Da zeg ik ook ik ben 18 heb me nu ook een fiets aangeschaft van rond de 4000€ kheb er wel twee zomers voor gewerkt en hier en daar ook nog wat gespaard. Sommige maten zeggen he zijt zot. Maar gewoon ik koop bijna nooit iets mp3, computers, spelletjes consoles.. en alle andere van die zo'n dingen intereseren me nou eenmaal niet. Mijn vlo dat ik nu heb is er ene van (22000 frank) kheb daar nu drie jaar enorm veel plezier van gehad maar jis versleten kosten stapelden op. Dus koop ik mij maar een nieuwe vlo en van eerste keer een goede. waar ik ook weer lang plezier aan kan hebben. Mtb is mijn enige hobby en ik heb geen lief da geld moet daar ook niet staan rotten op die bankrekening.$mokeyJoe wrote:Ieder bepaald voor zich wat ie wil uitgeven aan zijn hobby toch?van_hoof wrote:persoonlijk vind ik 5000€ aan een fiets uitgeven een beetje een overkill, aan die 1 kg zal het niet liggen of je een wedstrijd wint of niet hoor, tenzij je mss aan de wereldtop ofzo staat, maar die mannen worden gesponserd dus da kost hun niets...Ik rij geen competitie maar ik heb wel graag een lichte fiets.Niet voor jou voorbij te steken,maar omdat ik het prettig fietst en mooi is.
Langs de andere kant topic gaat eigenlijk over S-works WW!
WW S-works
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- roy
- Mountainbiker
- Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Amai, serieus licht fietske. Waarschijnlijk veruit de lichtste bij de juniors voor volgend jaar (ik denk toch dat je junior wordt). Er rijdt volgend jaar ook iemand met een scale ltd, maar die zal rond de 9kg blijven hangen, denk ik.
Al de rest zal daar wel een 1.5-2 tal kg (allé ik toch zeker) bove zitte.
Nu de benen natuurlijk nog.
Succes met de opbouw.
Al de rest zal daar wel een 1.5-2 tal kg (allé ik toch zeker) bove zitte.
Nu de benen natuurlijk nog.
Succes met de opbouw.
-
$mokeyJoe
Post by $mokeyJoe »
Corratec,
Aangezien je toch bij de junioren fietst,denk ik dat je toch beter voor een XTR cassette kiest met eventueel dubbel of triple vooraan.Ik denk hieraan omdat junioren meer op souplesse zouden rijden.Ik ken het reglement eigenlijk niet...
Heb je al wat meer informatie omtrent de opbouw van je wedstrijdfiets?Nu ben ik toch een beetje benieuwd naar de definitieve opbouw.
Dat je er alleszins veel races mee moogt winnen!
$mokeyJoe
Aangezien je toch bij de junioren fietst,denk ik dat je toch beter voor een XTR cassette kiest met eventueel dubbel of triple vooraan.Ik denk hieraan omdat junioren meer op souplesse zouden rijden.Ik ken het reglement eigenlijk niet...
Heb je al wat meer informatie omtrent de opbouw van je wedstrijdfiets?Nu ben ik toch een beetje benieuwd naar de definitieve opbouw.
Dat je er alleszins veel races mee moogt winnen!
$mokeyJoe
Allemaal goed en wel, maar als ik dan op de vorige pagina het volgende lees, dan heb ik toch ook mijn twijfels!$mokeyJoe wrote:Ieder bepaald voor zich wat ie wil uitgeven aan zijn hobby toch?van_hoof wrote:persoonlijk vind ik 5000€ aan een fiets uitgeven een beetje een overkill, aan die 1 kg zal het niet liggen of je een wedstrijd wint of niet hoor, tenzij je mss aan de wereldtop ofzo staat, maar die mannen worden gesponserd dus da kost hun niets...Ik rij geen competitie maar ik heb wel graag een lichte fiets.Niet voor jou voorbij te steken,maar omdat ik het prettig fietst en mooi is.
Langs de andere kant topic gaat eigenlijk over S-works WW!
$mokeyJoe
Corratec wrote:Alvast bedankt $mokeyJoe !!
Ik ga hier zeker eens naar kijken en wat het gaat kosten ( ben nog 16j en heb nog geen job dus ... ) maar ik dacht toch een 5000 eur of iets meer aan de bike , daar kan ik toch al wat degelijk en licht gerief mee kopen é ? Ik hoop dat het lukt een bike van 8.5 kg met een 5000 eur
- Guido Beeck
- Mountainbiker
Post by Guido Beeck »
Klinkt magnifiek, veel geluk ermee en hopelijk gauw wat prentjes :)
Groet
Guido
Groet
Guido
- oppersquadra
- Mountainbiker
Post by oppersquadra »
...
Last edited by oppersquadra on Sat 17 Nov 2007 17:40, edited 1 time in total.
Ik vind het ook wel ver gaan hoor, die zoektocht naar gewichtsbesparing.
Dan zou ik voor de start ook eens naar toilet gaan (-300 gr?), helium in de banden doen (-100 gr), minder drinken meenemen (-500gr); en ook afstappen voor elke modderstrook (want hoeveel gram modder hangt er niet aan de banden en fiets!)
Wel een machtig mooi kaderke. benieuwd naar het resultaat!
Dan zou ik voor de start ook eens naar toilet gaan (-300 gr?), helium in de banden doen (-100 gr), minder drinken meenemen (-500gr); en ook afstappen voor elke modderstrook (want hoeveel gram modder hangt er niet aan de banden en fiets!)
- ooSoo
- Mountainbiker
Het frame heb ik nog niet gekocht , maar ik denk dat dat toch binnen een week of 3 , 4 zal zijn en wat ik al zeker ben is een rode tune zadelpen , X.O , SID , ritchey WCS 2007 stuur en stuurpen , voor de rest ben ik nog aan het kijken naar het lijstje wat $mokeyJoe mij gegeven heeft .
normaal gezien zou de bike moeten afgemonteerd zijn tegen eind december . maar tbegint al wa te kriebelen om er al aan te beginnen maar moet eerst mijne corratec nog verkocht krijgen ! mijn ma zaagt dat er dan teveel bikes gaan staan dus moet ik eerst wat verkopen
en wat jullie daar zeggen van veel geld , het is inderdaad veel geld !!
mijn maten zeggen dat da snob is zo'n bike maar ik vind dat passie
ik dank dat $mokeyJoe en nog vele andere bikers er ook zo over denken
normaal gezien zou de bike moeten afgemonteerd zijn tegen eind december . maar tbegint al wa te kriebelen om er al aan te beginnen maar moet eerst mijne corratec nog verkocht krijgen ! mijn ma zaagt dat er dan teveel bikes gaan staan dus moet ik eerst wat verkopen
en wat jullie daar zeggen van veel geld , het is inderdaad veel geld !!
mijn maten zeggen dat da snob is zo'n bike maar ik vind dat passie
ik dank dat $mokeyJoe en nog vele andere bikers er ook zo over denken
-
$mokeyJoe
Post by $mokeyJoe »
Pfff...kakke -300g!Helium -100g,minder drinken...Eigenlijk reageer ik hier niet op,maar ik kan het soms niet verdragen dat men zulke reacties plaatst!jervanheg wrote:Ik vind het ook wel ver gaan hoor, die zoektocht naar gewichtsbesparing.