17/11/2006-nachtMTB-Torhout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
SuPaH FLY
Mountainbiker

Post by SuPaH FLY »

@profi:

Net een beetje commentaar gezet op het forum in deze topic over da setje.

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... g&start=12

LOK36000 zei er dit over in deze topic
lok 36000 wrote:Elbee ik heb een Sigma MIRAGE EVO Set met zo'n grote batterij in de bidonhouder. Ik heb er al verschillende nachttochten mee gereden en ik heb voldoende licht. Ik plaats echter ook zo'n klein knipperlichtje om de batterij te sparen op de momenten dat je op voldoende verlicht plaatsen rijdt, dan is het gewoon een kwestie van gezien te worden hé. Wat kost dat nu? Wel de versie die ik heb is de goedkoopste van de EVO serie en heeft als officiële richtprijs (kan dus verschillen van handelaar tot handelaar) voor 2006: 46,95Euro. Er zijn ook nog lichtere modellen en eventueel met twee lampen maar dan gaat de prijs natuurlijk wel de hoogte in; maar loont dat dan wel de moeite als het enkel is om een paar nacht TT's te rijden. Er bestaan natuurlijk veel systemen in alle prijsklassen maar ik vindt die Mirage EVO's een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben je kan altijd eens kijken op de site van Sigma http://www.sigmasport.com
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

profi wrote:Waar heb je dat setje gekocht en hoeveel heb je er voor betaalt.
Ben ook op zoek naar een betaalbare set evo en evo x.
Tware interesant voor die nog nooit een nachttocht gereden hebben wat meer info te geven over de ervaring van een dergelijke tocht en welke verlichting het best geschikt is. :-D
ik heb die destijds bij Christiaan Hautekeete gekocht in Aalter voor iets meer dan 40 Euro.
Mijn ervaring voor zo'n tochten is vooral dat je die niet gaat rijden om een prestatie neer te zetten maar om het plezier. Natuurlijk moet je dan wel een beetje licht hebben hé. Ten eerste om gezien te worden en dan volstaat zo'n eenvoudig led-lichtje. Maar als je de bossen induikt dan heb je licht nodig om te zien en daarvoor schakel ik dan mijn Halogeen lamp in (dienen Sigma). Die zet ik een klein beetje naar beneden om de putten te zien opduiken. Anderen kiezen voor hoofdlampen omdat die dan lichtgeven in de richting dat je kijkt maar ik vindt de lichtbundel van mijn setje breed genoeg. Verder is een beetje gezond verstand ook niet mis want het is natuurlijk wel gevaarlijker dan rijden bij licht. Dus bij nacht tegen 35km/h is niet echt verstandig maar levert soms wel een adrenaline stoot en daarna eventueel de nodige blauwe plekken.
profi
Mountainbiker
Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Post by profi »

Merci lok 36000 en supaH fly , dit bedoel ik met interesante info.
Als er niets tussenkomt die avond , zal ik zeker aanwezig zijn. :-D
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

1) Black Knight
2) Rock Rider
3) Casper
4) Jocca (moet wel nog lichten kopen)
5) scubaluc (heb al licht)
6) veeteeteetje
7) Lok36000
8) G-Unit
9) Traxer

Ah, ja. Da's zeker dat !

@Katrientje en Treize: voorzie maar een grote forumhoek!

En nu al mijn batterijtjes gaan opladen... :wink:
Revontulet
Kerstman

Post by Revontulet »

1) Black Knight
2) Rock Rider
3) Casper
6) veeteeteetje
7) Lok36000
G-Unit
9) Traxer
10) Revontulet

Eerste keer een nachttocht :bounce:
Dino
Mountainbiker

Post by Dino »

1) Black Knight
2) Rock Rider
3) Casper
6) veeteeteetje
7) Lok36000
G-Unit
9) Traxer
10) Revontulet
11) Dino (heb nog een phare op overschot...)

Zal waarschijnlijk alleen moeten dus zou ook graag aansluiten bij dit gezelschap.

Ik heb nog een lampke op overschot (als ik alleen afkom). Als iemand die wil gebruiken laat dan maar weten.Het is een eigenmaak maar geeft wel bijna daglicht (brandtijd ong. 1.45h, dus ge moet wel wa spaarzaam zijn ofwel heeeel rap rijden).
Lucky22
Mountainbiker
Location: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Post by Lucky22 »

Den deze zal ook aanwezig zijn zeker nu ik hoor dat er ook frieten en hamburgers kunnen besteld worden :-&

Als ik alleen kom dan probeer ik mee te springen op het forumtrein(tje), heb goede ervaringen met het forumtreintje bij de nachtrit te Zele.

Als mijn wederhelft ook meekomt dan opteer ik liever om apart te rijden : ze heeft pas dit weekend haar eerste MTB tocht gereden te Merchtem (wel de 45km) en ze is eigenlijk ook nachtblind : geen al te beste combinatie maar we "zien" wel :wink:

Maak de pannekoeken al maar warm :-D
filiberke
Mountainbiker

Post by filiberke »

Dino wrote:1) Black Knight
2) Rock Rider
3) Casper
6) veeteeteetje
7) Lok36000
G-Unit
9) Traxer
10) Revontulet
11) Dino (heb nog een phare op overschot...)

).
12)filiberke daar mag ik zeker niet onbreken en probeer nu nog mijn vrouwtje warm te maken om ook mee te komen maar t'zal moeilijk worden #-o #-o #-o
Dertien
Mountainbiker

Post by Dertien »

13 XIII :wink:
filiberke
Mountainbiker

Post by filiberke »

Dertien wrote:13 XIII :wink:
nee nee katrientje mag ne keer meerijden in het donker zulle dit jaar je hebt ons vorig jaar goed liggen gehad :drunk: :drunk: :drunk:
Post Reply