Scott Scale 10 - foto's page 17

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
C a s r a n
Mountainbiker

Post by C a s r a n »

Flip FSR wrote:Die DT 240s zijn zeer goede naven, no worries. 'k ben zelf gene carbonfreak, maar gij doet ne mens dromen :drunk: #-o

Jup. Ik heb met deze DT 240s naven in verschillende wielensets op de weg gereden (zowel de DT 240 Hügi in handgespaakt set, als DT Swiss in Lightweight Standard, Bontrager carbon wielen, én in mijn huidige Xentis wielen): super naven. Bovendien heeft DT Swiss een prima service, en is de body zeer eenvoudig te verwisselen. DT Swiss naven zijn dan ook een van de weinige opties als je Campagnolo wil proberen in een mountainbike!!

maltje wrote:Allemaal heel prachtig,maar wordt er nog wel mee gereden?

Wel, that's the clue... je hebt wellicht in dit topic voornamelijk naar de plaatjes gekeken! :-D

Deze mtb heb ik sinds vorig weekend. Er zijn 2 hoofdredenen waarom er nog niet mee gereden is (en geloof me, ik wil er zo snel mogelijk mee uitrijden, grrr... :evil:):

1. Ik verander een hoop spullen eraan (staat in dit topic vermeld); daarom smijt ik binnenkort een hele boel zaken in een verkooptopic (bv. Juicy carbons worden Juicy Ultimates). Zolang de nieuwigheden er nog niet op zitten, wil ik geen meter met deze fiets rijden: op die manier kan ik de kandidaat-koper een onderdeel aanbieden dat gloednieuw is (weliswaar 1 maal gemonteerd). - zie bv. het plastiekje dat nog rond de linkse XTR crank hangt, of het zegeltje aan het Selle Italia zadel :wink:
Normaal heb ik al mijn nieuwe spullen in de loop van volgende week. :-D

2. Er moet nog een zadelpenklem nagestuurd worden. Vervelend als je met deze diameter zit (heb ik immers geen klem voor liggen):

Image
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

man man daar komde stil van =D> :drunk:
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

Fascinerend. Ik blijf deze topic volgen, want die Scott Scale's zijn prachtige bikes... =P~ :drunk:

Minieme opmerking: ik zou de snelspanner van je achterwiel toch met
de sluiting langs de andere kant zetten. Lijkt me nogal onpraktisch nu, zo
langs de derailleurkant.

Greetzzz... Rolla
Last edited by Rolla on Sun 05 Nov 2006 16:59, edited 1 time in total.
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

;-) ik heb net dezelfde fiets staan :-) later maken we een broederfoto ;-)

knap pieter!

ps zo ver ga ik het tunen wel niet leiden!
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

kan nog iets bijdragen aan topic
toch wel extreem cool :-)

foto die ik maakte en pieter niet...

U LEEST HET GOED :evil:

Image
Image
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

zonde van de crank.. de 2006 is zo veel mooier dan de 2007..
Guest

Post by Guest »

dat is blijkbaar een bijna 100gr meer dan ze opgeven voor hun gewicht
fabrieksopgave zou het 950gr zijn
dat is bijna 10%
[-X
C a s r a n
Mountainbiker

Post by C a s r a n »

manitou. wrote:dat is blijkbaar een bijna 100gr meer dan ze opgeven voor hun gewicht
fabrieksopgave zou het 950gr zijn
dat is bijna 10%
[-X

Anderzijds laat Michiel de zadelpenklem erop zitten [-X en is dit de Scale 10 met nogal wat lak op. Wellicht beweert Scott die 950gr op een ongelakt exemplaartje in XS, en dan komen ze misschien meer in de buurt.

Desalniettemin vind ik het een knap gewicht.

Op een van die foto's van Tsielio zie je trouwens dat de Scale ter hoogte van het bracket gebruik maakt van een klein beetje 3K carbon (fijnere structuur), dat sterker en duurder is dan de 12K carbon die over de rest van het frame ligt.
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

ja was ik vergeten vermelden
dit is een medium... incl zadelpenklem + overtollige stickertjes hier en daar
xs is toch nog stuk kleiner - zelfs small heeft maar 1 bidonhouder meer
denk dat xs er zelfs geen heeft ;-) had de small hier thuis en was niet veel overschot voor bidon!
gewicht vind ik toch uitzonderlijk voor mtb frame!
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

Ik heb vanmorgen zo'n scott scale 10 gezien ('t rijmt nog ook) in Bekgem met zo'n 3 spaaksvelg awel da ziet er goed uit!
Post Reply