ja titel zegt het al he
waneer kies je nu een geveerde vork , en waneer een vaste
ik doe veel vaste baan ,fietspad veel putjes dus zou denken dat een geveerde veel meer comfort geeft of ben ik fout?
geveerde of vaste vork
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
[sven]
- Mountainbiker
Ik zou een vaste vork nemen enkel al om het gewicht. Ik heb lang met vaste vork gereden zowel alle soorten asfalt als fietspad en modder, rotsen vanalles van sierra nevada tot ardennen. ik heb nooit een geveerde vork gemist, maar de nieuwe frames sturen er nu éénmaal beter dankzij hun aangepaste geometrie voor geveerde vork.
Ook nu met geveerde vork vraag ik me nog dikwijls af waar nu die toegevoegde waarde zit ( ook op de baan ), echte schokken blijft je toch voelen, kan ook moeilijk anders, als je dat niet wil koop je beter een koersfiets en rij je beter op nix dan supervlakke asfalt
mvg
sven
Ook nu met geveerde vork vraag ik me nog dikwijls af waar nu die toegevoegde waarde zit ( ook op de baan ), echte schokken blijft je toch voelen, kan ook moeilijk anders, als je dat niet wil koop je beter een koersfiets en rij je beter op nix dan supervlakke asfalt
mvg
sven
Geloof mij, in het bos voel je het verschil tussen een geveerde en niet-geveerde voorvork KEIhard (letterlijk en figuurlijk
). Met geveerde voorvork hebt ge, in het bos, veel meer stabiliteit omdat ge bij de eerste de beste kuil niet het gevoel hebt om de controle te verliezen.
Tegenwoordig zijn de meeste MTB'kes toch uitgerust met een "knoppeke" om de vering uit te draaien... op die manier kunt ge uw vering afzetten als ge vb een beklimming op de weg doet...
Greetzzz
Tegenwoordig zijn de meeste MTB'kes toch uitgerust met een "knoppeke" om de vering uit te draaien... op die manier kunt ge uw vering afzetten als ge vb een beklimming op de weg doet...
Greetzzz
- Strikybart
- Mountainbiker
Post by Strikybart »
Idd. Dat is echt dé oplossing op de gestelde vraag.Ramboke wrote:Tegenwoordig zijn de meeste MTB'kes toch uitgerust met een "knoppeke" om de vering uit te draaien... op die manier kunt ge uw vering afzetten als ge vb een beklimming op de weg doet...
Je stelt de vering af voor de ondergrond die je zelf wenst en als je op een lang hard stuk komt of in een beklimming draai je de lock-out op en je vering zit potvast. Het verschil met een vaste vork is zeer klein.
Dit is wat men noemt "De gulden middenweg"
Grtz