Koude voeten

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Als ik deze ervaringen lees, dan lijkt voor mij die SEALKINZ sokken wel de meest praktische oplossingen. Ik hou niet van overschoenen, en dat gedoe met peper zie ik ook niet zitten.
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Overschoenen houden je voeten min of meer droog,en doen dat hoger dan schoenen,opspattend water of slijk,krijgen toch minder kans om je voeten te bereiken,een tip is in de winter je lange koersbroek over je overschoenen te doen, zo word een groot deel van het nat weg geleid van je voeten
Cr0n0
Mountainbiker

Post by Cr0n0 »

yellowbike wrote:Als ik deze ervaringen lees, dan lijkt voor mij die SEALKINZ sokken wel de meest praktische oplossingen. Ik hou niet van overschoenen, en dat gedoe met peper zie ik ook niet zitten.
Ik heb een jaar of zo sealskinz en ik ben er dik tevreden over. Ik ben overgestapt omdat ik een hekel heb aan de overtrekken, die komen altijd los bij het lopen en zo.

Is wel wat duur in aankoop ( 45 € / paar ) maar zeker zijn geld waard !
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

gamutter wrote:Ik heb sealskinz merino mid light kousen: waterdicht, uitgenomen die van mij: wel gratis vervangen door de fabricant wegens lek (correcte garantie).
Maar ik ben het gedoe met rubberen overtrekken ook beu.
Ik zie bij Northwave winterschoenen met Goretex (Celcius). Heeft iemand die schoenen? of zijn er andere die waterdicht en ademend zijn,
In welke mate zijn die waterdicht?
Ik overweeg die schoenen te kopen: zou moeten perfect zijn met de sealskinz kousen, met coolmax onderkousjes (hoop ik); droog en warm.
Ik heb die Northwave Celsius schoenen en ben hier héél tevreden over, de enige moment dat je daar natte voeten in krijgt is als er water langs boven naast je been insijpelt, maar dit is eenvoudig te verhelpen door je lange fietsbroek over de schoen te trekken.
Hoezo
Mountainbiker

Post by Hoezo »

Heb de Sidi inferno...... ook waterdicht , bij modderweer spuit ik deze gewoon mee af bij de bikewas en geven geen natte voeten. Tevens lekker warm met de voering.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

woensdag men voeten er bijna afgevroren denk ik, rij met NW camelion, hele fijne zomerschoen maar nu ist toch te koud, heb vandaag overschoenen gekocht
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

en wat zijn coolmax sokken? had er zo aan, is dit voor zomer of winter?
Guest

Post by Guest »

neopreen sokken,

Heel warm, ademend, heel warme voeten en geen zorgen over waterdichtheid.

enkel de schoen moeten niet te nauw zijn anders geraak je er niet in.

Ook niet te veel zorgen maken over blijnen, zodra de kousen nat zijn heb je daar normaal gesproken geen last van.
Ik zeg normaal gezien want er zijn altijd uitzonderingen ;)

Voor 2 keer niks in den decathlon, duikwinkel, etc
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

Mijn oplossing tegen de koude, ik doe 2 paar dunne wollen kausen aan en daartussen een stukje plastiek van een plastiek zak die men tenen bedekt. Zo kan je voet nog ademen maar je tenen blijven wel warm en iedereen kan het es proberen tkost niets. tvalt echt goe mee.
//Smalle\\
Mountainbiker

Post by //Smalle\\ »

ik ben vandaag overschoene gaan halen van BBB, ze zijn gemakkelijk bij het lopen, er komt geen water of wind door en ze kunnen tot -5°c gaan en echt veel kouder wordt het hier in de winter niet.
en als ik het nog koud had aan men voeten dan heb ik de tip gekregen om een speciale warme zalf aandoen. en dan zijn koude voete uitgesloten.
Post Reply