Ge waart Kraftstoff vergetenbergfietser wrote:als ik aan"exclusief" denk : Turner, Yeti, ...
Canyon 2007
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Weet er nu al iemand vanaf wanneer de 2007 reeks kan geleverd worden?
Ben ook benieuwd naar de specificaties. Vooral naar de achtervering van de Nerve RC/XC fietsen, ik hoop dat ze andere gaan gebruiken dan die van de 2006 reeks. Ik weet al wel dat ze Formula Oro schijremmen gaan gebruiken en deze zijn in ieder geval zeer goed (beter dan de Avid Juicy's).
groeten
Ben ook benieuwd naar de specificaties. Vooral naar de achtervering van de Nerve RC/XC fietsen, ik hoop dat ze andere gaan gebruiken dan die van de 2006 reeks. Ik weet al wel dat ze Formula Oro schijremmen gaan gebruiken en deze zijn in ieder geval zeer goed (beter dan de Avid Juicy's).
groeten
Rond half oktober komen ze op de site. Vanaf november zijn ze leverbaar. Ik heb wel al een stapeltje blinde bestellingen zien liggen. Reken dus maar op een levering vanaf december of later als je bestelt vanaf het moment dat ze op de site staan. Het succes is nu al erg groot. Wil je bestellen, dan zou ik het nu doen. Je kan altijd annuleren. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat je qua afmontage teleurgesteld zult zijn. De kleur is natuurlijk smaak en kan dus mee- of tegenvallen.
Ok, thx voor de info Sus.
Misschien maar blind bestellen dan, de afmontage zal zoals je zegt wel in orde zijn en wachten tot in december zie ik niet zitten.
Je kan dus blijkbaar je bestelling ook altijd annuleren dus het risico is beperkt.
Ik ga waarschijnlijk voor de Nerve XC7. Ik hoop alleen maar dat ze een andere achtervering gaan gebruiken want van de kwaliteiten van de RockShox MC 3.3 ben ik niet overtuigd.
Misschien maar blind bestellen dan, de afmontage zal zoals je zegt wel in orde zijn en wachten tot in december zie ik niet zitten.
Je kan dus blijkbaar je bestelling ook altijd annuleren dus het risico is beperkt.
Ik ga waarschijnlijk voor de Nerve XC7. Ik hoop alleen maar dat ze een andere achtervering gaan gebruiken want van de kwaliteiten van de RockShox MC 3.3 ben ik niet overtuigd.
Last edited by BertG on Sun 17 Sep 2006 19:04, edited 1 time in total.
Ze gaan misschien wel een andere demper gebruiken, als ik goed zie op de foto's van http://www.canyon.com/eurobike2006/gale ... ie-fr.html zie ik een fox float (denk RP23) op ne Nerve XC. Zou wel goed zijn!
Die Formula Oro's zijn trouwens ook dik in orde, zouden beter zijn dan de Juicy's.
Op http://www.canyon.com/eurobike2006/mtb2007-en.html lijkt de achterdemper van de XC ook een Fox te zijn.
Die Formula Oro's zijn trouwens ook dik in orde, zouden beter zijn dan de Juicy's.
Op http://www.canyon.com/eurobike2006/mtb2007-en.html lijkt de achterdemper van de XC ook een Fox te zijn.
- Treg
- Mountainbiker
Hmmm... blind bestellen op iets waarvan je de prijs en de juiste afmontage niet kent vind ik persoonlijk wel een beetje zwaar gokken. Zelf suggereren ze wel dat alles niet echt drastisch zal veranderen maar toch... Zijn er mensen die ondertussen al op één of andere manier meer gedetailleerde info verkregen hebben?SusXT wrote:Rond half oktober komen ze op de site. Vanaf november zijn ze leverbaar. Ik heb wel al een stapeltje blinde bestellingen zien liggen. Reken dus maar op een levering vanaf december of later als je bestelt vanaf het moment dat ze op de site staan. Het succes is nu al erg groot. Wil je bestellen, dan zou ik het nu doen. ......
Onderstaande mails kreeg ik 10 dagen geleden van Canyon als antwoord op enkele vraagjes:
Hallo Mijnheer,
>
>Bedankt voor Uw interesse in Canyon.
>Canyon levert haar fietsen uitsluitend zoals op de site aangeboden.
>Het is niet mogelijk een fiets met een andere vork te leveren.
>De RC8 model 2006 is geheel uitverkocht.
>Het 2007 model zal naar verwachting oktober/november leverbaar zijn.
>
>Gr. Peter
>Canyon Benelux
Beste,
De afmontage en de prijzen voor de 2007 modellen zijn nog niet 100% rond.
Half oktober verwachten wij dat de modellen online zullen zijn. Echter de
verwachting is niet dat er veel veranderd wordt of dat de prijs veel zal
stijgen, zelfs misschien wel gelijk blijft.
Groetjes,
Gerian
Canyon ]Benelux
Hou rekening met een prijsstijging van max. 100 euro. Dat heb ik in augustus gehoord. Misschien niet voor alle modelen, maar als je er rekening mee houdt kan het meevallen als er geen prijsstijging is voor het model dat jij kiest.
Blind bestellen is ook niks voor mij. Vandaar dat ik bij de XC5 van 2006 ben gebleven.
Blind bestellen is ook niks voor mij. Vandaar dat ik bij de XC5 van 2006 ben gebleven.
Volgens het servicecenter in Heerlen zou op de duitse site al de specificaties staan. Ik zie helaas niks
De nederlandse site wordt momenteel vertaald en gaat voor half november zijn.
Even ter info : momenteel maakt men 450 fietsen per week. Doe dat maal 50 en je ziet dat er zo'n dikke 25000 velokes naar buiten rollen. En zoals het er nu uit ziet zal dat de komende jaren blijven groeien.
De nederlandse site wordt momenteel vertaald en gaat voor half november zijn.
Even ter info : momenteel maakt men 450 fietsen per week. Doe dat maal 50 en je ziet dat er zo'n dikke 25000 velokes naar buiten rollen. En zoals het er nu uit ziet zal dat de komende jaren blijven groeien.