1. Ik rijd altijd met helm, zowel op vtt als wegritten, en hoop van u hetzelfde.
2. Ik ben tegen verplichten van helmen, voor je het verwacht zal er ook verplicht worden om een helm te dragen als je met de fiets naar de bakker om de hoek fietst en daar ben ik dus wel tegen !
3. De verzekering van VWB & WBV verplicht niet om een helm te dragen. Fietspromo heeft zelf niet eens een verzekering lichamelijke ongevallen voor de deelnemers. De verzekering erbij sleuren is buiten de kwestie : draag je een helm om verzekerd te zijn of om je hoofd te beschermen (of de verzekering dat verplicht al dan niet doet niet ter zake)
4. Wie denkt dat hem/haar niks kan overkomen en dat het allemaal wel zal meevallen bij het fietsen nodig ik uit om eens een klapke te doen met Marc Herremans (hoewel zijn verlamming niets met al dan niet helmdragen te maken heeft). Ook als het minder erg is kan je hoofd serieuze schade oplopen.
Dus : denk allemaal eens als een volwassen mens en draag dus een helm (maar vraag niet om dat te verplichten) !
zonder helm
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Schijfrem
- Mountainbiker
Aan al diegenen die geen helm dragen, snap dan toch 1 ding :
Een verzekeringsmaatschappij zal met alle mogelijke middelen proberen onderuit te komen aan hun verantwoordelijkeid.
Zelfs al is een organisator van een toertocht verzekerd, ze PROBEREN ALTIJD!
Als ze uit het doktersrapport te weten komen dat je zware letsels hebt opgelopen aan het hoofd nà een valpartij en je droeg géén helm, wel zij hebben een hele batterij juristen, advokaten en wat nog allemaal ter besschikking om NIET te hoeven over te gaan tot het betalen van al uw medische onkosten. Zij kennen al de achterpoortjes in de wetgeving beter dan u en zullen dit handig uitspelen! En PROBEER als fietserke maar nekeer TEGEN zo een grote verzekeringsmaatschpappij in het verweer te gaan. Als je dan toch via een advokaat uw gelijk kunt halen en ze moeten afdokken, uw advokaat wordt er altijd beter van en gij houdt er naast een zware revalidatie ook een lichtere bankrekening aan over. En wat ben je dan met uw gelijk??
Dit heeft niets te maken met het "recht op vrijheid om zelf te beslissen of je een helm draagt of niet", het heeft alles te maken met al de miserie die je er kan aan overhouden nà een val.
Dus, draag toch maar een helm, de huidige modellen zijn zeer licht en geven voldoende verluchting aan het hoofd.
Een helm kan echt uw leven redden en u veel ellende besparen!!
Een verzekeringsmaatschappij zal met alle mogelijke middelen proberen onderuit te komen aan hun verantwoordelijkeid.
Zelfs al is een organisator van een toertocht verzekerd, ze PROBEREN ALTIJD!
Als ze uit het doktersrapport te weten komen dat je zware letsels hebt opgelopen aan het hoofd nà een valpartij en je droeg géén helm, wel zij hebben een hele batterij juristen, advokaten en wat nog allemaal ter besschikking om NIET te hoeven over te gaan tot het betalen van al uw medische onkosten. Zij kennen al de achterpoortjes in de wetgeving beter dan u en zullen dit handig uitspelen! En PROBEER als fietserke maar nekeer TEGEN zo een grote verzekeringsmaatschpappij in het verweer te gaan. Als je dan toch via een advokaat uw gelijk kunt halen en ze moeten afdokken, uw advokaat wordt er altijd beter van en gij houdt er naast een zware revalidatie ook een lichtere bankrekening aan over. En wat ben je dan met uw gelijk??
Dit heeft niets te maken met het "recht op vrijheid om zelf te beslissen of je een helm draagt of niet", het heeft alles te maken met al de miserie die je er kan aan overhouden nà een val.
Dus, draag toch maar een helm, de huidige modellen zijn zeer licht en geven voldoende verluchting aan het hoofd.
Een helm kan echt uw leven redden en u veel ellende besparen!!
- lok 36000
- Mountainbiker
Niet zo lang geleden in een of ander fietsmagazine gelezen dat het raadzaam is om na ongeveer drie jaar een helm te vervangen. Ook al is er geen zichtbare schade het schuim zou na enkele jaren onder invloed van alle klimatologische omstandigheden zijn sterke en beschermende eigenschappen verliezen (althans toch aanzienlijk verminderen). Drie jaar vind ik trouwens een redelijke termijn om eens van helm te veranderen; je wil toch al eens een ander model of kleurtje na een paar jaar met dezelfde pot op je hoofd.philcore74 wrote:Nu een ander klein vraagje, om de hoeveel tijd wisselen jullie van helm?
De schuim in de helm verduurd na ongeveer een jaar. Betekent dat dan de helm dan niet meer oké is?
bullseye wrote:Ik ben zelf een groot voorstander van een helm. Bij MEZELF wel te verstaan. Iemand anders verplichten om een helm op te zetten? Jongens jongens toch what's next? Fluovestjes? Kniebeschermers? Schouderstukken? Ik denk dat er verplichtingen genoeg zijn, laat ons nog een beetje vrijheid. Versta me goed, ik doe NOOIT een TT zonder helm, maar dat is mijn vrije keuze en niet die van iemand anders. En wat betreft de verzekering, als men zonder helm niet verzekerd is, dat men dat bij de inschrijving even laat weten via een bord of een flyer en dan kan men zelf bepalen welk risico men wil lopen.
volledig mee eens!
- rombaft
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0
op vtt / cyclo tochten draag ik meestal een helm en soms ook niet .
Als ik zonder helm ga hou ik daar ook rekening mee, en om tegen 10 km/u in de modder te zitten ploeteren is voor mijn part een helm overbodig.
een helm is een eigen keuze, dat iemand anders zonder helm fietst is toch zijn probleem ? je brengt er niemand anders mee in gevaar !!
Het meest absurde is als je dan na de tocht al die mannetjes die je scheef bekeken hebben omdat je de toch zonder helm meegedaan hebt in hun auto ziet stappen en netjes vertrekken zonder de gordel om, kwestie om het hypocriete erin te houden he
.
Vroeger reed er niemand met een helm, en 't is niet dat er zoveel doden gevallen zijn .
Daarbovenop wil ik ook nog eens vermelden dat als je in een fietsenwinkel eens goed kijkt naar veel soorten helmen dat er veel tussenzitten die eigenlijk zo slap zijn dat ze je zeker niet zullen beschermen, verre van .
Nog niet gesproken van de hoeveelheid personen die de helm verkeerd dragen, die hangt in hun nek, zodanig dat hun voorhoofd toch niet beschermd is maar det hun nek er wel kan over knakken, ben je beter af zonder hoor.
Nu ja, nietemin, ik daar hem ook meestal, maar begin niet te vitten op mij als ik de helm eens niet aanheb, mijn keuze . want als je daarover begint te vitten moet je tegen het halve peleton beginnen zagen : jouw helm is totaal niet veilig, jouw helm staat verkeerd, je hebt je helm niet vastgegespt, ....
Als ik zonder helm ga hou ik daar ook rekening mee, en om tegen 10 km/u in de modder te zitten ploeteren is voor mijn part een helm overbodig.
een helm is een eigen keuze, dat iemand anders zonder helm fietst is toch zijn probleem ? je brengt er niemand anders mee in gevaar !!
Het meest absurde is als je dan na de tocht al die mannetjes die je scheef bekeken hebben omdat je de toch zonder helm meegedaan hebt in hun auto ziet stappen en netjes vertrekken zonder de gordel om, kwestie om het hypocriete erin te houden he
Vroeger reed er niemand met een helm, en 't is niet dat er zoveel doden gevallen zijn .
Daarbovenop wil ik ook nog eens vermelden dat als je in een fietsenwinkel eens goed kijkt naar veel soorten helmen dat er veel tussenzitten die eigenlijk zo slap zijn dat ze je zeker niet zullen beschermen, verre van .
Nog niet gesproken van de hoeveelheid personen die de helm verkeerd dragen, die hangt in hun nek, zodanig dat hun voorhoofd toch niet beschermd is maar det hun nek er wel kan over knakken, ben je beter af zonder hoor.
Nu ja, nietemin, ik daar hem ook meestal, maar begin niet te vitten op mij als ik de helm eens niet aanheb, mijn keuze . want als je daarover begint te vitten moet je tegen het halve peleton beginnen zagen : jouw helm is totaal niet veilig, jouw helm staat verkeerd, je hebt je helm niet vastgegespt, ....
- speedfreak
- Mountainbiker
Post by speedfreak »
Een collega van mij knalde een paar jaar geleden tegen een boom met zware letsels tot gevolg, helm in twee stukken en nekwervel gebroken, zonder die helm reed hij nu niet meer mee. Dus conclusie altijd helm dragen.
Als ik zonder helm ga hou ik daar ook rekening mee, en om tegen 10 km/u in de modder te zitten ploeteren is voor mijn part een helm overbodig.rombaft wrote:op vtt / cyclo tochten draag ik meestal een helm en soms ook niet .
Nu ja, nietemin, ik daar hem ook meestal, maar begin niet te vitten op mij als ik de helm eens niet aanheb, mijn keuze .
Voiala
-
madrista666
- Mountainbiker
Post by madrista666 »
voor mij mogen ze dit verplichten hoor géén problemen mee!!!
je moet maar is slecht vallen met je hoofd tegen een boom of op de grond, ik denk wel dat je dan blij zal zijn dat je een helm ophad!!!!
Het blijft nog altijd je eigen keuze maar ik opteer toch voor helm
je moet maar is slecht vallen met je hoofd tegen een boom of op de grond, ik denk wel dat je dan blij zal zijn dat je een helm ophad!!!!
Het blijft nog altijd je eigen keuze maar ik opteer toch voor helm
En hier nummer 3 !philcore74 wrote:rombaft wrote:op vtt / cyclo tochten draag ik meestal een helm en soms ook niet .
Nu ja, nietemin, ik daar hem ook meestal, maar begin niet te vitten op mij als ik de helm eens niet aanheb, mijn keuze .quote]
Voiala, iemand die volledig mijn punt begrijpt.
Zo een redenering snap ik nu niet... als het modderig is, is het nat. als het nat is dan is het GEVAARLIJK! zeker als ge ergens gaat rijden waar ge niet precies alle paadjes en dus de gevaren niet kent...philcore74 wrote:
Zet gewoon dat ding op uwe kop en daarmee basta!!!