Kwetsuren opgelopen tijdens MTBen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
jsteeno
Mountainbiker

Post by jsteeno »

Nog maar een keer gevallen en dat was een hele mooie frisse duik recht in een plas :lol:

Ik ben nog maar een klein jaarke bezig, dus hopelijk blijf ik gespaard [-o<
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Vorig jaar heeft iemand mij de dag voor een schriftelijk examen getackeld (voegde te snel in waardoor hij met zijn achterwiel mijn voorwiel onderuit duwde) met als gevolg een zeer zwaar verstuikte pols. Heb er nu nog last van bij lange ruwe ritten (en da's wel lastig als ge van marathons in landen als Zwitserland, Duitsland en Frankrijk houdt).

Voor de rest, ja, de occasionele doorntjes in benen en armen, zeer achterste na enkele zware en lange ritten achter elkaar (sinds nieuwe zadel echter niet meer) en de obligate schaafwindjes... Maar de pols is voorlopig al het ergste geweest...
brick37
Mountainbiker

Post by brick37 »

7 maanden geleden iemand deed zijn auto deur open en baf der los op linker arm serieus op gezwollen schouder geschaaft wat kapotte knie .Dan maar naar spoed gegaan spier geplet ellepijp ofzoiets geplet deed wreed veel zeer. Een paar dagen thuis gebleven dan terug gaan werken nu nog een beetje last van bij zware inspanning (werk in de bouw ) Mijn bike had een paar zware schaaf wonden achter der. scheef
. En was juist ne nieuwe xt .Maar ja heb alles vergoed gekregen eind goed al goed he.Perfecte behandeling van de tegenpartij =D>

grtz brick en aan al de geen die zeer hebben beterschap
cretz
Mountainbiker

Post by cretz »

Na 3 jaar MTB op 15.10 de eerste maal onderuit in een toertocht, dan nog in gootje tussen voetpad en straat ! Tamelijk zwaar op het beton terchtgekomen, gevolg : barst bovenaan in scheenbeen net onder linkerknie, tot 4 à 6 weken niet op steunen ! Echt veel beteren doet de knie voorlopig niet ('t mag gerust vlug beteren want niet kunnen biken doet oon veel zeer)

Als ik de rest lees heb ik wel pech gehad bij een eerste tuimelperte ! Iemand ook al dergelijke kwetsuur opgelopen ?
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

op 11/11/2004 tijdens de toertocht van Pulderbos op z'n Nijs over een boom die op het pad lag proberen te springen tegen hoge snelheid. De boom heeft het gehaald :oops: . Gevolg : sleutelbeenbreuk en inactiviteit van 6 weken. Had in het verleden al veel breuken opgelopen met voetbal maar een sleutelbeenbreuk is toch al het ergste dat ik gehad heb kwa pijn.
schoudertje
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel Matt Black Carbon /Cannondale F 600

Post by schoudertje »

over een sleutelbeen breken kan ik meepraten , ben nu aan het herstellen van mijn 4 de !!!! breuk op 15 jaar doe wel 15000 km peer jaar :lol: koersfiets en mtb
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Ik denk niet dat Mountainbike een echt gevaarlijke sport is, "contactsporten" als voetbal zijn blessuregevoeliger denk ik.

Verder is het niet zo dat een "assertievere" rijstijl meer blessures veroorzaakt, twijfelen in een afdaling is bvb. wel het beste recept voor een pijnlijke valpartij!

Zelf heb ik jarenlang niks aan de hand gehad dan wat schrammen en gaatjes van prikkeldraad, wel een verbrijzeld schouderblad opgelopen met de MTB op de weg.
En dan plots, in een tamelijk eenvoudige afdaling op de grg, 1 klein boomstammetje, met een slechte valpartij met een ingedeukte wervel en hernia tot gevolg.
nuyttie
Mountainbiker

Post by nuyttie »

In moutainbike nog geen kwetsuren gehad, enkel een salto gemaakt toen ik naast een paadje schoot maar zonder erg. :-D

Tijdens voetbal ook bijna geen kwetsuren opgelopen, gewoon verstuikingen enzo. :-)

Maar tijdens lopen wel mijn knie overbelast waardoor al die brol die in ne knie zit tegen elkaar begon te wrijven met veel miserie als gevolg. :(

conclusie: lopen gevaarlijkste sport [-X
Jeffry#36
Mountainbiker

Post by Jeffry#36 »

Enkele jaren motorcross gereden en door een zware knieblessure veel moeten fietsen en het daar houden we het voorlopig bij.
Toch met de MTB ook al een paar keer de grond van heel dichtbij gezien.

Al iemand op zijn gat gevallen met het op 1 wiel rijden en niet meer uit de klikpedaal raken? Zeker geen aanrader!!!
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Wou een paar jaar terug nog snel een mtb-tochtje doen op 30 december.Kzag een uitdaging in het afdalen van een betonnen trap,alleen had ik het lichte bevroren ijslaagje op de treden niet gezien.Resultaat : 2 gebroken ellebogen,complete gips van hand tot schouder.Héél plezant aan de feesttafel,als ze je moeten voeren en meegaan naar 't toilet :lol: Maar dit is maar een lachertje als ik hier sommige horrorverhalen hoor...vooral die dijbeen-en schedelbreuk :oops:
Post Reply