Maar bij sommige mensen overheerst nog steeds de mening van "dat is te zwaar zo ne pot op mijne kop,in de zomer zweet ge u daar kapot in....
Wel, 240 gram, met verluchtingsgaten is goed zenne !
Post by .::Andy::. »
philcore74 wrote:Hoi,![]()
Ben vandaag een tt gaan doen. Ik zeg niet waar
, want dat doet er eigenlijk niet toe.
Zei er iemand achter de balie van de inschrijving dat ik een fietshelm moest dragen. Waar haalde die het lef??????
Ben ik oud en wijs genoeg om te weten wat moet en wat niet.
![]()
Een wedstrijd oké, maar een tt is iedereen voor zich zelf verantwoordelijk.
Toen ik vroeg wat er zou gebeuren als ik zou vallen en iets aan het hoofd zou hebben, liet hij verstaan dat ik dan niet verzekerd was?
Er bestaat toch (nog) geen wet dat dat verplicht is.
Oké, ik moet toegeven dat ik wel met helm rij altijd, maar er zijn er genoeg die het niet doen, en ik vind dat ze die mensen er niet toe moeten verplichten.
Welke verzekering gaat zich nu kunnen terugtrekken als je dat aan de hand kan hebben??????
Hetzelfde met het moto rijden, je kan de mensen niet verplichten een leren pak aan te trekken. Een helm is daar alleen verplicht. Maar voor hun eigen veiligheid doen ze het best wel.
Gij hebt duidelijk nog nooit ene zien liggen langs de kant van de weg, ander zou je wel anders sprekenbullseye wrote:Ik ben zelf een groot voorstander van een helm. Bij MEZELF wel te verstaan. Iemand anders verplichten om een helm op te zetten? Jongens jongens toch what's next? Fluovestjes? Kniebeschermers? Schouderstukken? Ik denk dat er verplichtingen genoeg zijn, laat ons nog een beetje vrijheid. Versta me goed, ik doe NOOIT een TT zonder helm, maar dat is mijn vrije keuze en niet die van iemand anders. En wat betreft de verzekering, als men zonder helm niet verzekerd is, dat men dat bij de inschrijving even laat weten via een bord of een flyer en dan kan men zelf bepalen welk risico men wil lopen.
Kenny, dat is ook wat ik bedoel. Het was zijn eigen keus om zo van start te gaan. Niemand heeft hem verplicht om zonder helm te vertrekken.kenny wrote:Gij hebt duidelijk nog nooit ene zien liggen langs de kant van de weg, ander zou je wel anders sprekenbullseye wrote:Ik ben zelf een groot voorstander van een helm. Bij MEZELF wel te verstaan. Iemand anders verplichten om een helm op te zetten? Jongens jongens toch what's next? Fluovestjes? Kniebeschermers? Schouderstukken? Ik denk dat er verplichtingen genoeg zijn, laat ons nog een beetje vrijheid. Versta me goed, ik doe NOOIT een TT zonder helm, maar dat is mijn vrije keuze en niet die van iemand anders. En wat betreft de verzekering, als men zonder helm niet verzekerd is, dat men dat bij de inschrijving even laat weten via een bord of een flyer en dan kan men zelf bepalen welk risico men wil lopen.
Post by .::Andy::. »
bullseye wrote:Iemand anders verplichten om een helm op te zetten? Jongens jongens toch what's next? Fluovestjes? Kniebeschermers? Schouderstukken? Ik denk dat er verplichtingen genoeg zijn, laat ons nog een beetje vrijheid.