Bouillon

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
den tette
Mountainbiker

Post by den tette »

Hoy de zork.. :P :P

En al bekomen van je weekendje Bouillion. We vonden het ook een prachtige dag en vonden het fijn om een beginnende biker een beetje wijze raad te geven en hadden veel appreciatie voor je inspanningen =D> =D> =D> want als beginneling zo helemaal alleen starten in Bouillion en dan zonder een degelijke uitrusting en zonder herstellingsmateriaal, chapeau!!!! =D> =D> =D> .
We hopen u nog eens ergens tegen te komen want het was een aangename ontmoeting.
Zondag's hebben we de 70km gedaan en niet verloren gereden, goe hé.
Afgelopen weekend de 24uren van Westerlo gereden en als 20ste gefinisht =P~ =P~ , op zijn eigen nie slecht maar wel 2 dagen van onder de voet . [-X [-X . Alléé tot de volgende zitting en hou u goed .

Tot mails ,beybey :lol: :lol:
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Nog iemand de 90 km gereden? Hoe is het met de pijltjes gesteld?
Zou nu deze zaterdag de 90 km eens willen rijden.

Bedankt alvast.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

ik heb gehoord dat de pijltjes in de tegenrichting (blauwe) perfect zijn. De rode zijn hier en daar wat verdwenen.
koop een kaartje in bouillon , daar ga je nog jarenlang plezier van hebben
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

A d r i wrote:ik heb gehoord dat de pijltjes in de tegenrichting (blauwe) perfect zijn. De rode zijn hier en daar wat verdwenen.
koop een kaartje in bouillon , daar ga je nog jarenlang plezier van hebben
Adri mag ik je bedanken voor je voorstel, de blauwe route is echt een aanrader, 1 keer verkeerd gereden, eigen schuld, en 1 keer moeten zoeken omdat de pijltjes verdwenen waren. We hadden gelukkig een kaart gekocht :wink: .
En dit alllemaal op 90 km, ik heb al veel slechtere parcours gereden.
Zoals ik al zei echt een aanrader, ik had bijna 98 km en een goede 1300 hm, niet slecht zo ik denken, en wat een mooi gebied, echt genieten.
Het was wel een rare dag, het volgende maagemaakt 1 platte band, remleiding afgerukt bij de Stivo op een goede 60 km, de rest allemaal met de voorrem gereden, en dan nog een valpartij of 5, waaronder ik ook 1 keer, mijne arm is er nog ni goe van.

Groetjes.
GT
Mountainbiker

Post by GT »

Medestrijders!

Ik ben van plan om dit weekend Bouillon eens te verkennen. Dit met de GRG in het vooruitzicht, én in het achterhoofd.

Nu zou ik zaterdagmorgend rond een uur of 7 aan de 90 km willen beginnen. En hier zit dus het probleem. Ik zou toch graag een kaart op zak hebben. Maar om 7 uur 's morgens is daar buiten de bakker misschien natuurlijk nog niets open.

Daarom heb ik vandaag naar het Maison du Tourisme gemaild met de vraag of ze de kaart waarop de GRG staat konden opsturen. Marie van het Maison heeft die mail vervolgens geforward naar de ene of de andere (http://www.relaisgodefroy.be/fr/activites/we_vtt.htm) want zij verkoopt geen kaart van de GRG. Blijkbaar weet Marie niet dat de kaart van de GRG niet meer of niet minder is dan de kaart van de vaste routes daar. Namelijk die van respectievelijk de 70 en de 90 km.

Ik heb haar dan onmiddellijk een mailtje teruggestuurd met de vraag of ze dan geen andere kaarten voor de VTT verkopen ... op hoop van zege [-o< .

Iemand nog interessante adressen daar om aan een kaart te kunnen geraken? 8)

Update: De plaatselijke VVV (Maison du Tourisme) heeft me als antwoord op mijn mail een detailkaartje van de start gemaild. Met als subscript: Il suffit de suivre le fléchage bleu en ville et dans les bois.

Desalnietemin zou ik toch graag een kaart hebben, dat ik weet waar ik zit e.d. Desalnietemin II ben ik toch blij dat ik dat al heb. :wink:

Iemand met webspace waar ik dat kaartje kan naartoe sturen, zodat het ook op Moutainbike.be geplaatst kan worden?
poep
Mountainbiker

route Bouillon

Post by poep »

zijn dit wwekend in Bouillon gaan fietsen de zaterdag en de zondag .
De zaterdag gekozen voor de 40 km een heel mooie tocht maar niet volledig uitgereden wegens tijdgebrek we hadden wel een moeilijke start om het begin te vinden je moet beginnen aan de stelplaats van de TEC autobussen. hebben een klein beetje pech gehad met een lekke band die we moeilijk konden vervangen, mooi uitgestippeld en heel duidelijk. De zondag hebben we een stuk van de 70 km gedaan zeer mooi parcour nog beter dan de 40 km maar niet zo eenvoudig hoor met de vele bladen op de route , het is zeker een aanrader.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

en hoe zit het met verhouding weg/pad en véél technische stukken?
poep
Mountainbiker

Post by poep »

heel veel pad , bijna geen weg juist in het begin. Veel beklimmingen enkele afdalingen in het bos langs kleine paadjes. Zeker de moeite waard.
Wij konden niet altijd goed zien waar we juist op reden door de vele bladen op de grond , de 70 km is natuurlijk een heel stuk technischer dan de 401 km.
karel m5
Mountainbiker

SUPER

Post by karel m5 »

Gister de 90km gereden.
De route start bij hotel Godefroy. Daar staat de blauwe pijl op de grond geschilderd. Na ongeveer 1km kun je kiezen voor de 40/70 of de 90.
De HELE tocht door is de bepijling perfect!! Langs de weg zijn de blauwe pijlen op de grond geschilderd en in de bossen hangen voldoende pijltjes aan de bomen. Dikke proficiat aan de organisatoren! =D>
We zijn 1x verkeer gereden na een afdaling. Na een slopende helling vonden we boven dus geen pijltje... Damn! Dan maar terug gereden en dan zagen we het gemiste pijltje...
Onderweg wel enkele boomstammen waardoor je moet afstappen... Maar dat stoorde me niet.
Er zit mega veel offroad bij en je krijgt de ene na de andere beklimming voor de wielen geschoven.
Bij aankomst was ik bekaf maar toch heel voldaan.
Ik kom zeker nog eens terug!
ivan
Mountainbiker

Post by ivan »

Ik rij met enkele vrienden Woensdag 29/08 de 70 km.

Is er interessante info van iemand die hem zeer recent gereden heeft.

Waarvoor dank.
Post Reply