Reserveer je XTR Bike op een toertocht naar keuze...

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
WaterDr@gon
Mountainbiker

Post by WaterDr@gon »

Zondag 22/10 ben ik op baan geweest met de cannondale taurine met de nieuwe xtr groep in Herzele.
De fiets was gemonteerd met de dual controles en met de xtr wielen. Ik was van de xtr groep en de fiets echt onder de indruk. De nieuwe manier van schakelen, niet wachten op een click maar onmiddellijk, went echt ontzettend snel. Ik was wel al gewend om met dual controles te rijden. De fiets schakkelde echt in alle omstandigheden. Een paar keer bleef de ketting hangen bij het schakkelen, maar misschien is dit normaal te noemen aangezien te omstandigheden er naar waren.

De carbon taurine is zalig om mee te rijden, maar dat is mijn optimo frame ook. Ik heb eerlijk gezegd weinig voordeel gemerkt. Maar het blijft een superzalig frame.

dus:
positief:
- altijd en heel snelle schakelen
- remmen functioneerde perfect
- behalve de ketting niks negatiefs gemerkt.
- weinig plaats nodig op het stuur
- remhendels heel ergonomisch (maar ikzelf kan moeilijk vergelijken met andere mereken. Ik heb ooit eens met magura julie's gereden en daar was ik absoluut niet content van)

negatief:
- ketting die bleef hangen bij het schakelen (in totaal 2 keer)
- waarschijnlijk de prijs, maar het is dan ook de topgroep ...
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

joehoe :bounce:

Vandaag bevestiging (per brief en niet via e-mail) gekregen dat de thompson X-line klaar staat voor de tt te Brecht op 12/11.

jammer genoeg moet ik de nacht ervoor gaan werken, dan maar zonder te slapen de bike op hé. Voor die ene keer dat ge de kans krijgt om aan zo iets mee te doen wil ik gerust eens een beetje slaap laten.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Ik heb ook juist bevestiging gekregen (ook per brief) voor de American Eagle (had liever de scale gehad), ga ik die dag toch juist met nen hoop klanten op 4x4 testdag in namen zekers #-o
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Morgen 1 november test ik de full XTR Granville in Brunehaut. Ik hou jullie op de hoogte omtrent de Shimano organisatie, en natuurlijk la pièce de resistance...le XTR 007. A demain.
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

en motorbiker, hoe was het ? ge hebt den granville toch heel gehouden he want 5 nov is em voor mij gereserveerd :wink:

chimaera
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Voila zie. De XTR is top, de Granville eveneens. Misschien een stukje oversized voor mijn 1.75m. De klikpedalen staan vanaf heden iets meer los.
Mijn ervaring vanmorgen:

Een tt anders dan gewoon.
Niet dat het parcour uitzonderlijk was, maar dankzij de Shimano XTR actie kon ik met een Granville carbon full XTR op de weg en dat was even aanpassen.
Deze rocket bike was een belevenis op zich.
Derailleurs die sneller schakelen dan eendere veertienjarige bij het betrapt worden van het kijken naar "Hete meiden uit Tirol", remmen als betonmuur frontaal, een trapstel waar je met één been toekomt, ... . Ja ja, dat kan tellen.
Enkel de klikpedalen stonden iets te vast, waardoor ik ze enkel in volledig horizontale positie, los kreeg.
Bij bepaalde technische passage's - modder & stortregen glad - was het klikspook nefast voor s'mans technisch kunnen en ging de aandacht uitsluitend naar het zachtste landingsplaatsje, ipv het te volgen traject.
Een topfiets testen en een top tt rijden gaan voor mij duidelijk niet samen.
De tocht zelf was in hoofdzaak minder spectaculair dan bv Peruwelz. Echter, we hebben ons geen moment verveeld.
Een mooie streek, een beetje stortregen, kaisseistroken waar een echte als mezelf zich direct Van Peteghem waant, en technische passage's zo wispelturig en onvoorspelbaar dat ....miljaar mijn klikpedaaaaaa.... .
Bij de aankomst had ik voor de eerste keer in 2 jaar - op aanraden van mijn broer - douchespullen mee.
Het 20cm plastiek bakje (per persoon) met lauw water was een openbaring.
Zoveel vent in zo'n klein bakje, dacht ik bij mezelf, intussen mijn maatje drie wintervest uittrekkend.
Ga ik volgend jaar terug? Jazeker. Want alleen al de Waalse omroeper, ons in zijn beste Vlaams te horen verwelkomen, was pure Willy's en Marjetten.
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Ikzelf heb een Thompson gereserveerd voor de TT van Lovenjoel op 14 januari. Uitvoerig verslag volgt nog. Maar ik hoop dat er hier dan al heel wat verslagjes gepost zijn! :bounce:

Misschien nuttig om deze post te verplaatsen naar toertochten? En een sticky?
FantaDHrider
Mountainbiker

Post by FantaDHrider »

Ik ga op een Granville rijden die ik gereserveerd voor Rondje Lemeleberg
op 10 februari,kan niet wachten :-D
jondelaar
Mountainbiker

xtr tour

Post by jondelaar »

voor mij de merida te Sijsele op 4 februari .
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

Vandaag heb ik de tt in Brecht mogen rijden met de thompson x-line.
Nadat het zadel juist was afgesteld ben ik dan vertrokken voor de 42 km. heb eerst efkens een toerke gedaan op de parking om te wennen aan de remmen en de shifters. Aangezien het parcours redelijk vettig lag en de testbikes voorzien zijn van michelin xcr dry's ben ik redelijk voorzichtig vertokken, maar na enkele km's ondervond ik dat deze banden toch voldoende grip boden en heb ik de snelheid wat opgetrokken. Onderweg heb ik de groep echt uitvoerig getest, modderstroken en plassen waar ik normaal een beetje zou rond laveren heb ik rechtdoor genomen en de werking van de derailleurs bleef perfect. Deze nieuwe xtr groep schakeld echt razendsnel en precies. ook de remmen bleven goed "pakken", de bikes zijn dan ook voorzien met 180 mm schijven vooraan dus niet te hard aan de remhendels trekken is de boodschap. Deze remmen liggen trouwens goed in de hand en zijn zeer soepel en goed te doseren. Buiten het normale gekraak van de ketting met deze weersomstandigheden heb ik niet echt negatieve punten ondervonden. Ook heb ik geen last gehad van chainsuck, ik heb hiervoor wel nooit met xtr gereden maar met m'n xt crank van m'n vorige bike had ik hier toch regelmatig last van.
Conclusie is dus dat deze nieuwe xtr groep echt wel in orde is, qua werking dan want qua look vond ik de vorig mooier.

Het was echt een toffe ervaring om zo eens met een topfiets te mogen rijden. Hopelijk brengen ze bij shimano nog veel nieuwe groepen uit zodat we deze telkens kunnen testen 8)
Post Reply