11/11/06 Kruishoutem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Hier vind je info:xab wrote:weet er iemand waar en wanneer deze tocht in kruishoutem doorgaat?
http://www.dmdcyclingteam.be/newfile2.html
Veel uitleg staat er niet bij maar wat er zeker zal bijzitten is het kasteeldomein van Nokere, Lozerbos, de kasseien van Wannegem-Lede enz...
Zeer mooie omloop maar ook zeer druk, voor de sportieve rijders niet echt een aanrader omdat er op de hellingen dikwijls files staan.
Bevoorrading is ook zeer okee.
Het is de grootste VTT die er in Oost-Vlaanderen georganiseerd wordt met bijna 3000 deelnemers.
Den après is wel een probleem, het zaaltjes en de sanitaire infrastructuur is veel te klein om al dat volk op te vangen, men had eigenlijk beter al verhuisd naar een sporthal.
- lok 36000
- Mountainbiker
Kruishoutem (Marolle) is dus op amper enkele van mijn deur en het is zeker een mooie TT. Wie iets anders vertelt moet eens naar zichzelf gaan kijken. Maar die drieduizend deelnemers op enkele uren tijd wordt echt wel teveel. Zowat iedere versmalling is het beurt afwachten, enkel als als je zeer laat start is het een beetje rustig rijden en heb je plaats. Mijn keuze zal afhangen van de werkuren voor zaterdag. Indien weinig of geen tijd wordt het Kruishoutem of niets en anders zou ik dus ook graag eens die spectakeltocht in Bruyelle gaan proeven.
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Deze TT is dan wel goed te noemen,maar dan ook weeral niet super!
Door de massale opkomst wordt het op den duur niet prettig meer,daar er
bij iedere hindernis al een pak in de problemen komen moet je daar dikwijls veel geduld hebben!
Ofwel associaal doen en overal op de meest onmogelijke plaatsen voorbijzwieberen?
Geef mij dan maar de TT vorig jaar van ex-prof (Peers ?),ook in Kruishoutem vertrekkende!
Ze hadden echter geen geluk toen met het weer,en het parcours was niet voor watjes weggelegd!
Denk dan ook te passen voor dit massa-gedoe en rustiger oorden op te zoeken?
Door de massale opkomst wordt het op den duur niet prettig meer,daar er
bij iedere hindernis al een pak in de problemen komen moet je daar dikwijls veel geduld hebben!
Ofwel associaal doen en overal op de meest onmogelijke plaatsen voorbijzwieberen?
Geef mij dan maar de TT vorig jaar van ex-prof (Peers ?),ook in Kruishoutem vertrekkende!
Ze hadden echter geen geluk toen met het weer,en het parcours was niet voor watjes weggelegd!
Denk dan ook te passen voor dit massa-gedoe en rustiger oorden op te zoeken?
- Herder Frederik
- Mountainbiker
Post by Herder Frederik »
Dat van die grote massa viel vorig jaar goed mee hoor.
Ons verslag van vorig jaar:
http://www.herders.be/verslag20051111.html
Ons verslag van vorig jaar:
http://www.herders.be/verslag20051111.html
Nog nooit van komma's en punten gehoord? Tja, kunnen wij niet aan doen dat je een slechte bandenkeuze hebt gemaakt, en dat zadel => off topic. Ik vond X-houtem ook zwaar, maar om het slecht te noemen, NO WAY. Op sommige plaatsen was het aanschuiven, maar dit gaf mij eens een moment om wat tot adem te komen. Er was véél modder, maar wat had je verwacht? Er zaten wat venijnige klimmetjes in, maar dat kon de pret niet bederven. Voor de rest prima bepijling en de bevoorrading was ook dik in orde (twee keer zelfs op de 47 km). En... volgend jaar zien ze mij wel terug!deca c40 wrote:kom juist thuis van kruishoutem man man man daar zien ze mij niet meer hoor zeer zwaar en slecht lozerbos was nog het enige mooie stuk tis al en met die klote banden van mij shwalbe jimmy nie aan te raden band hoor maar wel tevreden van mijn nieuwe zadel fizik gobi
- Vl-ardenner
- Mountainbiker
Post by Vl-ardenner »
Na het vertrekken van de regenzone dan toch omstreeks 11u30 thuis vertrokken. Op die wijze had ik 20km opwarming in de benen vooraleer te starten voor de 48km.
Het eerste deel werd gekenmerkt door enkele zware modderstroken, gezien de regen in de afgelopen uren en dagen wellicht niet te vermijden. Hoedanook vond ik het nog meevallen, enkel op de smalle strook bergop voor de kasseien van Wannegem-Lede werd ik te voet gesteld.
De bevoorrading was dik in orde, en gaf mooi aan dat er nog 25km volgden. Dit tweede gedeelte vond ik prachtig : combinatie van Lozer-bos, on-road, enkele wegeltjes, off-road-stroken met enkel in de bochten hier en daar nog een modder-poel.
De aanduidingen '5' & '1' km nodigden uit tot een goede après, helaas was er nog de 20km terug naar huis te fietsen. De wind was hierbij nog een serieuze spelbreker.
Hoedanook : Voor mij een geslaagde toertocht & organisatie (Perfecte uitpijling overigens!)

Het eerste deel werd gekenmerkt door enkele zware modderstroken, gezien de regen in de afgelopen uren en dagen wellicht niet te vermijden. Hoedanook vond ik het nog meevallen, enkel op de smalle strook bergop voor de kasseien van Wannegem-Lede werd ik te voet gesteld.
De bevoorrading was dik in orde, en gaf mooi aan dat er nog 25km volgden. Dit tweede gedeelte vond ik prachtig : combinatie van Lozer-bos, on-road, enkele wegeltjes, off-road-stroken met enkel in de bochten hier en daar nog een modder-poel.
De aanduidingen '5' & '1' km nodigden uit tot een goede après, helaas was er nog de 20km terug naar huis te fietsen. De wind was hierbij nog een serieuze spelbreker.
Hoedanook : Voor mij een geslaagde toertocht & organisatie (Perfecte uitpijling overigens!)