Mavic Crossmax SL te 'slap'?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ik weeg 58, wilt er niemand zijn crossmax'en inruilen voor setje met: xt naven, dt spaken, en mavic xm517 velgen? :-D
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

cube rides on wrote:ik weeg 58, wilt er niemand zijn crossmax'en inruilen voor setje met: xt naven, dt spaken, en mavic xm517 velgen? :-D
dan kan ik dezelfde vraag stellen weeg wel maar 57 :p
philcore
Mountainbiker

Post by philcore »

Wannes VdA wrote:Hm, als ik dat hier allemaal lees, zakt de moed mij al in de schoenen... Ben 1m92 en weeg een goeie 88kg, dus als jullie al problemen hebben met dergelijke wielen...
Een upgrade is nu nog niet aan de orde, maar ik zat toch al stiekem te kijken naar zo'n mooie wielset. Dat zal dus niets worden...
Bwa, ik zelf zou niet twijfelen. Ik weeg een goede 91 kilo en rijd al met mijn tweede setje X-max wielen rond. Oké, er zit nog een SID team tussen ook. Ze schuren. Maar echt storend vind ik het al niet meer.
De andere voordelen, zoals het uitzicht, de versnelling endergelijke wegen voor mij zeker op tegen dat kleine nadeeltje.
Heb ook nog DT wielen liggen, deze zijn stijver. Maar qwa versnelling liggen deze dan weer net iet anders. Pasop, ze gaan ook heel goed zunne.
Maar zijn er genoeg die met hun schijfremmen veel meer last hebben dan x-massen met V-brakes.
Stp400
Mountainbiker

Post by Stp400 »

Mmm, ik heb met xl'len gereden met een sid world cup vering, hier hebbek eigenlek nooit last van gehad... Int begin wel, maar da was omda men remme dus ook wa nipt stonden, en als ik dan door de modder had gereden, kwam er modder tussen mijn remblokskes en de remdinges waar die blokskes inzitten (magura hs 33), en dan kwamen die nie ver genoeg meer terug naar achter, en dan schuurde die ook, maar dan is wa verder open gesteld, en dan me da draaiknopke op men remhendel terug wa nipter afgesteld, en als ik dan echt door zware modder reed, moest ik gewn ene toer aan de knopke draaien en had gene last van geschuur...

Sl'len zijn iets slapper, heb nu slr'len liggen, en daar hebbek helemaal geen klagen van, deze zijn echt superstijf, hier kannek mijn magura"s tot op een bijna niet rakende afstand afstelle, en ze schuren nie... (nog nie echt me int slijk gezeten)
Moest ge uw sl'en omruilen, ruil dan voor slr wielen, en leg wa bij, ben er echt zeer content van...
Stp400
Mountainbiker

Post by Stp400 »

ps: kweeg ook rond de 90kg en ben ne meter 94groot :)
Hoezo
Mountainbiker

Post by Hoezo »

Ik weeg een leuke 84 kg , rij met de xl , Vork R7 , en de avid sl velgenrem...... Heb van het schuren vooral last als het nat weer is en de vork niet gelockt staat.
Maar is zeer min en regel dan meestal iets mij remmen bij , voor 75 % van de tijd staat mij vork gelockt . Dus eigenlijk geen storend gedrag voor mij.
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Ik heb bij de XL's alle spaken een in twee stappen tweede stap na een paar maanden strakker gedraaid, ik vind ze beter rijden.
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

Oplossing is heel simpel: Laat je een goed setje custom wielen maken.
stef j.
Mountainbiker

Post by stef j. »

Idd luc!
Ik snap niet wat iedereen in de crossmaxen ziet. Een mooi handgespaakt setje met tune, dt,... naafjes ofzo is veel sterker, lichter en mooier dan een setje crossmaxen.

serieus overrated die wielen denk ik zo....
Stp400
Mountainbiker

Post by Stp400 »

Crossmax = prijs/kwaliteit voor mij... Je betaald 1x een prijs, en dan gaat je materiaal veeeelee langer mee, op de keramische rand van mijn xl'len was nog niks te zien na 2j... Doe dat met gewone velgen is, dan rem je er bijna door als je met magura's rijdt...
Post Reply