01/11/06 IEPER

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Yow mannnen ( en vrouwen )

Vandaag ook naar Ieper afgezakt,samen met wa collega Steenbakkers EN mijn vrouwke, die haar eerste tocht in die streek ging rijden ( 33 KM ) =D>
Die was ietwat minder tevreden over het parcours, te veel road [-X
De rest was dan weer tip-top, bevoorrading, afspuitstand, douches =D> =D>
Mijn tocht was dan weer OK, ideale aanloopstrook naar de heuvelzone, met idd wat veel road, de rest maakt dat ruimschoots goed : enorm genoten EN afgezien op de stroken rond de Scherpeberg, rode berg, ........... en juist tijdens een 'vlaagske' met 3 man als enige rijdende over de kemmel geraakt : Berre, Lucky Luk en Ikke [-o<
alle anderen tevoet #-o
Tijdens den apres nog een klappeken gedaan met 'den dirk' de sympatieksken :wink: van de Frontbikers die me wist te vertellen dat er 1080 bikers de revue waren gepasseerd !!!! =D> =D> .
Die wist mijn vrouw ook te overtuigen dat het idd nie gemakkelijk is om een toffe tocht voor iedereen aan te bieden als je van Ieper naar het heuvelland wil trekken.
Maar in ieder geval , we hebben er allemaal van genoten ( ook van de regen ) en de Steenbakkers zijn zeker weer present op 1 mei 2007 voor de volgende Frontbikers organisatie =D> =D>

Groeten,
Casper :lol:
Master K
Mountainbiker

Post by Master K »

Nen heel schonen tocht. Ik vond vooral de afwisseling dik in orde. Eerst on-road, de eerste stroken off-road, beklimmingen en dan terug wat stukken om te recupereren. Bevoorradingen waren ook dik in orde (behalven het zicht en de bijhorende geluiden dan...)

Khad goeie benen en dat was te merken. De hele tijd aan een lekker tempo gereden, alle beklimmingen goed gehaald. Ik reed de hele tijd met hetzelfde groepke. Juist rond Zillebeke vijver even moeten afgeven...

@ Big One, gelieve nie meer voorn ik te rijden ip een beklimming offroad... 1. Ge goa nie rap genoeg na boven en 2. Ge staat ton stille boven en ik kusse ton de West-Vlaamse bodem...
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Coachy wrote:
Net voor de splitsing van de 54 - 68 Km was de trap al rijdend nemen de max. :lol:
=D> Proficiat!
Ik vroeg me al af of hier mountainbikers al rijdend naar beneden zijn gereden.
Voor mij leken deze trappen net iets te hoog en vreesde ik om over kop te gaan.
Zonder achtervering leek me deze trappen nemen ook niet zo gezond voor de fiets.
Ik ben dan ook afgestapt.

Proficiat aan zij die ze zijn afgereden! =D>

Wie zijn techniek wil delen met anderen, ik ben benieuwd.
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

Dank aan alle 1082 deelnemers op onze Herfsttoer, Grotendeels konden ze allemaal droog vertrekken maar onderweg maakte hagel en regen verandering in het parcours en was een regenvestje niet overbodig.
De genomen foto’s zal onze webmaster in de loop van volgende week aan onze site toevoegen. Leuke babbel gehad met de mannen en vrouw van de Steenbakkers, Moen op 16 december staat nu al op onze kalender.
jdline
Mountainbiker

Post by jdline »

die trappen waren leuk om te nemen, gewoon niet te rap gaan en goed achterover leunen en in 1 vloeiende beweging (proberen toch :) )

voor herhaling vatbaar :)
thnx frontbikers
quinten
Mountainbiker
Location: American Eagle Durango 770; Sram X9; Magura HS33 brakes;Mavic Crossland Tubeless disc (silver)

late reactie

Post by quinten »

Inderdaad, een late reactie op een prima toer.

Ben net terug uit verlof aan de kust (zie voorgaande post) en gebruik gemaakt van de nabijheid van Ieper om het Heuvelland eens te berijden op de MTB. Ik heb voor de 68 gekozen. Mijn langste afstand ooit op MTB en dus mijn eerste marathon.

Het asfalt en verharde gedeelte in het begin was voor mij ideaal als opwarmer want ik ben een diesel. De eerste 15 km moet ik op temperatuur komen.

Nadien het heuvelland! De trapkes waren knap. Ik ben eraf geraakt zonder af te stappen. Zoals eerder gemeld, helemaal naar achter met het gat!!! Ik zat soms bijna op mijn achterwiel! #-o
De Mont Noir heb ik te voet gedaan. Mijn enige.
In de bergskes heb ik bewust krachten gespaard, regelmatig ingehouden en ff opzij gezet, om snellere mannen te laten voorgaan.

Net voor en op de Kemmel begon het te regenen, met als gevolg dat op de laatste 10 meter mijn achterwiel, en dat van veel voorliggers, doorslipte zodat afstappen verplicht werd. Het viel mij op dat diegene met weinig noppen toch naar boven reden en anderen met noppenbanden (in mijn geval nobby nics) ter plaatsten trapten.
Ik heb gelezen dat er in de afdaling iemand goed gevallen is. Ik ben naar beneden gereden tegen 10/u. Als mijn banden doorslipten tegen 5/u naar boven, wat moet dat geven in het naar beneden rijden??
Blijkbaar goed gedacht.

Na de Kemmel was het gedaan met het zware werk en kon ik alles eruit persen. Ben nog een lezer van deze site tegen gekomen. Toen ik zei dat ik op vakantie was in de streek, wist hij dat ik uit de streek van Dendermonde kwam, want hij had mijn post gelezen!! Op zoveel deelnemers kom ik een lezer van dit forum tegen!!!! Alweer een bewijs dat deze site hééééél veel geraadpleegd wordt!! =D> =D> =D>

Bij aankomst had ik net 20km/u gemiddeld, waarmee ik heel tevreden ben gezien de zwaarte en afstand van de toerrit. :-)

Alles was prima in orde, rit, bevoorrading, parkoer enz... =D> =D> =D>

Misschien tot volgend jaar. Hangt dus van mijn verlof af hé mannen! #-o [-o< [-o< En van het weer, want ik denk dat, als het de voorgaande dagen had geregend zoals het de dagen na de rit heeft geregend, het op veel plaatsen (heuvels) niet te doen is.

gr.
quinten
Post Reply