zonder helm

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gumball
Mountainbiker

Post by Gumball »

Los van het feit of je dragen van een helm moet verplichten of niet, zijn er nog maar weinig goede redenen gegeven om geen helm te dragen: niet COOL, :roll: toertochten in de modder tegen 10km/h :roll: , zonder helm rij ik gewoon trager :roll: , persoonlijke vrijheidsgevoel :roll: , …
philcore
Mountainbiker

Post by philcore »

Hehe, er bestaan er geen denk ik. Buiten het feit dat Vanderaerden zijn krullekens uit zijn haar zouden gaan.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

rombaft wrote:Het meest absurde is als je dan na de tocht al die mannetjes die je scheef bekeken hebben omdat je de toch zonder helm meegedaan hebt in hun auto ziet stappen en netjes vertrekken zonder de gordel om, kwestie om het hypocriete erin te houden he

Touché =D>
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

misschien nog aan te raden:
- een gesloten helm voor het geval da je op uw gezicht valt
- been- en armbeschermers
- borst- en rugbeschermers
- misschien kunnen we zelfs een volledige kooi bouwen rond onzen bike en ne gordel aan doen.
men kan van alle soorten preventiemaatregelen nemen tegen letsels, maar volledig uitsluiten kan men dit toch niet.
Echter als een organisatie zelf voorwaarden oplegt, zoals verplichte helmdracht, dan moet je U als rijder houden aan de reglementen van de organisatie, geen discussie . Dit is trouwens het geval bij wedstrijden.
in alle andere gevallen: een helm is aan te raden maar laat ne mens toch vrij te doen wa hij zelf wil, ongeacht zijn redenen.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

cowboy peter wrote:een helm is aan te raden maar laat ne mens toch vrij te doen wa hij zelf wil, ongeacht zijn redenen.
Daar ben ik het mee eens, het probleem is echter dat zij die geen helm dragen bij een zware val direkt op de organitatie gaan vitten om hun lichamelijke schade te verhalen, en zeg nu niet dat dit niet zo is. Heb pas nog een geval gezien, van iemand die een bike gewonnen had van dik 1500€ geen prul dus, die krijgt een tak of iets dergelijks tussen de spaken van zijn voorwiel met een OTB tot gevolg. Resultaat twee gebroken polsen, wel diene pipo wil nu, of de fietshandelaar die deze bike geschonken heeft , of de organisator van de tombola of de fabrikant van de bike aansprakelijk stellen. Volgens hem zouden de spaken in één keer gebroken zijn zonder reden, 12 stuks #-o terwijl op een van de spaken duidelijk te zien is dat er iets tussen gezeten heeft. Ik wil maar zeggen hé :roll: zo gaat da ook zijn met de pipo's die geen helm willen dragen.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

volgens mij kan je tegen 10 peruur door de modder ook op een boomstronk vallen en iets erger meemaken als een hersenschudding ze! #-o
nzxt
Mountainbiker

Post by nzxt »

ik draag altijd ne helm op de mtb, en op de koersfiets.
enkel om naar school te gaan draag ik hem niet...

Ik vind niet dat het verplicht moet zijn een helm te dragen, maar als je slim bent draag je er een.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

cube rides on wrote:volgens mij kan je tegen 10 peruur door de modder ook op een boomstronk vallen en iets erger meemaken als een hersenschudding ze! #-o

Da's waar, ik heb een post gepakt over een nat takske van misschien maar 20 cm lang en ik heb me serieus bezeerd aan mijn ribben, heb er een ferme blauwe plek aan overgehouden. Net zoals andere sporten zijn sommige lichaamsdelen echt niet te beschermen, daarom is het aan te raden om je techniek bij te schaven :wink:
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

in een vorige topic over de TT van Eeklo kwam het al ter sprake : Mario Willems, ezc die me tegen een hoge snelheid voorbijvloog.

Even verder kwam ik Mario weer tegen, deze keer met een bloedend hoofd, want hij was elegant tegen de grond gekomen: zonder helm natuurlijk !

Resultaat : 15 hechtingen, een dag koppijn en een lesje geleerd : voortaan zet Mario wel zijn helmpje op =D>

En ja, je kan je niet voor 100% beschermen, maar met de gedachte "'t zou al moeten lukken dat ik val", of "ik weet wat ik doe, ik rij al jaren zo" zal je op een dag eens het deksel op je neus krijgen, en dan komen de traantjes.

Een helm weegt maar evenveel als een potteke vleessalade, laat je daar niet door ontmoedigen... en 't is nog hip ook :bounce:
triple XXXL
Mountainbiker

Post by triple XXXL »

sorry jongens (meisje)heb reeds twee maal fietshelm aan flarden gevallen (wedstrijd op de weg vroeger )
tijdens het mtb rijden en in groep op de weg heb ik meestal eentje :-) ( helm )op.
maar in tt zie je er veel zonder , anderen dan weer slecht (beter zonder)
ik denk dat je met helm wel meer risico durft nemen(is dan terug gevaarlijker)maar ja ik let toch goed op +-15 tt gereden vorig jaar eenmaal gevallen en schouder uit de kom (bij stilstand trappen omhoog )klik pedalen zouden ook verboden moeten worden
Locked