zonder helm

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Locked
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

en steeds zie je ontelbare crossers (met crossfietsen)en mensen, en ze dragen nooit een helm ! of toch weinigen. [-X van mij mochten ze het verplichten.
Murdock
Mountainbiker
Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29

Post by Murdock »

Hier wordt ik dus echt pissig van. Ik kan hier direct een paar namen van mensen noemen, en dat zijn GEEN lomperikken, die een normaal voortbestaan op deze aardkluit te danken hebben aan hun helm. Elke zondag opnieuw moet ik mij inhouden om die helmlozen niet aan te spreken op hun kortzichtigheid. Voor mijn part mag de helmplicht op TT's ingevoerd worden.
Miejster
Mountainbiker

Post by Miejster »

En het valt ook op dat het vooral diegenen zijn die weinig ervaring hebben die er geen opzetten. (Uiteraard zijn er anderen ook die er geen opzetten, maar in deze categorie is het echt flagrant) Ook bij de oudere garde ligt dit voor een stuk nog moeilijk. (citaten: "We rijden al 15 jaar zonder helm, zowel op de baan als in het veld. Waarom zouden we dat nu plots moeten dragen" en "Als ze dat verplichten stop ik met fietsen")

Hopelijk komt de verplichting er snel. Reeds 2 bikers van ons groepje afgevoerd geweten die gelukkig een helm ophadden en het daarom overleefd hebben. NOOIT meer zonder, dat heb ik gezworen!
Last edited by Miejster on Sun 05 Nov 2006 20:49, edited 1 time in total.
swimmer
Mountainbiker

Re: Fietshelm op tt

Post by swimmer »

philcore74 wrote:Welke verzekering gaat zich nu kunnen terugtrekken als je dat aan de hand kan hebben??????
Elke verzekering zal weigeren te betalen, want dit zal vaak als bijkomende voorwaarde in de polis staan.
meatball
Mountainbiker

Post by meatball »

Murdock wrote:Hier wordt ik dus echt pissig van. Ik kan hier direct een paar namen van mensen noemen, en dat zijn GEEN lomperikken, die een normaal voortbestaan op deze aardkluit te danken hebben aan hun helm. Elke zondag opnieuw moet ik mij inhouden om die helmlozen niet aan te spreken op hun kortzichtigheid. Voor mijn part mag de helmplicht op TT's ingevoerd worden.
volledig mee eens =D> =D>
ik vindt dat hezelfde als al die vrouwen die toch zo bezorgt zijn om hun kinderenen bij het minste in paniek zijn maar wel hun kinderen in de auto zetten zonder gordel aan dom dom dom
dirty
Mountainbiker

Post by dirty »

Dan vind ik ook dat de wielertoeristen verplicht met een helm moeten rijden ,er gebeuren tenslotte meer ongevallen op de weg dan met de mtb.

En wie gaat er zondags fietsen met de echtgenote en de kids en rijd er zonder helm ?

ik heb ooit iemand gekend die aan 't fietsen was met echtgenote en kids op een zondagnamiddag en gevallen op zijn slaap ,gevolg op slag dood .

Wie zet er een helm op als hij zondagnamiddag gaat fietsen ?

Je moet een beetje geluk hebben in het leven in om het even wat je doet ,en wie er met een helm rijd oke ,maar laat er aub geen verplichting van komen er zijn al reglementen en verplichtingen genoeg .

Mensen aanmoedigen om een helm op te zetten dat zou je kunnen doen ,eventueel met voorbeeldfoto's van ongevallen ook al is dat soms verschrikkelijk.

En wat betreft de verzekering ,indien het zo is dat het nu al verplicht zou zijn ,dan zou de betreffende bond of organisatie dit duidelijk moeten aangeven !!!

Voor de rest have fun in het biken :wink:
philcore
Mountainbiker

Re: Fietshelm op tt

Post by philcore »

swimmer wrote:
philcore74 wrote:Welke verzekering gaat zich nu kunnen terugtrekken als je dat aan de hand kan hebben??????
Elke verzekering zal weigeren te betalen, want dit zal vaak als bijkomende voorwaarde in de polis staan.
Ik weet dat je verzekerd bent op een tt. Heb het zelf al mogen meemaken. (En, ja, ik reed toen met helm op)
Maar roept een verzekering op dat moment dat als argument in als je ze nodig hebt???? Wie is hier verzekeringsman? :bounce: graag een klein uitlegje?

Ps. mensen versta mij niet verkeerd. Ik ben een voorstander van de helm.
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Mountainbiken of fietsen op de weg, ik draag altijd een helm en 'k moe zeggen dat het helpt als je hem draagt als je eens met je hoofd tegen de tarmac bonkt. Een gebarsten helm is toch altijd beter dan een gebarsten schedel.

Ik heb er echt geen probleem mee om hen te dragen.

geertje :wink:
philcore
Mountainbiker

Post by philcore »

Nu een ander klein vraagje, om de hoeveel tijd wisselen jullie van helm?
De schuim in de helm verduurd na ongeveer een jaar. Betekent dat dan de helm dan niet meer oké is?
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

ne helm is natuurlijk niet verplicht (nog niet) maar als ge als organisatie iets voorhebt is dat natuurlijk niet leuk want de organisatie is verantwoordelijk + de vergunning is een soort verzekering maar in hoever dekt die ongelukken?

Dus beter vermijden dan voorkomen en ZET 'M OP!!!!
Locked