Scott Scale 10 - foto's page 17

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Post Reply
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

cube rides on wrote:omdat de sid vorken nogal slap blijken te zijn, en zeker in combinatie met zulk krachtige schijfremmen.
idd gezijt beter af met ne reba world cup dan
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

denk dat de Sid sowieso voort gewicht was... Er rijden toch meerdere mensen met Sid en Juicy 7's. Technisch gezien is da toch zelfde? nie?
C a s r a n
Mountainbiker

Post by C a s r a n »

cube rides on wrote:omdat de sid vorken nogal slap blijken te zijn, en zeker in combinatie met zulk krachtige schijfremmen.

Ah, dat wordt bedoeld. Multi-vragenman philcore74 leek het eerder over de Ultimate's te hebben.

Ik ken min of meer de voor- en nadelen van de SID WC, na me wat geïnformeerd te hebben. Het probleem moet niet echt merkbaar zijn met mijn 60kg.

@ Wimbeest: volgens Avid is het gebruiksdoel van de Ultimates ook wel ietsje anders dan dat van de Juicy Carbons.

@ absalon: was het aan jouw deur dat ik gisteren even stond?
Last edited by C a s r a n on Tue 07 Nov 2006 19:39, edited 1 time in total.
FantaDHrider
Mountainbiker

Post by FantaDHrider »

dat is een mooie fiets die je hebt,scott maakt goede kwaliteit mtb's :-)
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Gene aanval op uw schonen aankoop, maar volgens mij is er duidelijk onderscheid tussen etgeen een fabrikant zegt (gebruiksdoel) als het werkelijke verschil in product.

Ik wil m.a.w. zeggen, dat de uitleg die men geeft aan een product hoort bij verkoopstechnieken. Toch wil ik niets negatiefs zeggen over Avid of kwaliteit van't product. Heb er absoluut geen ervaring mee...
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

idd, dat was mijn deur :p
C a s r a n
Mountainbiker

Post by C a s r a n »

Wimbeest wrote:Gene aanval op uw schonen aankoop, maar volgens mij is er duidelijk onderscheid tussen etgeen een fabrikant zegt (gebruiksdoel) als het werkelijke verschil in product.

Ik wil m.a.w. zeggen, dat de uitleg die men geeft aan een product hoort bij verkoopstechnieken. Toch wil ik niets negatiefs zeggen over Avid of kwaliteit van't product. Heb er absoluut geen ervaring mee...

Ik denk dat je dan, vooraleer te posten, je beter eerst eens informeert naar wat ik bedoel. En dat is namelijk dat Avid zélf aangeeft dat het gebruik van de Ultimates bepérkter is (nl. eerder cross-country dan bergparcoursen) dan de goedkopere en zwaardere Juicy carbons, dus ik heb geenzins de illusie dat deze duurdere Ultimates én lichter én beter én polyvalent én krachtiger is. Wel integendeel, het is een compromis dat ik doelbewust gekozen heb.

Ik zie niet in hoe je die "gebruiksbeperking" (onder de vorm van beperking van het aantal terreinen waarvoor de Ultimates geschikt zijn) onder de noemer "verkoopspraat" kan catalogeren... en verkoopspraat kan ik, zelf in de fietsensector actief, meestal wel doorprikken. Dank u. :wink:
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Ik reageerde voornamelijk op het feit dat iemand blijkbaar suggereerde dat de Ultimates krachtiger zijn als de rest van de Avid reeks. Uit goede bron had ik gelezen, dat de werking identiek was aan de Juicy 7's. Dat was mijn eerste opmerking.

Hier op aansluitend zei gij, dat het gebruiksdoel ook anders was. Zonder dat je eerst vermelde voor zwaarder of lichter gebruik (als we et zo moeten categoriseren)....

Ik reageerde op wat gij zei. Het is dan niet aan mij om uw argument te onderzoeken, maar aan u om ze in de eerste plaats te verduidelijken :-D Anyway discussies zijn leuk. Maar ik snap je mening volkomen.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

C a s r a n wrote:veronderstel dat dat een (vast)stelling was ipv een vraag)?
Een SID met schijfremmen = al flapperend downhillen. Ieder zijn zin hé :lol: :drunk:
Ik zeg niet dat het niet gaat hé, maar dat is nu eenmaal het nadeel van een SID. Zeer licht gebouwd en dus veeeel flex. Hoewel ik niet denk dat ne wielertoerist daar veel last van zal ondervinden 8-[

*Ja, dit was een vaststelling... :wink:
Last edited by Flip FSR on Tue 07 Nov 2006 20:39, edited 2 times in total.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

Juicy remmen hebben toch een ferm goeie reputatie?
Post Reply