01/11/06 Ruiselede

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
smetje 5
Mountainbiker

01/11/06 Ruiselede

Post by smetje 5 »

iemand hier al iets van gehoord vtt in ruiselede op 1/11?
portos
Mountainbiker

Post by portos »

captain crash wrote:is er mogelijkheid tot douchen? kwestie van achteraf nog enen te kunnen drinken op 't gemak? :-$

kan iemand iets aanraden daaromtrent? :drunk:
de start is aan het sportterrein van ruiselede (als de gegevens in de kalender juist zijn). ik vermoed dat ze in ruiselede ook al douches zullen kennen op hun sportterrein. :roll: mijn keuze van te rijden ritten hangt sterk af van de al of niet aanwezigheid van warm stromend water, vooral om naderhand te kunnen genieten van koud stilstaand "water". in ieder geval, ik zal er bij zijn voor nog een test ](*,) op 't platte deze keer.
kloklo
Mountainbiker

Post by kloklo »

Dit vond ik op tinternet.

De inrichters van de VTT tocht garanderen de fietser een supervlugge inschrijving alvorens jullie het veld in te sturen.
De tocht loopt via een paar echte oude kerkwegels en landwegels om zo de bossen van Ruiselede-Wingene-Beernem-Maria Aalter en Aalter te doorkruisen.In kruiskerke wacht de deelnemers een behendigheidsparcours. Dit parcours is dubbel uitgepijld een voor de behendige biker en een voor de minder behendige biker.
Dezelfde keuze kan gemaakt worden in de hovingen van de broeders in Maria-Aalter.

Alle deelnemers krijgen ter gelegenheid van de jubileum uitgave een perfect verzorgde en uitgebreide bevoorading in de "Zande" waar alle nodige voorzieningen voorhanden zijn.
Zitplaatsen,Toiletten, en indien nodig verwarming.
Een aangepast muziekje zorgt voor een aangename en gezellige sfeer.

Op de 2 grootste afstanden is als verassing een tweede "Aquarius " drankpauze ingelast te kruiskerke

Na de tocht zijn voldoende afspuitmogelijkheden voor de bikes, en heerlijke douches voor de fietsers.De dames beschikken over een afzonderlijke ruimte.Dit zowel in de sporthalle als op het voetbalterrein.
Kantine en tent staan dan weer volledig ter beschikking om de dorstigen te laven.

De eindcontrole is volledig gescheiden van de inschrijving, tevens kunnen de fietsers die wintersterritten fietsen er terecht voor hun controlestempel.

Belangrijk is ook dat de organisatie manschappen inzet gedurende de ganse dag voor toezicht ter voorkoming van fietsdiefstal, of andere ongemakken.
willemske
Mountainbiker

Post by willemske »

Mooi tochtje wel wa slecht weer,maar daar kan niemand aandoen he :wink: .
woppy
Mountainbiker

[b]Beoordeling Ruislé[/b]

Post by woppy »

Vertrekken, niet vertrekken, dat rond 08:30, even op de tanden gebeten, en zijn toch vertrokken... (mits eentje afgevallen...)

Mooie tocht, normaal redelijk snelle tocht, maar de wind speelde toch parten bij ons... Mooie stroken door de slagskes, geen enkele brug of helling, normaal is de bollekestrui altijd voor mij #-o . Dus nie in de prijzen gereden.
Bepijling héél goed, bevoorrading goed, jammer eerst iets te vroeg op de tocht van 50 km, de laatste dan iets te laat. Misschien kan er rekening gehouden worden volgend jaar....
Wij komen zeker terug volgende jaar.

Dan nu 1 min stilte... ter gelegenheid van O1/11

Thx Ruislé
Mvg Dave & Faene
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

Heb genoten van de 50 km, ondanks de regen en de kou. Ook het technisch stuk in Kruiskerke was in orde. Bij leven en welzijn zijn we er volgend jaar opnieuw :bounce:
grave digger
Mountainbiker

Post by grave digger »

bar slechte tocht,veel te veel weg,enkel da technisch boske kon me bekoren.om nog maar te zwijgen over de massas wielertoeristen die gelijk ne gek je voorbij steken op de weg om bij de eerste modderstrook doodleuk af te stappen.maar toppunt was da groepke wielertoeristen die iedereen uitscholden die in de weg reed en zelfs ne kleine gewoonweg in de gracht duwden. :evil: blijf gewoon op de weg rijden,daar heb je plaats genoeg.maar kvergeet geen gezichten en de volgende keer lig jij in de gracht.de bbr tochten hebben blijkbaar gekozen voor massas volk,goed voor de kassa.ruislede gaat ten onder aan zijn polularieteit.
wielemans
Mountainbiker

Post by wielemans »

De eertse 10 km;was er nauwelijk één km.off-road.Daarna veel verbetering maar er werden veel off-roadstroken niet gebruikt ten koste van de weg.Nochthans veel werk gestoken in de lange prachtige singletrackstroken in Kruiskerke. Bevoorradingen dik in orde maar niet op de juiste plaats(na 15 km.de eerste en 8,5 km.van het einde de tweede).Ik kan me niet van de indruk afzetten dat er een beetje op het geld uit geweest is.Van de gratis boterham op andere BBR.tochten durfde m'n zonder schaamte hiervoor één euro vragen.Denk dat de drankinkomsten toch groot genoeg waren zonder m'n zich tot zulks te moeten verlagen.
the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

prachtige single track in kruiskerke, mss volgende keer ietske meer off-road insteken, maar toch genoten hoor van het eerste moddertochtje dit jaar.

greetings the voltman
edse
Mountainbiker

Post by edse »

Ook hier sterk getwijfeld om aan te zetten maar ik heb dan mijn stoute schoenen aangedaan en toch vertrokken.Ik vond het een mooie toch,idd misschien wat veel road maar met diene wind was dat voor mij niet spijtig,de goeie benen had ik blijkbaar thuis gelaten #-o
Toch efkes dit:
in de prachtige single track in kruiskerke reden we allemaal netjes op een rij maar dan moest er toch énen voorbijsteken....en deze valt bij zijn inhaalmanouevre op z'n bek.ipv beetje vriendelijk te zijn want hij was wel zelf in fout verwijt hij de gast die hij net ging inhalen dat die hem geduwd heeft....daar was niks van,zijn voorwiel was weggeslipt ik reed achter en zag alles gebeuren.Verder op het parkoer was ie der nog altijd van bezig dat ie dienen gast ne keer ging duwen in de plaats. :evil: gast we kunnen kerels zoals jullie missen als kiespijn,ga terug op de weg rijden.Ik hoorde ook nog dat ie deze single-track voor de eerst keer zag,deze zat er ondertussen voor de 4 de keer in ( waar ik heel blij mee ben :P ) idd grave digger,ze zijn terug.Gelukkig zijn het niet allemaal zo'n karakters maar dit moest mij van het hart.
Volgend jaar kom ik terug,het is niet ver hé :roll:
Post Reply