Scott Scale 10 - foto's page 17

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Inderdaad,voor wielen zou ik een handgespaakt setje aanschaffen.Zoals fuel aangeeft,maar ik zou kiezen tss/
Tune/Extralite(volgens mij betrouwbaarder dan AC) naven,
Sapim Cx/DT aero spaken,misschien wel Ti(maar ik heb er zelf nog niet mee gereden)
Olympic velgen.
Het begint al een veel gezien setje te worden,maar ze zijn wel zeer licht,betrouwbaar en je kan nog in veel verschillende kleuren laten maken.
Zo exclusief als de Xentis Kappa zijn ze natuurlijk niet.Maar ik vind 1550 dan wel weer 'redelijk' zwaar voor die prijs.

Handvaten zeker omwisselen voor een mousse exemplaar! :wink: ProCraft Lite is een aanrader of bij Ernie Frieke bestellen.

Boutjes vervangen door Alu/CF en Ti.(Géén roest! :lol: )

Wil je echt exclusief gaan,zou ik ook kiezen voor N(ew)U(ltimate) of Schmolke zadelpen(deze wegen +/- 110g voor 31.6/300.Je zal dan wel met shim moeten werken)Ax-Lightness heeft deze ook,gewicht:

Image

(Wel 350mm uitvoering)

Snelspanners vervangen door eventueel bolt-ons.Hangt ervan af wat je wilt.

Waarvoor ga je de fiets gebruiken?Wekelijkse ritjes in de streek of meerdaagse marathons in het buitenland?

Groetjes,
$mokeyJoe
C a s r a n
Mountainbiker

Post by C a s r a n »

Bedankt voor jullie inbreng.

Hoe klasseren jullie mijn huidige wielensetje?
  • naven: DT Swiss 240 disc | 28H
    spaken: DT Swiss Revolution zwart
    velgen: Mavic XM-819 UST Disc 28H | black anodized
Iemand enig idee van het gewicht? Wat zou de prijs hiervan zijn normaal?
Ik denk dat ik hiermee een gemiddeld goed, degelijk set heb. De DT Swiss naven zullen wel prima zijn; ik heb op de weg met soortgelijke naven gereden (naven los, in Bontragers, in Lightweights en in mijn Xentis Mark 1 HM wielen). Maar hoe goed is die Mavic velg?

Chris King naven spreken me wel aan. Alleen vind ik die niet echt "licht" te noemen. De nieuwe Tunes (met carbon in de naaf) vind ik prachtig.
De Pillar Ti spokes vertrouw ik niet zo, zeker niet in het mtb'en.
En dan nog die velg kiezen... goed, ik kom het wel even vragen als het zo ver is. Momenteel kan ik voort.

De Xentis Kappa CC zal er wel eens van komen. Ik heb met de mensen van Xentis gebeld. Leverbaar binnen 4 weken, en tot 75kg (de gewone Kappa is onbeperkt); zitten volop in produktie.
C a s r a n
Mountainbiker

Post by C a s r a n »

Snelspanners ga ik wellicht vervangen door een setje Extralite Aliens 2 snelspanners die ik nog heb liggen (zaten standaard bij m'n Xentis High Modulus, maar daar heb ik de quick releases door blauwe Tunes vervangen).

Volgens de site wegen deze 59gr: http://www.extralite.com/Products/compo ... _anglo.htm
Welnu, wonder boven wonder woog ik mijn setje aan een nog lager gewicht van 55gr (27+28gr). Woehoe! Da's een van de weinige fietsproducten lichter weeg dan geadverteerd.
En ze zijn ook bijzonder gebruiksvriendelijk.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
fuel
Mountainbiker

Post by fuel »

C a s r a n wrote:Bedankt voor jullie inbreng.

Hoe klasseren jullie mijn huidige wielensetje?
  • naven: DT Swiss 240 disc | 28H
    spaken: DT Swiss Revolution zwart
    velgen: Mavic XM-819 UST Disc 28H | black anodized
Iemand enig idee van het gewicht? Wat zou de prijs hiervan zijn normaal?
Ik denk dat ik hiermee een gemiddeld goed, degelijk set heb. De DT Swiss naven zullen wel prima zijn; ik heb op de weg met soortgelijke naven gereden (naven los, in Bontragers, in Lightweights en in mijn Xentis Mark 1 HM wielen). Maar hoe goed is die Mavic velg?

Chris King naven spreken me wel aan. Alleen vind ik die niet echt "licht" te noemen. De nieuwe Tunes (met carbon in de naaf) vind ik prachtig.
De Pillar Ti spokes vertrouw ik niet zo, zeker niet in het mtb'en.
En dan nog die velg kiezen... goed, ik kom het wel even vragen als het zo ver is. Momenteel kan ik voort.

De Xentis Kappa CC zal er wel eens van komen. Ik heb met de mensen van Xentis gebeld. Leverbaar binnen 4 weken, en tot 75kg (de gewone Kappa is onbeperkt); zitten volop in produktie.
Je wielset weegt 1703gr :-D

Als je de spullen gebruikt die ik voorstelde kom je uit op ong. 1300 gr en met de CK naven wat hoger.
StOoPkEn
Mountainbiker

Post by StOoPkEn »

Is wel een zalig project :-D Ben eens benieuwd naar het resultaat, zal wel de moeite zijn als ik dat hier zo allemaal lees...
Grtz
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

u bent gek en u heeft te veel geld...
super, want dat levert altijd de mooiste fietsjes op! doe zo voort! :lol:
PS: als je'm ooit terugvindt onder een kwijllaag, dan issie mij tegengekomen...
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

kvind die Eggbeaters echt wel sjieke pedaalkes! Als mijne shimano spd'kes kapot zijn worden het zulke, heb je toevallig geen foto van de schoenplaatjes?
Chase
Mountainbiker

Post by Chase »

Ge moet zijn koersfietskes dan is zien :drunk: Als de scale ook zo'n pareltje word =P~
C a s r a n
Mountainbiker

Post by C a s r a n »

$mokeyJoe wrote:Handvaten zeker omwisselen voor een mousse exemplaar! :wink: ProCraft Lite is een aanrader of bij Ernie Frieke bestellen.

Boutjes vervangen door Alu/CF en Ti.(Géén roest! :lol: )

Andere handvaten, dat komt er wellicht nog van ja.

En ook wat bolt tuning moet leuk zijn: titanium boutjes, maar dan moet ik wel eens kijken welk kleur er mooi bij past zonder kitcherig te gaan doen.

fuel wrote:De zadelpen zou ik veranderen voor een AXlightness of Schmolke en anders een New Ultimate met Shim.
$mokeyJoe wrote:Wil je echt exclusief gaan,zou ik ook kiezen voor N(ew)U(ltimate) of Schmolke zadelpen(deze wegen +/- 110g voor 31.6/300.Je zal dan wel met shim moeten werken)Ax-Lightness heeft deze ook,gewicht: http://photo.pinkbike.com/photo/913/pbpic913806.jpg

(Wel 350mm uitvoering)

Ja, een nieuwe zadelpen is een mogelijkheid. Temeer omdat ik nooit echt een fan ben geweest van Ritchey, al kan het wel op deze mtb. Vraag me niet waarom, maar om een of andere reden spreken merken als Scott en Ritchey me enkel aan in het mtb'en en vind ik ze in wegfietsen geen uitstraling hebben.

Wat zou de lichtste optie zijn, kiezende tussen Schmolke, AX-Lightness en New Ultimate? Zo'n AX-Lightness moet ik wel kunnen vinden, past prima bij m'n zadel ook... Axel maakt schitterende produkten!
C a s r a n
Mountainbiker

Post by C a s r a n »

.::Andy::. wrote:kvind die Eggbeaters echt wel sjieke pedaalkes! Als mijne shimano spd'kes kapot zijn worden het zulke, heb je toevallig geen foto van de schoenplaatjes?

Jup. Die zijn heel mooi. 'k Ben benieuwd hoe ze aanvoelen onder de voeten.

Ik heb de Eggbeater 4Ti versie, de allerlichtste en ook duurste (adviesprijs is echt absurd). Komt dan ook in een hele mooie verpakking toe (zie foto's vorige pagina):

Image

... en met 2 sets schoenplaatjes, wellicht voor weg- en mtb-gebruik. Samen met een pak boutjes. Speciaal voor jou heb ik nog wat foto's geschoten zonet:

Image

Image

Image
Post Reply