KMC ketting vs shimano ketting?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Liberto
Mountainbiker

KMC ketting vs shimano ketting?

Post by Liberto »

Gegroet,

wat denken jullie dat het beste is? Mijne velo is volledig afgemonteerd met LX.
1) Shimano LX ketting met KMC 9 spd linkje (missing link, volgens KMC perfect geschikt voor Shimano)
OF
2) Volledige KMC ketting (dat automatisch is voorzien van missing link)?

mijn gedacht is dat optie 1 het beste is. Beter alles van Shimano. Dat linkje maakt slechts 1% dat 'vreemd' merk is.
Bij optie 2 zit je al meteen met volledige ketting in 'vreemd' merk...

Of ben ik totally wrong #-o
TS biker
Mountainbiker
Location: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Re: KMC ketting vs shimano ketting?

Post by TS biker »

Liberto wrote:Gegroet,

1) Shimano LX ketting met KMC 9 spd linkje (missing link, volgens KMC perfect geschikt voor Shimano)
OF

mijn gedacht is dat optie 1 het beste is. Beter alles van Shimano. Dat linkje maakt slechts 1% dat 'vreemd' merk is.

KMC is slijtvaster dan shimano en is perfect compatibel !
Kleine anekdote : KMC is een onderdeel v/d shimanogroep (net zoals pro) :wink:
MilkSjeik
Mountainbiker

Post by MilkSjeik »

Moest ik bij men aankoop van mijn bike hebben geweten wat ik nu weet, hadden er 2 kmc kettingen afwisselend opgelegen nu...

Kan ik dat eigenlijk nu nog? Of zijn mijn tandwielen en mijn ketting al te ver op elkaar ingesleten nu (na een jaar biken). Moest het nu nog mogelijk zijn, kan ik dan later (begin volgend jaar hopelijk) deze kettingen op een nieuwe bike leggen?
rene 28
Mountainbiker

Post by rene 28 »

Of je het er nog op kunt leggen is afhankelijk van, hoe de huidige tandwielen versleten zijn. verstandig is volgens mij altijd als je dit doet om dan ook de casette achter te vervangen.
$mokeyJoe

Re: KMC ketting vs shimano ketting?

Post by $mokeyJoe »

Liberto wrote:Gegroet,

OF

Volgens mij speelt het geen rol.Maar voor welke KMC ketting zou je dan kiezen?Van Shimano specifieer je wel welke ketting,maar niet van KMC.Naar mijn mening roest een ketting van Shimano sneller(alhoewel dit geen nadelige invloed heeft op de 'performance')Wat je zegt over 'vreemd' merk,hoef je je geen zorgen over te maken:ze zijn beide 100% compatibel!

Groetjes,
$mokeyJoe
Liberto
Mountainbiker

Post by Liberto »

gewoon een KMC 9 speed X9-93 of X9-99.
Ik denk dat deze zowat in de buurt van de LX komen...
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Zelf heb ik met de KMC X9 gereden (binnekort ook de X9SL uitproberen). Mijn ervaringen met KMC zijn geweldig!!! Geen of slechts heel weinig chainsuck met die ketting. Nochtans heb ik af en toe wel wat modder tegengekomen in het begin van het seizoen. Een Dura-Ace (XTR) ketting van Shimano komt daar zelfs niet in de buurt.

Als je mijn advies wilt; kies KMC en bespaar jezelf de miserie de je met Shimano kettingen hebt!

Greetz,

Julien.
Supra
Mountainbiker
Location: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...

Post by Supra »

KMC is de beste ketting die ik tot nu toe geprobeerd heb. Ik heb een tijdje met een X9SL (gold) gereden. Dit ging echt super tot ik hem overtrapte. Nu hoor ik dat niemand anders hier problemen mee heeft, dus zal het wel aan mij liggen. Ik heb nu terug een XTR ketting, en ik moet zeggen, die KMC ging beter... Alleen al voor de looks =P~
Liberto
Mountainbiker

Post by Liberto »

Wacko007 wrote:Mijn ervaringen met KMC zijn geweldig!!! Geen of slechts heel weinig chainsuck met die ketting. Nochtans heb ik af en toe wel wat modder tegengekomen in het begin van het seizoen. Een Dura-Ace (XTR) ketting van Shimano komt daar zelfs niet in de buurt.
Dus met shimano kettingen heel veel last van chainstuck?? Ik dacht dat chainstuck voornamelijk aan de tandbladen vooraan lag...
of ben ik verkeerd??
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

sram ketting misschien een oplossing?
Post Reply