Kwetsuren opgelopen tijdens MTBen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Idd, alsk da hier zo allemaal lees kom ik er nog goe vanaf precies :P
buiten mijn knie ne keer of 3 keihard tegen mijn balhoofd knallen hebbek nog niks ernstigs meegemaakt eiglek. Doet een weekske goe zeer en dan bende daar vanaf ;)

Grtz
svinus
Mountainbiker

Post by svinus »

voorlopig met de mtb nog niks ernstigs meegemaakt buiten de traditionele schaafwonden links en rechts. Met de koersfiets wel al eens serieus gevallen de 2 benen die in uwen arm steken toen gebroken.

sinds dien zit er wel wa schrik in waardoor ik toch voor de moment niet veel risico's neem en soms mtb als een slak :)
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

Toch geblutst uit het weekeind gekropen, mijn eerste officiele val meegemaakt. Ik rijd nog maar een dikke 6 weken hé....

Voorwiel weggegleden op een boomwortel en elegant tegen een 30 km per uur neer. Rechterelleboog open, rechterenkel geschaafd en linkerduim licht verstuikt. En met mijn gezicht over de bosgrond geschuurd, zodat het zand lekker tussen mijn tanden kraakte :P

't valt nog wel mee , dus zijn we straks weer vertrokken, maar remmen, nee zenne [-X
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

es over mijn stuur gevlogen en vervolgens met mijn linkerknie ergens hard tegen geland, gevolg 2 weken pijn bij het plooien, maar voor de rest gelukkig niets erg, hopelijk blijft het zo!
Horsepower
Mountainbiker

Post by Horsepower »

Na het biken heb ik nogal wat last van de linkerknie.

Als ik op mijn rug lig met mijn linkerbeen opgetrokken in een hoek van 90°, slaag ik er niet in om mijn been volledig te strekken. Dit lijkt mij niet echt normaal.

Een dag later lukt mij dit wel mits het nodige kraken en dito pijn.

Iemand enig idee wat er aan mijn knie zou kunnen mankeren ?

Groeten.
Horsepower
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Naar den dokter !
Joe Banana
Mountainbiker
Location: Cube reaction 2008, On One Scandal 29'r (in opbouw)

Post by Joe Banana »

Buiten een deel schaafwonden en blauwe plekken ben ik tot nu toe steeds gespaard gebleven van erger....(hout vasthouden!!)........en laat me al 13 jaar volledig gaan op de MTB.

Greetz,
Joe
koenvgn
Mountainbiker
Location: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013

verzekering?

Post by koenvgn »

Ik heb gelezen op de site van O2-bikers dat zij een verzekering aanbieden tegen lichamelijke letsels. Is er iemand dit hiervoor verzekerd is (buiten een clubaansluiting ofzo)? Dit lijkt me niet duur (12 of 22€) maar langs de andere kant weet ik ook niet of dit echt zinvol is?

PS: draadjes zijn eindelijk uit mijn elleboog dus ik kan er weer vollen bak tegenaan... Op naar de volgende valpartij [-o<
no_mans_land
Mountainbiker

Post by no_mans_land »

franco wrote:In augustus met droogweerbanden een enorme smak gemaakt op een modderig parcour, been en arm geschaafd, zadel afgebroken ([carbon he) en dit heeft de achterkant van mijn been opengereten, eigelijk moest dit genaaid worden maar heb dat zelf ontsmet en dichtgeplaket, ego ook een ferme deuk gekregen.
In de meirhage clasic dit jaar uitgedroogd en 2 dagen thuis met hoofpijn.
voor de rest nog niet zo veel op een paar schaafwonden na.
opletten met Carbon onderdelen die breken...
de splinters "kunnen" worden opgenomen door uw lichaam, bloedbaan wat zeer ernstige gevolgen kan hebben... goed ontsmetten en uitwassen...
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Ik ben hier overlaatst tegen een andere fietser gereden. Het was niet al MTB, maar int donker op weg naar het school (wie rijdt er nu zonder licht aan de verkeerde kant van de weg op een plaats waar dat er geen straatlichten zijn??? [-X )
Gevolg: 3 draadjes en een dik oog...
Post Reply