veel werkgevers zelf moeten opdraaien voor een gedeelte of de volledige uitkering van een zieke werknemer.

Maak u verder niet zo druk over de mening van anderen, blijkbaar kunt ge niet echt relativeren.
Mensen geven hier hun mening en als zei vinden dat iemand die zonder helm rijd gek is, dan is dat hun volste recht. Net zoals het uw recht is om geen helm te dragen.

@philcore74 Zolang gij op openbaar domein rijd kan niemand u verplichten om hiervoor te betalen. Dus zolang ge niet deelneemt aan de TT hoeft ge ook geen inschrijvingsgeld te betalen, al rijd ge over delen van het parcours. Het is natuurlijk wel zo dat indien ge gebruik maakt van de infrastructuur ( het volgen van de pijlen e.d ), je in weze wel aan de tocht deelneemt en je dus ook moet betalen. Maar als deze bv in je trainingsgebied plaatsvind dan zie ik geen reden om te betalen voor een tocht waar je niet aan deelneemt.
Last edited by Guest on Wed 08 Nov 2006 16:10, edited 1 time in total.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

maurice wrote: Het is natuurlijk wel zo dat indien ge gebruik maakt van de infrastructuur ( het volgen van de pijlen e.d ), je in weze wel aan de tocht deelneemt en je dus ook moet betalen. Maar als deze bv in je trainingsgebied plaatsvind dan zie ik geen reden om te betalen voor een tocht waar je niet aan deelneemt.
Dus oplossing: gewoon in omgekeerde richting rijden, dan kan je de pijlen onmogelijk gezien hebben :lol: :lol: #-o :P
philcore
Mountainbiker

Post by philcore »

Omgekeerde richting zonder helm????????????? Das pas kicken. :-?

Ps. grapje hé manne
Guest

Post by Guest »

pff weet ge wat. Eigenlijk draait dit topic toch weer nergens op uit. Er zijn hier al zoooooooooooveeeel topics opgestart rond het wel of niet dragen van een fietshelm en iedere keer moeten we het weer opnieuw herhalen. Filip wat denkt ge, sluiten maar weer en verder gaan met de orde van de dag? Aan u de eer. :wink:
Guest

Post by Guest »

gewoon sluiten
er zijn altijd keikoppen(leeghoofden) die nooit willen luisteren en alles beter weten
:wink:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Doet het dan dicht èh :roll:

consequent zijn :wink:

volhoofd :lol:
Junior
Mountainbiker

Post by Junior »

maurice wrote:pff weet ge wat. Eigenlijk draait dit topic toch weer nergens op uit. Er zijn hier al zoooooooooooveeeel topics opgestart rond het wel of niet dragen van een fietshelm en iedere keer moeten we het weer opnieuw herhalen. Filip wat denkt ge, sluiten maar weer en verder gaan met de orde van de dag? Aan u de eer. :wink:
Mja... bij mijn weten gaat het er initieel niet om of men een helm of niet moet dragen, maar ik denk dat onze philcore eerder de verplichting van TTorganisators in vraag stelt.

Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat organisatoren het verplichten, ten eerste omdat verzekeringsmaatschappijen het zeer vaak in hun polis vermelden en ten tweede omdat het merendeel van de kiekens die op hun smikkel gaan tijdens een TT de schuld op de infrastructuur of route van de TT gaan steken ipv in eigen boezem te kijken, waarbij veel organistoren achteraf soms met lege handen staan wanneer er weer iemand een claim indient.
Iedereen die problemen heeft met het verplichten van de helm op TT's, organiseer er zelf eens eentje, daarna praten we nog eens.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

idd , de zoveelste topic hierover ...ik vind het vrij simpel feitelijk ..op een scooter ben je van je verzekering ook verplicht een helm te dragen ( ook volgens wet mja) ..doe je het niet is het ook voor eigen rekening .
In de auto moet je ook je gordels dragen . Op circuit met je eigen wagen moet je ook een helm dragen voor de verzekering ...en zo kan ik verder gaan ..
Regels zijn er om nageleefd te worden , zint het u niet , gaat dan op een ander ..trouwens ivm tt's ..iedereen weet dat je inschrijvingsgeld deels voor de verzekering is en dat je je dan aan hun regels moet houden .
Niemand verplicht je dit, maar dan moet je je ook niet inschrijven en betalen heh , voor iets wat je toch niet in orde hebt ...
Kameraad reed in het begin ook zonder helm en ging ook mee nr de tt's ..op de meesten plaatsen zeiden ze dat hem dan gewoon moest meerijden met ons , gsm op zak , maar geen inschrijvingsgeld betalen , mits dit volgens hun toen toch vrij zinloos was ..wel kreeg hem een noodnummer mee van bijna elke organisator..toch een teken dat ze er toch mee inzitten heh ! En zoals op de tt's hier in limburg hadden ze er niets op tegen dat hem zelfs de bevoorradingen gebruikte , liever zelfs van wel ipv ergens flauw te vallen , kreeg hem nog als antwoord hier in kiewiet , dusja ...enkel je verzekering mag je niet op rekenen . Ziekenhuiskosten en dergelijke zijn dan voor eigen rekening!
Ik vind dat men al blij mag zijn dat men dat zo tot in de puntjes regelt , maak er dan ook wijselijk gebruik van heh mannen!

ps: belachelijk toch , was al tijdje nimmer op het forum en vind weer de zoveelste topic hierover...echt rechtuit idioot !

Mvg
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Inderdaad, iedereen heeft zijn zegje kunnen doen, die het nog nie gedaan heeft "te laat" :lol: het is al de zoveelste keer dat deze rubriek hier aan bod komt een slotje dus :wink:
Locked