zonder helm

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
kluisken
Mountainbiker

Post by kluisken »

Een helm weegt maar evenveel als een potteke vleessalade, laat je daar niet door ontmoedigen... en 't is nog hip ook :bounce:

Het is reeds aangehaald: rijden met helm is niet cool, maar met een potteke vleessalade op de kop zijn al die problemen toch opgelost:1) Het is zeer eigentijds, gedurft zelfs in deze vegetarische tijden -2) Altijd bevoorrading bij de hand -3) Een gesmijerde zachte landing mocht ge ergens tegenaan kwakken -4) Altijd een snackske bij den apres.......
ok, Vanderaarden zijn krullekes zouden hiermee ook uit zijn haar gaan
bonie+kevin
Mountainbiker

Post by bonie+kevin »

Van mij mogen ze gerust de helm verplichten.Dit is geen luxe.
Na een 2 tal jaar mtb ben ik toch al een keer of 5 ,al dan niet door eigen schuld :cry: ,op de bek gegaan.Onderweg heb ik ook al geregeld de ambulance gezien om iemand op te pikken.
Ik denk niet dat dit op de gewone weg ook zou gebeurt zijn.
Het leuke aan mtb en het verschil met een zondag ritje op de baan is juist de moeilijkheidsgraad door afdalingen,singel tracks en technische stukjes in het bos.Ook het aantal deelnemers groeit met de keer.
Hoe moeilijker... hoe groter de kans op een tuimeling.
Soms denk ik dat er deelnemers bijzijn die al te veel op hun hoofd gevallen zijn!!!!
Dus ni te veel zage ma opzette diene helm zou ik zegge.Zorg voor uw kopke.
K10
Mountainbiker

Post by K10 »

hmm, ik fiets nu al een paar jaartjes en had nooit een helm opgezet... ben beginnen mtben in haacht en daar leek een helm me ook nog 'niet echt' noodzakelijk... maar na de rode lus in herentals ben ik overtuigd geraakt van het helmdragen...
sinds kort gaat mijn moeder soms ook mee en heb haar meteen aangeraden een helm te gaan kopen en guess what... de eerste keer was ze dus al gevallen, gevolg schaafwonden en blauwe plekken, tot daaraan toe, maar op haar helm was toch ook een schrammetje te bespeuren, dusja, moest ze hem niet aangehad hebben :-?
in elk geval, een helm weegt inderdaad niks, je voelt haast niet dat je hem op hebt :wink:
Guest

Post by Guest »

Het is eigenlijk heel eenvoudig. Wanneer een organisator het dragen van een helm verplicht stelt heeft hij daar geen wet voor nodig. Als privé organisatie kan hij die eis zelf stellen. Indien de deelnemer zich dan toch niet aan de gestelde regels houd kan hij geen verhaal doen bij een gebeurlijk ongeval. Hij doet dan in weze "afstand van verhaal".

En wat betreft het wel of niet dragen van een helm tot op de dag van vandaag is dit in veel gevallen nog een vrije keuze. Waar maken we ons druk om, als er genoeg helmloze bikers eens flink vallen is er weer wat meer ruimte op de tt's om een beetje door te rijden.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

@ maurice

=D> =D> =D>
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

maurice wrote:Het is eigenlijk heel eenvoudig. Wanneer een organisator het dragen van een helm verplicht stelt heeft hij daar geen wet voor nodig. Als privé organisatie kan hij die eis zelf stellen. Indien de deelnemer zich dan toch niet aan de gestelde regels houd kan hij geen verhaal doen bij een gebeurlijk ongeval. Hij doet dan in weze "afstand van verhaal".

En wat betreft het wel of niet dragen van een helm tot op de dag van vandaag is dit in veel gevallen nog een vrije keuze. Waar maken we ons druk om, als er genoeg helmloze bikers eens flink vallen is er weer wat meer ruimte op de tt's om een beetje door te rijden.
[-X

Mod, neutraal blijven zou 'k zo zeggen ! Zou jij het fijn vinden als 'k alle gehelmde bikers een flinke valpartij toewens ??????

Bah, slechterik :evil:
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Zoals ik reeds zei; Daar waar niks in zit, hoeft niets beschermd te worden... Dus geen helm nodig in dat geval :lol:
't Valt toch enorm op (laatst nog in Langdorp) dat de meeste helmloze bikers euh fietsers degene zijn die het snelst rijden en op de meest onmogelijke plaatsen inhalen... :-?
Enfin, 't is mijne kop niet die breekt hé :P
Enne, "neutraal blijven"??? Als één van die stoemeriken op zijne kop valt gaan ze wel het eerst naar de organisatie om hun verzekeringske aan te spreken hé, dus veel neutraal blijven is er niet aan [-X
(Pijnlijke) ervaring is voor zulke mensen nog steeds de beste leerschool, maar ieder maakt die keuze zelf, niewaar... #-o

Eigenlijk is dit een nutteloze discussie, 't zal mij worst wezen als er ene zonder helm tegen een boom knalt, die keuze maakt ge als ge vertrekt en weet dat er iets kan gebeuren.
Dit doet mij denken aan die eindeloze discussies tussen motards over het al dan niet dragen van een motorpak, of zoals hier reeds aangehaald, het niet dragen van de gordel in de wagen... Ik word d a a r ... z o ... m o e v a n ... *geeuw*
Guest

Post by Guest »

pvandebe wrote:
maurice wrote:Het is eigenlijk heel eenvoudig. Wanneer een organisator het dragen van een helm verplicht stelt heeft hij daar geen wet voor nodig. Als privé organisatie kan hij die eis zelf stellen. Indien de deelnemer zich dan toch niet aan de gestelde regels houd kan hij geen verhaal doen bij een gebeurlijk ongeval. Hij doet dan in weze "afstand van verhaal".

[-X

Mod, neutraal blijven zou 'k zo zeggen ! Zou jij het fijn vinden als 'k alle gehelmde bikers een flinke valpartij toewens ??????

Bah, slechterik :evil:
Hoezo, kun je niet tegen kritiek??? Ik wens niemand een valpartij toe, maar het feit is wel dat indien je een val maakt zonder helm in het bos de kans op hoofdletsel veel groter is. En niet alleen daarvoor is een helm aangewezen. Al eens een laaghangende tak te laat gezien, of een zwiepend exemplaar van je voorganger met je gebit opgevangen?

Het is dus gewoon een feit dat ik mss een beetje radicaal in de kijker plaats en als je daar niet tegen kunt, moet je geen discussie beginnen.

Dus voor je mij terecht gaat wijzen, lees eerst eens duidelijk wat er staat. [-X [-X
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Flip FSR wrote:... Ik word d a a r ... z o ... m o e v a n ... *geeuw*

plopper de plopper de plop :lol: :lol:
Gumball
Mountainbiker

Post by Gumball »

Het grote voordeel aan een helm dragen is dat je je veiliger voelt en daardoor nog harder naar beneden kunt gaan en/of bochten pakken, wat het biken alleen maar leuker maakt :-D ! MTB houdt per definitie een zeker risico in. En geef nu toe, nen mountainbiker die nog nooit gevallen is?!

Om een extremer voorbeeld te nemen. Ben deze vakantie naar bikepark in Leogang geweest en heb daar de downhill piste genomen in volle uitrusting met alles erop en eraan. Ik ben daar een paar keer lelijk op mijnen bek gegaan, maar mij nooit pijn gedaan. Moest ik die daar niets van uitrusting (stel u voor gene helm #-o ) aanhebben, ik zou 3/4 de van piste niet afdurven en de rest met een ei in broek afgekomen zijn.

Soit, mensen die geen helm dragen, nemen m.i. onnodig meer risico's!
Locked