Scott Scale 10 - foto's page 17

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Post Reply
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Wat je naven betreft,bedoel je deze Tune Skylines?

Image

Met 28 DT Aero spaken/alu nippels en ZTR355 velg komt dit voorwiel op 556g.Ze rijden zeer vlotjes.Zijn ook voorzien van ceramische lagers.In het begin had ik wat schrik met de naaf op zich,omdat ie wat "fijntjes" uitziet,maar ik kan je verzekeren dat ze geen krimp geven.Voor de winter ga ik wel terug naar mijn vorige Tune set(afgedichte lagers)Lagers zijn bij de Skylines open gewerkt,zoals je hier ziet:

Image

Wat dat zadelpen betreft,wil je het lichtste,kies dan voor NU of Schmolke.AX gaat zeker zwaarder zijn.Maar is natuurlijk ook mooi,zoals de andere 2 merken natuurlijk.

Image

Misschien als zadelpenklem eentje van B-T-P?Zelfs in 34.9mm!
C a s r a n
Mountainbiker

Post by C a s r a n »

$mokeyJoe wrote:...

Misschien als zadelpenklem eentje van B-T-P?Zelfs in 34.9mm!

Die Skyline's zijn idd mooi. Ook in de achternaaf is nu carbon verwerkt, zelfs in de mtb-versie (en die voor schijfremmen), al werd die laatste niet geshowed op hun stand op Eurobike (was wel te zien in een Litespeed build elders op de beurs :P ).

Een zadelpenklem van B-T-P is me net iets teveel van het goede. Daar ga ik niet aan beginnen, zolang ik met die fiets het veld in moet.
't Is al gek genoeg dat Nino Schurter een custom voorderailleurklem van B-T-P heeft; ik heb er zo zien breken, dus laat maar.

Wel prachtig met die wielen... en vooral die tubes!!! =P~

Image
Guest

Post by Guest »

C a s r a n wrote:
manitou. wrote:dat is blijkbaar een bijna 100gr meer dan ze opgeven voor hun gewicht
fabrieksopgave zou het 950gr zijn
dat is bijna 10%
[-X

Anderzijds laat Michiel de zadelpenklem erop zitten [-X en is dit de Scale 10 met nogal wat lak op. Wellicht beweert Scott die 950gr op een ongelakt exemplaartje in XS, en dan komen ze misschien meer in de buurt.

Desalniettemin vind ik het een knap gewicht.

Op een van die foto's van Tsielio zie je trouwens dat de Scale ter hoogte van het bracket gebruik maakt van een klein beetje 3K carbon (fijnere structuur), dat sterker en duurder is dan de 12K carbon die over de rest van het frame ligt.
ze claimen wel die 950gr voor maat medium
dus toch boven hun opgegeven gewicht
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Op een van die foto's van Tsielio zie je trouwens dat de Scale ter hoogte van het bracket gebruik maakt van een klein beetje 3K carbon (fijnere structuur), dat sterker en duurder is dan de 12K carbon die over de rest van het frame ligt.
dat bovenste laagje is nochtans maar een versieringslaagje en zegt niks over de onderliggende lagen hoor (meen ik te weten)..
C a s r a n
Mountainbiker

Post by C a s r a n »

Hubertje wrote:
dat bovenste laagje is nochtans maar een versieringslaagje en zegt niks over de onderliggende lagen hoor (meen ik te weten)..

Klopt grotendeels, maar die laag voegt wel degelijk nog versteviging aan het kader toe, zeker bij niet-monocoque kaders. Dat enkel op die plaats van het frame 3K carbon zichtbaar is, is duidelijk geen esthetisch element. Ik vermoed overigens dat onderliggend een frame in full unidirectional carbon zit.
C a s r a n
Mountainbiker

Post by C a s r a n »

Dit is toegekomen voor de Scale: een Rock Shox SID World Cup vork, gewogen op 1320gr.

Image

Image Image Image

Sram X.0 achterderailleur medium cage met Blackbox carbon cage:

Image

Avid Juicy Ultimate remmen. 'k Heb de voorste even kunnen wegen: 247gr.

Image

Image Image Image Image Image Image Image

Image
philcore
Mountainbiker

Post by philcore »

Niet voor dit of dat, maar dat zijn serrieuze stoppers die je daar op je SID gaat loslaten??
Niet een beetje schrik op stukken wegens te krqchtige remmen, of wordt hij alleen in vlaanderen gebruikt?
Ik zou het persoonlijk niet zo zeer vertrouwen in een heel felle afdaling en dan volledig in de remmen moeten?
C a s r a n
Mountainbiker

Post by C a s r a n »

philcore74 wrote:Niet voor dit of dat, maar dat zijn serrieuze stoppers die je daar op je SID gaat loslaten??
Niet een beetje schrik op stukken wegens te krqchtige remmen, of wordt hij alleen in vlaanderen gebruikt?
Ik zou het persoonlijk niet zo zeer vertrouwen in een heel felle afdaling en dan volledig in de remmen moeten?

Ken je ook andere leestekens dan het vraagteken? :lol:

En waarom zou je geen vertrouwen hebben in die remmen (ik veronderstel dat dat een (vast)stelling was ipv een vraag)?
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

omdat de sid vorken nogal slap blijken te zijn, en zeker in combinatie met zulk krachtige schijfremmen.
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

da zijn toch Juicy 7's met wa gewicht af dacht ik...
Post Reply