WW S-works

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
ooSoo
Mountainbiker

WW S-works

Post by ooSoo »

Ik zou graag van de S-works model 2007 silver een bike maken van een ongvr 8.5 kg met disc's nu had ik graag wat raad gehad ??
Het is dit frame
Image

die zadelpen gaat er zeker uit en er komt een rode tune in , en ook een rode chrisking no threath , afmontage met X.O med. blackbox met X.O gripshift , SID team , Hope mono mini , ritchey wcs stuur 25.4 en stuurpen 25.4 : 2007 model , Xmax sl of slr wielen

wie wat weet om hem nog lichter te maken , laat maar weten !

Maar de bike moet wel nog heel stevig blijven om te toeren in de ardennen en competitie mee te rijden !!
Last edited by ooSoo on Tue 07 Nov 2006 21:56, edited 1 time in total.
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Dag Corratec,hier ben ik dan! :lol:
Wel,weet dan wel dat 8.5kg al redelijk licht is.Eens snel een lijstje maken...
Banden (Voor/Achter) Conti Twister SS +/- 700g(enkel goed weer nanden!)
Bar ends : Tune,Extralite,Smica +/- 65g =>Misschien niet nodig?
Binnenbanden : Stan’s NoTubes Vloeistof +/-70g
Cassette : XTR of DA 12-27(naargelang dubbel of trippel) 250g/180g =>DA 12-27!
Crank : Race Face Deus +/-820g met bladen(3 stuks)=>Tune en TA bladen of Extralite (elk 3 st.) 688g/610g
Derrailleur (Achter) : Sram X0 +/-200g
Derrailleur (Voor) : Sram Xgen +/-180g=> XT +/-140g
Frame : Speci S-works Alu +/-1500g?
Handvaten : ProCraft Lite of BBB +/-20g
Kabels : Nokon/PowerCordz +/-90g
Ketting : KMC X9SL of X10SL +/-235g
Kopserie : ChrisKing +/-110g => Tune BuBu/Extralite +/-70g
Pedalen : CrankBrothers Ti +/-240g =>Doorsparen voor Triple Ti +/-185g
Remmen : Hope Mono Mini 160/140mm +/-820g =>???iets lichter
Snelbinders : Tune/Use Spinstix +/-55g
Stuur : Ritchey WCS +/-130g
Verstellers : Sram X0 Gripshift +/-180g
Voorbouw : Ritchey WCS +/-110g
Vork : SID Team +/-1400g
Wielen : Mavic SL/SLR +/-1520g =>Setje laten maken met Tune/Sapim of Dt spaken/NoTubes velgen +/-1325g
Zadel : Tune Speedneedle/SLR 100g/130g
Zadelpen : Tune +/-185g
Zadelpenklem : Extralite(bout)/Tune(snelspan) 14g/30g

Dan komen we op ongeveer...8980!En ga ermaar vanuit dat ie zwaarder wordt!Want ik vergeet nog wel een en het ander.Ik veranderen...(zie in het rood)Dan komen we op een som van 8385!En reken hier ook maar een dikke 200g erbij!Dus als je je remmen eventueel aanpast naar een lichter model,heb je hierboven een voorbeeld van een HT met discs aan +/-8.5kg.

Dit is maar een voorbeeld natuurlijk...Laat maar weten wat je ervan vindt!Mij lijkt het een zeer degelijke en betrouwbare race fiets!

Groetjes,
$mokeyJoe
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

Alvast bedankt $mokeyJoe !!

Ik ga hier zeker eens naar kijken en wat het gaat kosten ( ben nog 16j en heb nog geen job dus ... ) maar ik dacht toch een 5000 eur of iets meer aan de bike , daar kan ik toch al wat degelijk en licht gerief mee kopen é ? Ik hoop dat het lukt een bike van 8.5 kg met een 5000 eur
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Corratec wrote:Alvast bedankt $mokeyJoe !!

Ik ga hier zeker eens naar kijken en wat het gaat kosten ( ben nog 16j en heb nog geen job dus ... ) maar ik dacht toch een 5000 eur of iets meer aan de bike , daar kan ik toch al wat degelijk en licht gerief mee kopen é ? Ik hoop dat het lukt een bike van 8.5 kg met een 5000 eur

:drunk: :drunk: :drunk:

Serieus budget
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Corratec wrote:Alvast bedankt $mokeyJoe !!

Gij dealt toch gene EPO ofzo eh? :-D Toen ik zo oud was had ik al moeite om 1000 euro bij elkaar te krijgen.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

moest ik 5000 € uitgeven aan een bike dan zou ik er begot nie mee durven buitenkomen ja #-o

Gizmo 8)
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

prachtframe =D>
Guest

Post by Guest »

toen ik 16jaar was moest ik het doen met een mtb van 10 000BFR (250€)
denk dat je eerst deftig leert fietsen op een mtb die bv 2000€ kost
dat is mijn idee ervan
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

manitou. wrote:denk dat je eerst deftig leert fietsen op een mtb die bv 2000€ kost
dat is mijn idee ervan
Als wedstrijdrijder zal hij al reeds deftig kunnen fietsen volgens mij hoor :wink:
absalon wrote:prachtframe =D>
Maar toch ook hiet het lichste frame.

Als je z'n laag gewicht wilt behalen is het toch aan te raden om een licht frame te nemen.
Ik denk zo bijvoorbeeld aan een Kraftstoff H1, woog iets van een 1250gr dacht ik.
Volgens mij toch zeker 200gr lichter dan een S-works.

Z'n frame heeft inderdaad de uitstraling van een S-works niet, maar het kost ook maar de helft.
Hierdoor heb je nog een dikke € 500 over waarmee je op een ander onderdeel gewicht kunt besparen.

Wil je toch een licht frame met een zekere uitstraling (en exclusief) kan je ook nog een Kona Kula Supreme nemen.
Zal ongeveer evenveel kosten als de S-works, maar toch lichter en exclusiever zijn :wink:

Wel mooi budget voor een mountainbike :drunk:
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

Als je een deftige competitie fiets wil zit je toch wel rap aan een 3 a 4000 eur, zie maar naar mijn corratec , maar die is te klein dus nu wil ik wel iets speciaal .
dus vroeg ik wat raad aan jullie !
en $mokeyJoe heeft me goed geholpen heb al wat dingen in gedachten .

en ja je leert het best fietsen op een goedkopere bike
heb eerst ene gehad van 500 eur dan ene van 1500 eur dan van 3500 eur en nu mijne laatste 4500 eur plus dan nog een crossfiets van 2000 eur en nu die S-works van +/- 5000 a 5500 eur

en nee ik deal geen epo !! werken en goed sparen is de boodschap !!
Post Reply