zonder helm

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Locked
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Rasse wrote:iegienie, hiedie giewier diepeiengwiefiels giegietien ?
ja ik weet het, ik kan er vreselijk hard over doordrammen. Eén van mijn stokpaardjes.

Kunde ge de konsternatie vaststellen toen we merkten dat de rapste rijder op dat moment op de Hagelandse Chrono geen helm had aangehad ? We hadden die niet zien vertrekken (er is pertankst een foto van), die gast komt toe, ik zie zijn tijd, en lap, wat nu ??? Mijn eerste gedacht was uiteraard : diskwalificatie. Maar dat is allemaal rapper gezegd dan gedaan. Gelukkig waren Ken en Kris uiteindelijk toch nog sneller. Die gast heeft zich wel via de website ge-out en zich wreed ge-excuseerd. Vond ik wel knap van hem.

Maar volgend jaar ist gewoon : geen helm, sorry, niet in het klassement.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Rasse wrote:Ik heb bij deze discussie toch enige bedenkingen.
Waarom zijn ,volgens een aantal heren hier, de niet helmdragers onverantwoord? Laat iedereen nu eens voor zichzelf beslissen. En begin weer niet over ziekenhuiskosten die door de gemeenschap moeten gedragen worden bij ongevallen.
Zelf draag ik mijn helm altijd , behalve op een ritje met vrouw en kind, of het moet putteke winter zijn en dan durf ik al eens een dikke muts opzetten om de oortjes warm te hoeden.

Trouwens wat die helmen betreft, als zij die zo bezorgd zijn om de veiligheid dan ook even nadenken en hun fietshelm van 130 aan de haak laten en een free-ride of skate helm kopen die 40 euro kost. Véél betere bescherming. Maar ja, dat zal weer wel niet genoeg show zijn hé .

Want , helaas, daar gaat het in het MTB nu net iets te veel om de laatste jaren. Show en uiterlijk vertoon. En dat vind ik veel erger dan iemand tegen te komen die geen helm op zijn hoofd heeft.
Rasse,als gij vindt dat gekeurde helmen van 130€ showhelmen zijn dan vind ik dat een zeer spijtige uitspraak.
Een blinkende chroomkleurige skate-helm van 40€ zal u ook beschermen,maar heeft die dan geen showgehalte dat veel hoger ligt ?
Rasse
Mountainbiker

Post by Rasse »

@ Supernaut , ge hebt me!
da chroom geval is eerder een statement dat te maken heeft met een ver en duister verleden :evil: . en ja zo te horen aan de commentaren valt dat ding op. dus is't misschien nog meer show. maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik hierboven bedoelde.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Nog effe dit:

Stel dat iedereen nen helm draagt !!
Ik zie spijtig genoeg ook gasten rondrijden met nen helm vanuit den oorlog, dus zo een antiek pispotteke dat waarschijnlijk gemaakt werd in nen tijd dat er nog geen keurnormen / kwaliteitslabels bestonden voor fietshelmen. Tevens zie ik jammer genoeg ook mensen rondrijden waarvan den helm zodanig hangt dat hem dient als oogbeschermer / nekbeschermer ipv hoofdbeschermer !!
Dus nen helm dragen is idd een must maar hem dan nog correct dragen is ook belangrijk. Ens als ge dan toch van plan zijt uwen vooroorlogse pispot te vernieuwen: koopt u nen deftige helm, ook al kost hij veel geld: als ge uwen nek breek bij nen val en voor de rest vanuw leven in nen rolstoel moet zitten: nen rolstoel is vééél duurder en het is het echt niet waard. Op veiligheid mag géén kostprijs staan. Als ge dan toch gebonden zijt aan een krap fietsbudget, er zijn genoeg andere dingen waarop ge kunt besparen zonder daardoor uw veiligheid in gevaar te brengen. [-X [-X [-X
philcore
Mountainbiker

Fietshelm op tt

Post by philcore »

Hoi, :wink:

Ben vandaag een tt gaan doen :bounce: . Ik zeg niet waar [-X , want dat doet er eigenlijk niet toe.
Zei er iemand achter de balie van de inschrijving dat ik een fietshelm moest dragen #-o . Waar haalde die het lef?????? :roll: Ben ik oud en wijs genoeg om te weten wat moet en wat niet. :oops:
Een wedstrijd oké, maar een tt is iedereen voor zich zelf verantwoordelijk.
Toen ik vroeg wat er zou gebeuren als ik zou vallen en iets aan het hoofd zou hebben, liet hij verstaan dat ik dan niet verzekerd was?
Er bestaat toch (nog) geen wet dat dat verplicht is.

Oké, ik moet toegeven dat ik wel met helm rij altijd, maar er zijn er genoeg die het niet doen, en ik vind dat ze die mensen er niet toe moeten verplichten.

Welke verzekering gaat zich nu kunnen terugtrekken als je dat aan de hand kan hebben??????

Hetzelfde met het moto rijden, je kan de mensen niet verplichten een leren pak aan te trekken. Een helm is daar alleen verplicht. Maar voor hun eigen veiligheid doen ze het best wel.
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

Bla bla bla... :roll:
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

hopelijk ga je eens goed op je bek, dan denk je er wel anders over.

in houffa over kop gegaan, met men hoofd op ne steen. Gevolg : helm volledig gebarsten. liever de helm dan mijn hoofd.

edit:(te laat gezien) je schrijft dat je altijd met je helm rijdt, wat is dan het probleem #-o
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Ik vindt dat een helm dragen verplicht zou moeten zijn.
moest het van mij afhangen: controle na +- 5km op zwartrijden en het dragen van een helm. Niet in orde = niet verder rijden.

JE BENT EEN DOMME KL**T ALS JE ZONDER HELM RIJD
assuss
Mountainbiker

Post by assuss »

Vandaag was ik actief als werker op een toertocht. Het viel me werkelijk op dat er zeer veel rijders zijn zonder helm. Als ge na een toertocht hoort tussen pot en pint (lees ook het forum maar eens na) hoeveel er zijn gevallen met of zonder letsels begrijpt ge gewoon niet hoe het mogelijk is dat ze zonder helm rijden. Volgens mij moest het verplicht worden op elke officiële toertocht. Welke MTB organisatie steekt er hiervoor zijn nek eens uit ??? (Fietspromo - VFT - Bike promo - WBV - BBR .......)
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Re: Fietshelm op tt

Post by Barbeque »

philcore74 wrote: Oké, ik moet toegeven dat ik wel met helm rij altijd, maar er zijn er genoeg die het niet doen, en ik vind dat ze die mensen er niet toe moeten verplichten.
Ik ga hier nu niet zeggen wat jij moet doen of een opmerking geven
op het al of niet dragen van je helm. Maar...

Ga jij ook in water springen vol van de piranha's omdat andere het doen ???

Ik kan Kenny bijstaan... Op je werk doe je toch ook mee aan alle
soms wel stomme veiligheidsvoorschriften ???
Geloof me, en ik kan het perfect weten.. Een helm is wel delgelijk
niet iets die er teveel aan is..
Locked