Bar Ends ?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

ik heb geen bar-ends, en ik mis ze ook niet.

't is misschien wel eens handig, je kan eens een andere positie aannemen met je handen aan je stuur, maar echt stabiel mee sturen kan ik toch niet (eens geprobeerd op een fiets mét bar ends)

Dus voor mij hoeven ze eigenlijk niet...
Guest

Post by Guest »

ik rijd al jaren met bar-ends
ik kan die niet missen
zeker tijdens het klimmen niet
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

idem hier, ik rij zelf denkek 75% van den tijd met de bar-ends
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

je kan in plaats van je pop lock een push lock nemen en een matchmaker van avid en de pushlock neemt al geen plaats meer in op het stuur ( hangt vast aan je remhendel ) je moet maar ens kijken op de site van sram/rockshox en je ziet hoe het werkt , je kan er ook de tiggershifter X.O en de 2007 versie van de X.9 aanvastzetten dan heb je maar 1 klauw op je stuur staan ! das dus gemakkelijk !
meatball
Mountainbiker

Post by meatball »

ik rijd ook altijd met bar-ends,mischien niet echt noodzakelijk maar toch handig bij een beklimming en om eens een andere positie aan te nemen(vb bij een lang stuk recht op de weg) 8)
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

heb altijd met barends gereden (ossestuur zoas ze da vroeger noemden!). Gebruikte ze constant.
ik dacht dat ik ze verschrikkelijk ging missen toen ik ze eraf deed.. maar nog gene moment gemist.
JanWillem
Mountainbiker

Post by JanWillem »

Als jullie het hadden over het stuur inkorten?? Bedoel je dan echt .......met de (metaal)zaag erin.....???? Ik heb net een nieuwe MTB, prachtig ding, stuur is "Ritchey pro Rizer Mountain bar" . Alleen vind ik dit stuur nogal breed (zoals ik alle rizer's te breed vind). Nu heb ik rempgrepen,versnelling..en handvaten al opgeschoven, maar zit ik nog met 2cm "stuur" die uitsteekt aan elke kant.......jullie zouden durven zagen??

http://ritcheylogic.com/web/Ritchey~Log ... Rizer.html
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Metaalzaag of buizensnijder gebruiken.
meatball
Mountainbiker

Post by meatball »

JanWillem wrote:Als jullie het hadden over het stuur inkorten?? Bedoel je dan echt .......met de (metaal)zaag erin.....???? Ik heb net een nieuwe MTB, prachtig ding, stuur is "Ritchey pro Rizer Mountain bar" . Alleen vind ik dit stuur nogal breed (zoals ik alle rizer's te breed vind). Nu heb ik rempgrepen,versnelling..en handvaten al opgeschoven, maar zit ik nog met 2cm "stuur" die uitsteekt aan elke kant.......jullie zouden durven zagen??

http://ritcheylogic.com/web/Ritchey~Log ... Rizer.html
natuurlijk ik heb nog nooit een stuur gelaten zoals het was,ze zijn naar mijn gevoel altijd te breed,dus afzagen maar
svinus
Mountainbiker

Post by svinus »

of je bar ends nodig hebt hangt van je zelf af. Ideaal zou zijn om enkele weken te rijden met een fiets die er heeft. Ik kan ze niet meer missen. Ideaal bij het klimmen en op het vlakke om eens een andere houding aan te nemen.
Post Reply