Mavic Crossmax SL te 'slap'?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
stef j.
Mountainbiker

Post by stef j. »

andere fabrikanten maken ook wel keramische velgen ze (lees elke fabrikant)
Ik vind crossmax duur, zeker voor wat je krijgt.
Heb zelf crossmax xl gehad, ben nu beter af met mijn dt setje (lichter, goedkoper, stijver,betere lagers, en in mijn ogen veel mooier).

Als je minder materiaalkennis hebt en de bomen niet door het naven, velgen en spaken bos ziet snap ik goed dat je voor crossmax kiest.
No offense voor mensen die overtuigd crossmax voorstander zijn ze :wink:
Gewoon ff mijn mening.
Stp400
Mountainbiker

Post by Stp400 »

hebt ge mss ne foto van uw wielen :) nu maakt ge me echt wel nieuwsgierig eigenlijk :)
stef j.
Mountainbiker

Post by stef j. »

Hehe, ze staan zelfs te koop maar moet er nog een fotooke van trekken :-p
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

Crossmax is gewoon zwaar overhyped, althans tot nu toe. Afgaande op de wisselvallige verhalen kon Mavic duidelijk de kwaliteit niet garanderen. En voor een wielset van die prijs vind ik dat absoluut niet kunnen.
De SL(R) 2007 zijn serieus licht, duurzaamheid zal moeten blijken. Maar voor de 2006 SL's heb ik eens de berekening gemaakt. Voor 100,00€ tot 150,00€ minder dan de adviesprijs van Mavic maak ik een wielsetje dat lichter, sterker, in mijn ogen van betere kwaliteit en veel beter te servicen is dan die Xmax brol. En niet met superexotische onderdelen hé, allemaal gewoon te krijgen bij de betere LBS.
Stp400
Mountainbiker

Post by Stp400 »

Het oog doet ook veel e :) en voor onbekende wielen (wat zeker niet slechter is) 400€ betalen vind ik persoonlijk teveel...
Tzal altijd zo blijve, hoe erg het ook is, maar bv, een maat van mij heeft een skoda garage, er zijn vele beter skoda's dan bmw's en mercedes'sn ofzo, maar toch word bmw betrouwbaarder gezien dan skoda, wat helemaal niet is, zodus ook met wielen...
Sptijeg maar het is
LucVR
Mountainbiker

Post by LucVR »

Het oog wil ook wat, da's waar. Maar ook daar kan voor een stuk aan tegemoetgekomen worden met custom wielen. Ik heb onlangs nog een prijs gemaakt voor iemand die absoluut Tune disc naven wou met brede aero spaken. Daar komt dan het nodige handwerk bij kijken want de spaakgaten in de naafflenzen moeten elk individueel bijgewerkt worden om die brede spaken erdoor te kunnen steken. Maar gezien de tijd die daarin gaat kruipen, spreken we natuurlijk niet meer over écht redelijke prijzen ...
Guest

Post by Guest »

Ik heb dus zelf een Fox Terralogic F100X ... Zou het daaraan kunnen liggen? Is die ook te 'slap' zodat die meegeeft bij het links-rechts optrekken?
Ik was ook al aan het denken dat het aan de Magura's zelf lag, maar fietsenmaker zei dat het volgens hem toch de velgen zijn.
Op de ene plaats lees je dat de Crossmax SL's tot 100kg lichaamsgewicht aanbevolen worden ... op de andere plaats is het dan weer 85kg. Da's toch al een groot verschil vind ik.
Vind het ook raar dat de Crossmax SLR's het probleem niet zouden hebben. Die hebben toch hetzelfde materiaal spaken (zircal) en velg?
Ben echt serieus aan het twijfelen als ik al die commentaar lees om mijn SL's in te ruilen voor SLR's maar dan nog maar eens bijbetalen of zo'n custom setje, maar dan ben je natuurlijk helemaal vertrokken want daar zijn al zoveel topic's over geschreven. LucVR ... welke custom build set is volgens jou nu stevig, snel, stijf en kwalitatief en oogt ook nog een beetje? (met keramische velgrand dus geen schijfremversie welteverstaan)
Stp400
Mountainbiker

Post by Stp400 »

SLR! SLR! SLR! :) nee, ik denk dat dat van mens tot mens verschilt deze keuze...
Zal je zelf moeten ervaren...
LucVR
Mountainbiker

Post by LucVR »

SpecBiker wrote:... LucVR ... welke custom build set is volgens jou nu stevig, snel, stijf en kwalitatief en oogt ook nog een beetje? (met keramische velgrand dus geen schijfremversie welteverstaan)
Dat laatste is natuurlijk volledig persoonlijk. De zwarte-spaken-rage woedt nu al een hele tijd, ik ben er persoonlijk nooit zot van geweest.

Maar voor de rest is er bij custom wielen geen simpel en eenduidig antwoord op de rest van je vraag. Da's nu net het leuke aan custom ... :-D
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

SpecBiker wrote:welke custom build set is volgens jou nu stevig, snel, stijf en kwalitatief en oogt ook nog een beetje? (met keramische velgrand dus geen schijfremversie welteverstaan)
DT Swiss 240 naaf met een DT Swiss XR 4.1C velg (denk niet dat de 4.2C al bestaat) en sapim laser spaken.

Ik laat mij na nieuwjaar een setje bouwen bij Rudy van Pervélo maar bij mij zal het een NoTubes ZTR velg zijn met sapim laser spaken en daarbij een DT Swiss 240 ofwel Tune naaf.
Post Reply